Czujnik oleju i ciśnienie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Czujnik oleju i ciśnienie

Postprzez Dawid » 5 mar 2011, o 17:08

Witam koledzy.

mam pytanie pika kontrolka oleju przy rozgrzanym silniku do 87C I PRZy obrotach 2tys.
mierzylem cisnienie i na wolnych obrotach<rozgrzany silnik> pokazuje 0.4 bara, natomiast na obrotach 2tys <rozgrzany silnik> zalancza sie pikanie a ciśnienie wynosi 1.68 bara.
mam dwa czujniki w glowicy,stojac przed otwarta maska pierwszy czujnik od lewej strony ma kolor czarny a drugi jest brazowy. dobre sa te kolory tych czujników..? czy Ciśniunko Slabiusie?? dodam tylko ze na czujniku czarnym jest zolty kabel nalozony na lepek czujnika i gdy zmasuje wszystko nic nie PIKA. gdy posciagam oba kable <bez masowania> i tak pikanie nastepuje przy dwoch tys i nagrzanym silniku.

OLEJ CASTROL MAGNATEC 15W40
olej wymioniono wraz z filtrem 28stycznia 2011 i zrobionodo do dzis 3.500 a pikanie zaczelo sie w listopadzie i wymiana oleju niuc nie dala.
Dawid...>> PKN
Dawid
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 08:48
Lokalizacja: ślesin

Czujnik oleju i ciśnienie

 

Postprzez prezesik » 5 mar 2011, o 21:21

Tylko wymiana czujnika ratuje.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Dawid » 6 mar 2011, o 10:59

na jaki kolor moze o mniejszych parametrach zeby nie pikalo co..? co myslisz o tym?
Dawid...>> PKN
Dawid
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 08:48
Lokalizacja: ślesin

Postprzez kozaqpce » 11 mar 2013, o 19:44

witam, wznawiam watek i bede bardzo wdzieczny za pomoc, mam podobny problem z golfem 1.4 ABD, jezdze z pikajaca kontrolka oleju od 8 miesiecy, objawy bardzo podobne, gdy auto sie wygrzeje kontrolka pika ale tylko wtedy gdy obroty sa ponizej 2500 wtedy gasnie, ostatnio sprawa sie pogorszyla bo zeby zgasla kontrolka potrzeba az 4000 obrotow.

Poza pikanie nie ma zadnych ale to zadnych objawow i przypomne raz jeszcze ze problem jest od pol roku. Wymienilem czujniki dwa na gorze silnika, niebieski i czarny, pytanie czy to wszystkie czujniki i czy dobre ? slyszalem ze na dole rowniez jest czujnik w okolicach filtra oleju.

Byc moze konczy sie pompa oleju ale czy wytrzymalaby pol rok i 6 tys km ? silnik nie stuka, rowno cicho pracuje.

Czekam na diagnoze pikania bo juz za bardzo mnie denerwuje.
Wiem ze to slynny problem, szukam u siebie w miescie speca ktory zmierzy cisnienie oleju, o ile jest sens je mierzyc jesli od tak dlugiego czasu nie ma innych objawow ? nie znam sie za bardzo ale jesli pompa albo silnik by sie konczyl to jakim cudem jezdze tak dlugo ? auto jest w stanie zrobil 400km trasy i poza pikaniem nic sie z nim nie dzieje. Zima ja robilem odcinki po 10 km to nawet nic nie pikalo bo silnik nie zdazyl nie nagrzac.

Obrazek
kozaqpce
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Szczawno

Postprzez pablomed » 12 mar 2013, o 23:10

kozaqpce, od chwili spadku ciśnienia do takiego niskiego że powoduje pikanie do chwili kiedy następuje koniec silnika może dużo czasu upłynąć, więc porada jak zawsze taka sama z mojej strony: mierz ciśnienie, będzie dobre to na spokojnie zajmiesz się czujnikami ich podłączeniem i licznikiem.
W twoim silniku niema czujnika na dole, obydwa są z tyłu w głowicy tam gdzie zaznaczyłeś.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kozaqpce » 14 mar 2013, o 15:57

cisnienie na zimnym 2 bary
na cieply zmierze dopiero jutro dzis mialem tylko chwilowy i nieoczekiwany dostep do manometru
kozaqpce
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 mar 2013, o 19:33
Lokalizacja: Szczawno

Postprzez patryk28091991 » 23 mar 2013, o 00:04

to ja też podczepię się pod temacik ;-)

u mnie sprawa wygląda tak : robię trasę 70 km jest spokój , parę godzin przerwy i wracam i po około 40 km przy obrotach 2100 załącza się brzęczyk i kontrolka ;-( żeby zgasła muszę przy gazować !

Czujniki sprawdzone i są ok !
Jestem jakiś miesiąc po wymianie czujniki pod głowicą , szklanek , filtra oleju !
Takie objawy były również przed wymianą powyższych rzeczy

Na wolnych chodzi wszystko oki ;-) Gdy wrzucam wyższy bieg i obroty spadają to 1000-1500 to wszystko jest ok ;-) stukanie hmmm no powiem tak jak się dobrze rozgrzeje to żadnego stukania nie ma , natomiast jak jest niedogrzany to słychać takie nie równe stuki, jak gazuje i puszczam gaz to mocniej stuka.

silnik 1.6 ABU
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Julka18GT » 25 lut 2014, o 23:50

Witam! Potrzebuję rady odnośnie pikania w moim golfie 1.8 gt. Wymieniłam liczniki na orginalne, po ich podłączeniu zauważyłam że kontrolka oleju mryga nieustannie, uznałam że to jakiś błąd tych że zegarów i wyjęłam po prostu żarówkę, na poprzednich nie było takiego problemu, olej wymieniany co 10 tysięcy wszystko pilnowane. Zrobiłam około 40-50 km i usłyszałam pikanie. Czy to wina nowych liczników, czy konczy mi się silnik?
Jula w golfie
Julka18GT
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 sie 2013, o 14:21
Lokalizacja: Zielonka


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości