Czujnik Halla

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Czujnik Halla

Postprzez jerro » 6 lut 2009, o 00:35

Podłączyłem dziś swojego Golfa do komputera. Powód: nie przyśpiesza płynnie, zgasł silnik kiedy chciałem zredukować bieg.Diagnoza w/g badającego : usterka czujnika Halla.
Dodam,że silnik odpala bez problemu, pracuje równo bez wstrzasów i szarpnięć, wolne obroty przy rozgrzanym silniku 800/min. W związku z tym mam pytanie- Jak wygląda wzorcowy odczyt (wykres) z czujnika Halla?. Mechanik twierdzi, że powinna to być linia prosta. U mnie była lekko "ząbkowana" i przy zwiększaniu obrotów opadała w dół.
Jeśli ktoś z pań i panów ma taką wiedzę, bardzo proszę o odpowiedź.
jerro
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 16:33
Lokalizacja: K-Koźle

Czujnik Halla

 

Postprzez K@mil » 6 lut 2009, o 00:43

hmm a miales golfa na zaplonie czy wogole byl off?? jesli byl wogole off to zawsze pokaze ze czujnik halla nie dziala :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez jerro » 6 lut 2009, o 00:47

Kolejno: bez zapłonu, na zapłonie i przy uruchomionym silniku.
jerro
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 16:33
Lokalizacja: K-Koźle

Postprzez marcinkoz2910 » 6 lut 2009, o 09:29

jerro napisał(a):bez zapłonu,
nie połączysz się z autem

jerro napisał(a):na zapłonie
tak jak juz napisali: zawsze pokaże błąd halla

jerro napisał(a):przy uruchomionym silniku.
zassaj i poszukaj o hallu tam pisze jak go sprawdzić (ale pamiętaj że masz halla elektrycznego a nie optycznego) --> http://www.golf3.pl/topics28/podstawowa ... t14776.htm
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez KristoF » 6 lut 2009, o 21:50

jerro napisał(a):Jak wygląda wzorcowy odczyt (wykres) z czujnika Halla?. Mechanik twierdzi, że powinna to być linia prosta
, nie ma być.Czujnik obrotów HALLA podaje do sterownika impulsy 0.1V-przerwa 5V-zwarcie(podobnie jak w klasycznym stykowym aparacie zapłonowym np w maluchu) pozatym jak on odczytał sygnał z czujnika halla?? przecież VAG chyba nie ma takiej funkcji, przynajmniej jeszcze sie do niej nie dokopałem.
jerro napisał(a):U mnie była lekko "ząbkowana" i przy zwiększaniu obrotów opadała w dół.
to po opisie raczej wygląda na sygnał z sondy lambda :lol: zmień mechanika :-P bo ten najwyraźniej nie wie jak sie silniki kręcą :lol: :lol:
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez jerro » 7 lut 2009, o 09:28

krissmysticblau- to był laptop z oprogramowaniem VAG.COM.PL. Gość robił pomiary dwukrotnie i wyszło mu,że to Hall. Miałem prawo mu wierzyć. Jeżeli przypuszczasz, że mógł to być sygnał sondy lambda, to zapytam, czy przy złej jakości paliwa sonda może przekazywać niewłasciwe informacje do sterownika? Pytam dlatego,że po podwórkowo-sąsiedzkich konsultacjach (Ford,Skoda,Fiat) okazało się, że tankowaliśmy ostatnio na tej samej stacji Orlenu i wszyscy mają takie same problemy. Wlałem ponad 40l na innej stacji i autko chodzi dobrze.Jednakowoż dla spokojności sumienia za kilka dni zrobię mu powtórny test.
Marcinkoz- dzięki za materiały.
jerro
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 16:33
Lokalizacja: K-Koźle

Postprzez KristoF » 7 lut 2009, o 10:00

jeśli jeździ ci teraz dobrze to widocznie to była wina paliwa.Masz nauczke zeby nie tankowac na Orlenie :lol:

[ Dodano: 2009-02-07, 09:05 ]
sonda ma pokazywac sygnał ząbkowany właśnie.A jak masz kiepskie paliwo to sonda bedzie odczytywac skład mieszanki i poda sygnał żeby ją wzbogacić.Wtedy rośnie zużycie paliwa.Szarpania natomiast nie wyeliminuje bo to nie jest sterowanie bezpośrednie ale drobna korekcja.
(drobna chociaż jej wartość może dochodzić nawet do 40%) :-P
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez jerro » 7 lut 2009, o 10:40

I to by sie zgadzało. Zużycie wzrosło ok. 1l/100. Składałem to na niskie temperatury. Dzięki kriss. Napiszę co pokazał powtórny test.
jerro
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 16:33
Lokalizacja: K-Koźle


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 14 gości