co to może być?? Nie pali na jeden gar?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

co to może być?? Nie pali na jeden gar?

Postprzez zdoniuu » 30 wrz 2009, o 21:27

Mam taki przypadek w golfie silnik 1,6 AEE, opisze wszystko od początku, Zaczęło się od trudności z odpaleniem kręcił kręcił a jak odpalił to ogromne ilości dymu wylatywały z tłumika, a tak w jeździe nie kopcił. Wydawało mi się że poszła sonda co potwierdziło podłączenie pod VAG, od niechcenia zajrzałem jeszcze na filtr powietrza w jakim jest stanie, i okazało sie że mechanicy przy wymianie źle go założyli, wyskoczył z prowadnicy i do przepustnicy dostawał sie kurz piach, trawa, i inne dziadostwa. mechanik wymienił mi sondę, wyczyścił przepustnice, przy okazji wymienione były świece i kable. Po wymianie tych części, silnik trochę nierówno chodził ale mechanik mówił że wszystko wróci do normy po przejechaniu kilku km. Przejechałem 50 km, a on dalej ciężko palił, kopcił i tak nierówno chodził aż całe auto się trzęsło, oddałem do mechanika. Tym razem okazało się że poszła uszczelka pod głowicą i nie trzymały zawory. Wszystko zostało zrobione i dodatkowo wymieniona została kopułka i palec a on dalej ciężko pali, pracuje jakby nie palił na jeden gar aż auto się trzęsie, jest słaby ciężko wchodzi na obroty ale przestał kopcić, a komputer nie pokazuje żadnych błędów.Dodam, że silnik nie wziął nigdy ani grama oleju. Kompletnie nie wiem co to może być, a nie chce oddawać znowu do mechanika żeby naprawiał na chybił trafił, bo już kosztowało mnie to 1200 zł..
zdoniuu
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 sty 2008, o 00:00
Lokalizacja: wschowa

co to może być?? Nie pali na jeden gar?

 

Postprzez K@mil » 30 wrz 2009, o 21:33

Pierwsze to sprawdz przewody oraz swiece...

Pozniej jak mozesz to sprawdz cisnienie na kazdym garze i napisz co wyszlo...

Jesli troszke znasz sie na mechanice.. i jak przewody beda dobre (sprawdz po ciemku czy nie ma przebicia) i swiece sa dobre (wykrec sprawdz czy nie sa czarne) to przy mierzeniu cisnienia powinno na ktoryms tłoku pokaza mniejsze sprezanie... Jak tak bedzie to wez strzykawke i olej w ten tlok 100ml oleju i znow sprawdz na tym tloku cisnienie... Jak pojdzie do gory to napisz :) ... bedziemy myslec dalej...

Aha sprawdz jeszcze czy nie dostaje nigdzie lewego powietrza bo to tez jest wazne.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez zdoniuu » 30 wrz 2009, o 21:42

Świece nie są okopcone, a na kablach nie ma przebicia, zapomniałem dodać ze na wszystkich cylindrach ciśnienie wyszło po 10....
zdoniuu
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 sty 2008, o 00:00
Lokalizacja: wschowa

Postprzez K@mil » 30 wrz 2009, o 21:49

Jesli cisnienie wyszlo po 10. na kazdym.. to sprawdzaj nieszczelnosc, moze dostawac lewego powietrz... i sprawdz jeszcze raz ta sonde bo tam mi sie nie podoba :mrgreen:

i jeszcze wazna rzecz masz katalizator ? moze co z nim nie tak jest...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez vandal » 30 wrz 2009, o 22:19

Co do nierownej pracy mialem podobny przypadek caly sie trzasl na wolnych obrotach a na obrotomierzu obroty skakaly miedzy 900 a 600. Pojechalem do znajomego mechanika wyczyscil i zaadoptowal przepustnice i wszystko wrocilo do normy
vandal
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 00:06
Lokalizacja: Nowa Dęba

Postprzez zdoniuu » 1 paź 2009, o 17:14

Troche muszę skorygować opis problemu bo ponownie auto zaczęło kopcić, katalizator jest ok, przepustnica czyszczona i zaadoptowana, sonda ok... jutro jeszcze raz ciśnienie na cylindrach sprawdzę bo coś mi nie pasuje... :-|

[ Dodano: 2009-10-02, 19:56 ]
Ciśnienia nie zdążyłem sprawdzić, sprawdzałem czy pali na wszystkie cylindry i przy odłączeniu czwartego przewodu w pracy silnika nie ma żadnej różnicy, świeca jest mokra, a pozostałe suche ale trochę okopcone (po przejechaniu 20km.) Świece, kable, kopułka i palec są nowe wiec co to może być??
zdoniuu
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 sty 2008, o 00:00
Lokalizacja: wschowa

Postprzez PashkaGT » 4 paź 2009, o 08:37

na tym ostatnim cylindrze zwieksz sobie przerwe na swiecy zeby nie zarzucalo olejem pozniej wyczysc ja od oleju ogrzej nad ploniem zeby byla sucha i wkrecaj bo moze masz wypalone w tym cylindrze gnizado zaworowe przechodzilem przez to w escorcie tez juz miala byc uszczelka pod glowica remonty i jeden znajomy mechanik mi z tym pomogl
PashkaGT
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 00:01
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron