[1.8 AAM] "czkawka", nierówna praca silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

[1.8 AAM] "czkawka", nierówna praca silnika

Postprzez martyn » 21 lut 2015, o 13:12

Witam.

Mam problem z Golfem 1.8 75km AAM. Pojazd wyposażony jest w instalację LPG. Problemem jest nierówna praca silnika zarówno na benzynie jak i na LPG. Objawia się to szarpaniem silnika co pewien okres czasu (2-3 sekundy, nie ma reguły), wygląda to tak, jakby silnik dostawał czkawki, szarpnie przy tym całym motorem. Mechanicy rozkładają ręce, ostatnią diagnozą było zalewanie silnika przez LPG, co nie jest trafne, gdyż silnik źle pracuje również na benzynie. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, zawsze objawy są takie same. Gazownik stwierdził, że wszystko jest w porządku, spaliny w normie, spalanie, które wydaje mi się duże (16l w mieście, 11 w trasie) też określił jako normalne. Wymienione w aucie zostały:
- kable WN Beru
- kopłuka + palec Beru
- świece NGK
- podmieniona cewka WN na sprawną, bez efektów
Odłączałem także sondę lambda, lecz nie przyniosło to pożądanych efektów. Poniżej wrzucam film nierównej pracy, nie jest to dobrze widoczne na wideo (można się lepiej wsłuchać na słuchawkach, od 19 sekundy widać jak szarpie kamerą przy każdym zdławieniu).

https://www.youtube.com/watch?v=rxBwCbn ... e=youtu.be

Samochód szarpie w całym zakresie obrotów, czuć to szczególnie podczas jazdy ze stałą prędkością. Mimo szarpania nie brakuje mu mocy, rozpędza się tak jak wcześniej, autostrada ~150-160 km/h bez większego wysiłku. Szarpanie jest strasznie denerwujące, odbiera całą przyjemność z jazdy. Vag nie pokazuje błędów. Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny nierównej pracy?
Avatar użytkownika
martyn
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 18:13
Lokalizacja: Prudnik

[1.8 AAM] "czkawka", nierówna praca silnika

 

Postprzez MiroGti » 21 lut 2015, o 15:51

Posprawdzaj przewody podciśnienia ,czy nie zasysa lewego powietrza przez co by wzbogacał mieszankę .
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez martyn » 22 lut 2015, o 15:10

Sprawdzałem wężyki, są szczelne, wężyk łączący kolektor z serwem też cały, zaślepki na swoim miejscu. Kręciłem aparatem zapłonowym ale nie przyniosło to żadnej poprawy.
Avatar użytkownika
martyn
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 18:13
Lokalizacja: Prudnik


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron