czujka oleju??

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez matti » 1 kwi 2009, o 23:15

Panowie sprawdźcie kontrolke w desce MKIII maja tą przypadlość że sie pitolą przerabiałem to i sprawdzałem wszystko czujnik, olej ,przekażniki ,bezpieczniki ,ciśnienie i dalej powyżej 2.5 tyż piszczała
Trzeba wyciągnąć zegary i i wymienić ją
Avatar użytkownika
matti
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 31 mar 2009, o 23:20
Lokalizacja: Kosina/Rzeszów

 

Postprzez Arcziwald » 2 kwi 2009, o 20:51

witam mam problem. Mam gollfa III z silnikiem 1,4 kupiłem go are dni temu. Pytanie jest następujące po zrobieniu 20km zaczyna piczczeć i miga kontrolka od oleju... byłem u mechanika i stwierdzili że zą złe czujniki. Bo ja mam dwa czarne a powinien być czarny i.................... i tu jest problem bo nawet oni nie wiedzieli. a w serwisie vw powiedzieli że musi być niebieski a w instrukcji wyczytałem że brązowy.... pomocy jaki czujnik to ma być
Arcziwald
Arcziwald
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009, o 19:04
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Toldi » 15 kwi 2009, o 17:11

Ja mam silnik 1.6 ABU, jeżdże na mineralce, przebieg silnika 151tys i też mam takie problem. Robie często trasy Bielsko-Biała -> Cieszyn. I czasem muszę go depnąć. Kiedy zwalniam i schodzę na normalne obroty to kontrolka miga a alarm kontrolki piszczy. Daję gazu, albo redukuje bieg i się uspokaja. Jak w mieście jeżdże i silnik się zagrzeje to też takie akcje potrafi mi zrobić. :/ Jakieś jeszcze rady macie oprócz czujników?
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Mario618 » 15 kwi 2009, o 19:47

Witam Ciebie kolego z BB :) także jeżdżę po Bielsku a auto 2gi dzień u mechanika z objawami następującymi. Jak pojeżdżę trochę autem zależy od pogody i gazowania gdyż problem objawia się wtedy gdy woda w chłodnicy osiąga 90stopni ale takie "mocne" 90 gdyż jak wskazówka dojdzie do 90 to problemu nie ma jak już tam "siedzi" ok 10 min to przy jałowych obrotach(ok 650 - 600) zaczyna palić się lampka oleju ale gdy dodam lekko gazu tj. 700 obrotów lampka już sie nie pali. Dzisiaj bo długiej zabawy kolegi mechanika dowiedziałem się że jak woda dochodzi do 90stopni to olej ma temperaturę prawidłową a i pompa działa i powiedziałem żeby poczekał z 20 min jeszcze. Odparł mi że wymieni filtr i zmieni na mineralny z małą dawką uszczelniacza bo były podejrzenia o silnik. Po 30 minutach zadzwoniłem a ku mojemu zaskoczeniu powiedział że pompa nie pracuje na jałowych tzn. silnik nie jest smarowany lecz po dodaniu trochę gazu wszystko jest ok.

Jutro będę miał moją :( Golfinkę rozbieraną będzie patrzył pierwsze na miskę olejową i parę elementów łatwo dostępnych jak nie pójdzie to zostanie remont pompy i silnika żeby spasować pod nową.

Kolegę z Golfa w BB proszę o kontakt na 2309773 tj. GG
Mario618
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 05:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Eero » 15 kwi 2009, o 20:53

Mario618 napisał(a):Witam Ciebie kolego z BB :) także jeżdżę po Bielsku a auto 2gi dzień u mechanika z objawami następującymi. Jak pojeżdżę trochę autem zależy od pogody i gazowania gdyż problem objawia się wtedy gdy woda w chłodnicy osiąga 90stopni ale takie "mocne" 90 gdyż jak wskazówka dojdzie do 90 to problemu nie ma jak już tam "siedzi" ok 10 min to przy jałowych obrotach(ok 650 - 600) zaczyna palić się lampka oleju ale gdy dodam lekko gazu tj. 700 obrotów lampka już sie nie pali. Dzisiaj bo długiej zabawy kolegi mechanika dowiedziałem się że jak woda dochodzi do 90stopni to olej ma temperaturę prawidłową a i pompa działa i powiedziałem żeby poczekał z 20 min jeszcze. Odparł mi że wymieni filtr i zmieni na mineralny z małą dawką uszczelniacza bo były podejrzenia o silnik. Po 30 minutach zadzwoniłem a ku mojemu zaskoczeniu powiedział że pompa nie pracuje na jałowych tzn. silnik nie jest smarowany lecz po dodaniu trochę gazu wszystko jest ok.

Jutro będę miał moją :( Golfinkę rozbieraną będzie patrzył pierwsze na miskę olejową i parę elementów łatwo dostępnych jak nie pójdzie to zostanie remont pompy i silnika żeby spasować pod nową.

Kolegę z Golfa w BB proszę o kontakt na 2309773 tj. GG


To powiedz potem co tam wykrył. Ja mam podobny problem, ale to się dzieje u mnie znacznie rzadziej, tzn. można sobie jechać i z 500 km, ale jeśli nie jest to lato, lub jest lato ale jeśli jedziemy szybkością poniżej 100 km/h i nie cały czas szybko ale np. musimy co jakiś czas zwalniać np. przed innym samochodem itp. to to się nie zapali. Poza tym u mnie się to dzieje już ze dwa lata i wcale nie miga częściej, dokładnie tak samo jak wtedy, poza tym wszystko działa zupełnie dobrze. Co ciekawe- silnik nie spala ani kropli oleju! Dużo ludzi się temu dziwi, nawet jak poczekałem z wymianą oleju, to wciąż poziom jest taki jak był przy wlewaniu- nigdy nie dolewałem oleju. A może to jest jakaś wskazówka na rozwiąznie tego problemu...
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

MK3-Czujnki Oleju! POMOCY!

Postprzez malin » 16 kwi 2009, o 10:34

witam!
Ja wymienilem w swoim ABS-ie wszystkie czujniki oleju(3), sprawdzilem cisnienie oleju i dalej swieci mi sie ta czujka. Macie jeszcze jakis pomysl zeby to zwalczyc?? Kolego Matti mozesz cos wiecej napisac o tym co zrobiles?? Bo moze to mi pomoze.
MALIN
malin
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 sty 2008, o 09:37
Lokalizacja: ZABRZE

Postprzez Piotr Bąk » 16 kwi 2009, o 10:47

Zmieńcie olej na mineralny bo sami mówicie z epodczas wysokiej temp wam sie to pali.Zapewne jeździcie na półsyntetyku i przy wysokich temperaturach mże być za rzadki juz na wasz silnik i nie trzymać odpowiednio ciśnienia. A co do pompy to jeżeli nie chodzi odpowiednio no to lipa i jak najszybciej do wymiany bo przy jakimś uruchamianiu na zimnym silniku jeśli wam nie zassie oleju to możecie przytrzeć coś w motorku. Pozdro
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez Toldi » 16 kwi 2009, o 10:50

jeżdże na mineralce Lotos 15W40. kumpel mi doradził żeby castrola wlać. spróbujemy i później na trasie się zrobi test - może to to. a jak pompa no to trochę lipa :/
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez malin » 18 kwi 2009, o 10:28

toldi daj znac jak po wymianie oleju bo tez chce zmienic na catrola. A czy filtr filtrona tez moze byc przyczyna bo slyszalem duzo negatywnych opinii o tym filtrze?
MALIN
malin
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 sty 2008, o 09:37
Lokalizacja: ZABRZE

Postprzez Toldi » 18 kwi 2009, o 13:16

w przyszłym tyogdniu zmieniam dopiero. pierwsze co to sprzęgło wymieniam :D

ja mam założonego filtrona. skoro tak słyszałeś to też zmienie na coś innego. słyszałem że najlepsze filtry robie MAN. pozdro :siema:
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Eero » 18 kwi 2009, o 15:23

Lepiej kup sobie oryginalny filtr z ASO, jest niedrogi (a i tak to jest zamiennik polecany przez VW, bo orygianlnego nie robią), komuś piszczało na MANie, a na oryginalnym nie.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez zoltar24 » 19 kwi 2009, o 20:59

Witam.Mam trochę inny problem.Po wymianie oleju i filtrów zaczeła migać kontrolka oleju (miga cały czas po odpaleniu silnika).Sprawdziłem poziom oleju i jest ok 1cm ponad stan.Nie wiem czy to coś poważnego.
Golf '93 silnik 1,8.
zoltar24
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 sie 2007, o 00:00
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron