Co to za kabel w mk3 ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Co to za kabel w mk3 ?

Postprzez mmarek » 23 mar 2008, o 22:22

Witam.Mam dosyć poważne kłopoty z moim golfikiem a "wszyscy" rozkładają ręce. Problem jest taki, że od jakiegoś czasu po nagrzaniu golf zaczyna szaleć tzn: obroty na jałowym nieznacznie sie podnoszą z "nominalnych" i wtedy zaczyna sie dusić jak chce ruszyć np z pod świateł, czasami jak za mocno wcisne pedał gazu to potrafi zgasnąć ( czyżby go zalewało ?) ale jak delikatnie przygazuje i wskoczy np na 2000 to wtedy moge wbić bieg i jechać dalej. na wyższych biegach ten problem nie wystepuje.Poza tym zauważyłem suche okopcone swiece nawet po trasie. Czesto pomaga wyłączenie silnika nawet na kilka sekund ale np za kilka skrzyżowań problem powraca :cry: a czasem jest tak że pól dnia przejeżdze i jest OK, ale ostatnio to całkiem mnie zaskoczył bo po małej trasie o staniu 15 min nie mogłem go odpalić. ( pompa pompowała, rozrusznik kręcił jak szalony i dopiero po kilku minutach krecenia, powoli wskakiwał na obroty aż załapał i już pózniej odpalał dobrze (czyżby cewka ? ) byłem z nim na tzw kompie i pokazał błąd CZUJNIK PODCISNIENIA, ale co z tego jak nikt nie potrafi mi powiedzieć gdzie ten czujnik sie znajduje ( mechanik podobno dobry elektryk poruszał kablami, wężami i stwierdził że nic nie poradzi bo tu sie nie ma do czego przyczepić bo wszystko jest OK a problem pozostał)
Silnik to 1.8 o kodzie ADD taki sam jak np ABS tylko rózni sie układem wtrysku paliwa.
Wymienione mam praktycznie wszystko: filtry paliwa. powietrza,swiece NGK, kopułka nowa, palec też, kabli WN nie wymieniałem ale wątpie żeby one były przyczyna takiego stanu ( nie świecą w nocy, wygladaja jak nowe) paliwo leje tylko markowe ( nie mam gazu)
Porozłaczałem wszystkie wtyczki, pozagladałem gdzie sie da, poczyściłem styki i masy i nic :(
Nie wiem tylko co to jest ten zielony kabelek i gdzie jest ten cholerny czujnik podcisnienia ale czasem wątpie w to zeby on powodował az takie problemy.
Kupiłem golfa bo wszyscy mówili, że to prosta konstrukcja, ze "byle jaki mechanik" potrafi go naprawić a nikt nie potrafi mi pomóc :-/ Pomóżcie mi.
Uff mam nadzieje, ze ktoś to przeczyta



Obrazek
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Co to za kabel w mk3 ?

 

Postprzez młody88 » 23 mar 2008, o 22:45

zmień mechanika

[ Dodano: 2008-03-23, 21:51 ]
UWIELBIAM TAKIE ZAGADKI. Ta wydaje mi się prosta czujnik podciśnienia najprawdopodobniej jest w sterowniku (w audi tak było w golfie zapewne to samo) a ten zielony przewód zapewne dostarcza temu czujnikowi wartość podciśnienia i bardzo możliwe że takie zachowanie jest spowodowane tym właśnie czujnikiem. Zdejmij podszybie zobacz gdzie biegnie ten przewód jeżeli do sterownika to jesteśmy w domu. powodzenia koniecznie opowiedz dalszą historie tej zagadki

[ Dodano: 2008-03-23, 21:54 ]
spróbuj odłączyć kleme "-" na 15 minut
Systemy lokalizacji i monitoringu pojazdów GPS tel.511 623 467
młody88
Badacz tematu
 
Posty: 396
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 12:23
Lokalizacja: Radom

Postprzez mmarek » 23 mar 2008, o 23:51

opel napisał(a):czujnik podciśnienia najprawdopodobniej jest w sterowniku
i tego sie najbardziej obawiam (dlatego pytałem o ten kabelek) bo ten sterownik jest nie do kupienia i nie wiem co mam dalej robić ? co mam wyjąc sterownik i co ? wziąć lutownice jakiś tam czujnik wlutować czy coś tam robić ? na podmianke przecież nikt takiego sterownika nie ma ( chyba tam jest sterownik o numerze 037906021 ) Jakie wogóle mam podjąc kroki ? Przecież nie zamówie sobie w serwisie nowego sterownika bo pewnie kosztuje ze 2000 a wiekszość mechaników pewnie nie wiedziala by co z tym zrobić. Mam tylko nadzieje że Twoje i moje przypuszczenia że ten kabelek idzie do sterownika są błędne ( jest on bardzo twardy i nie da sie go nawet ugiąć) zresztą nie wiem jak powinny wyglądać weże do podcisnień
PS odpinanie klem na 15 min czy na dwa dni nie daje zadnego rezultatu ( nie ten silnik)

PS a moze ktoś ma na podmianke taki sterownik ? :roll:
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Postprzez młody88 » 24 mar 2008, o 00:00

wiesz co mażesz się :lol:
wstaw to auto do pożądnego warsztatu i odbierzesz lalke. Pojeździj po szrotach przecież nie możliwe że tylko ty masz takiego golfa
daj GG

[ Dodano: 2008-03-23, 23:05 ]
jak coś to moge załatwić taki czujnik
Systemy lokalizacji i monitoringu pojazdów GPS tel.511 623 467
młody88
Badacz tematu
 
Posty: 396
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 12:23
Lokalizacja: Radom

Postprzez Zico63 » 24 mar 2008, o 15:54

Witaj! Symbol silnika jest na pewno ADD a nie ADZ? Bo takie były 1.8 i, niestety, miały czujnik podciśnienia jako integralną część ECU (komputera-sterownika). Być może da się to po rozebraniu wymontować, ale taki właśnie jest kierunek poszukiwań :-(
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez PiJey88 » 24 mar 2008, o 17:08

sprawdź stan kabli od świec, aparat zapłonowy (czujnik halla), cewkę, ewentualnie czujnik położenia wału
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez młody88 » 24 mar 2008, o 17:45

PiJey88, powiedz mi jaka jest różnica między czujnikiem halla a czujnikiem położenia wału????
Systemy lokalizacji i monitoringu pojazdów GPS tel.511 623 467
młody88
Badacz tematu
 
Posty: 396
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 12:23
Lokalizacja: Radom

Postprzez PiJey88 » 24 mar 2008, o 18:18

czujnik położenia wału jest w bloku silnika, a czujnik halla w aparacie zapłonowym :roll: mi na kompie wyskoczyly takie błędy przy podobnych objawach
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez młody88 » 24 mar 2008, o 19:21

a gdzie w VW w bloku jest ten czujnik??
Systemy lokalizacji i monitoringu pojazdów GPS tel.511 623 467
młody88
Badacz tematu
 
Posty: 396
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 12:23
Lokalizacja: Radom

Postprzez PiJey88 » 24 mar 2008, o 19:25

nie wiem jak w innych ale w silniku AEK był od frontu nisko
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez młody88 » 24 mar 2008, o 19:40

no ciekawe a mógłbyś zrobić foto tego czujnika ?? mam podobny problem w aek
Systemy lokalizacji i monitoringu pojazdów GPS tel.511 623 467
młody88
Badacz tematu
 
Posty: 396
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 12:23
Lokalizacja: Radom

Postprzez PiJey88 » 24 mar 2008, o 20:50

opel, sprzedałem Golfa w którym miałem AEKa, teraz mam AFT w swoim, i nie wiem czy tak samo ma :-P
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości