"cykają wtryskiwacze" po przekręceniu kluczyka, fa

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

"cykają wtryskiwacze" po przekręceniu kluczyka, fa

Postprzez lechuses » 1 lut 2014, o 18:51

Witam serdecznie, od 2 dni próbuję rozwiązać problem z moim golfem, na początku obroty na biegu jałowym osiągały 2-3k. Na benzynie natomiast gasł. Odłączyłem akumulator, podłączyłem na nowo i odpaliłem silnik po czym przełączyłem od razu na gaz. Obroty falują 700-900. Dzisiaj z pod maski usłyszałem "cykanie" wtryskiwacza bądź wtryskiwaczy, nie jestem w stanie stwierdzić. Gdy przytrzymam gaz to nie słychać juz tego cykania a silnik ładnie pracuje. Myślę, ze to może być wina czujnika temperatury cieczy,ten niebieski, jak go odpinam to cykania żadnego nie ma a obroty rosną do 1200. Dodam, że gdy auto jest zgaszone a zapłon włączony to również słychać te wtryskiwacze, oraz na zimnym silniku, jak jest ssanie włączone to silnik ładnie pracuje. Czy mogę mieć rację z tym czujnikiem czy szukać winy w innym miejscu?
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

"cykają wtryskiwacze" po przekręceniu kluczyka, fa

 

Postprzez łukasz1983 » 1 lut 2014, o 19:31

lechuses napisał(a): Odłączyłem akumulator, podłączyłem na nowo i odpaliłem silnik po czym przełączyłem od razu na gaz.
I to był błąd.Silnik po resecie powinien chodzić na benzynie,do pełnego zagrzania.
lechuses napisał(a):Dodam, że gdy auto jest zgaszone a zapłon włączony to również słychać te wtryskiwacze
Ten dźwięk to nie wtryskiwacz,a nastawnik przepustnicy.
Zrób poprawnie reset ECU.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lechuses » 1 lut 2014, o 22:56

Jak zrobię poprawnie reset ECU to obroty wzrastają na gazie do 2 tyś a nawet ponad natomiast na benzynie szaleje a po chwili gaśnie.
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

Postprzez łukasz1983 » 2 lut 2014, o 10:58

lechuses, Reset ECU nie ma nic do gazu.Ma on na celu skasowanie błędów sterownika,i "nauczenia" go nowych ustawień.
lechuses napisał(a):Jak zrobię poprawnie reset ECU to obroty wzrastają na gazie do 2 tyś a nawet ponad
A to jest wina ustawień gazu.

lechuses napisał(a):natomiast na benzynie szaleje a po chwili gaśnie.
Ściągnij wtyczkę z czujnika temperatury i wtedy go odpal,jak obroty będą około 1100 to czujnik do wymiany.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lechuses » 2 lut 2014, o 16:22

łukasz1983, dzięki kolego, browar się należy. Zrobiłem tak jak pisałeś, zdjąłem klemę na jakieś 2h, po podłączeniu odpaliłem auto i chodził aż się wentylator zaczął kręcić. Zgasiłem, wypiąłem kostkę od czujnika, odpaliłem auto i obroty były takie same jak sobie ustawił czyli 800-900 lekko falowały. Wpiąłem kostkę, przełączyłem na gaz i ładnie zszedł do swoich obrotów, nie trzymał 3tyś jak wtedy. Gaz dobrze ustawiony jest bo byłem na regulacji jakoś w grudniu. Dziękuję bardzo raz jeszcze :)
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

Postprzez łukasz1983 » 2 lut 2014, o 16:25

lechuses, Spoko
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - https://5kat.pl/#o-nas



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron