czujnik oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez pulsar83 » 16 maja 2008, o 18:49

Ok ok, oto moje wnioski: jechałem dzisiaj właśnie do Katowic z Jaworzna, na 3 stawach włączyła się kontrolka oleju i zaczęła się wydzierac jak to ma w zwyczaju :-( , ale postanowiłem sprawdzic temp oleju na komputerze: wyświetliło 96 stopni i od tego momentu lampka co jakiś czas się zaświecała i darła się aż temp nie spadła. Jak jechałem spowrotem to przy temp 96 stopni ponownie lampka i sygnał, więc w moim przypadku uważam padł czujnik i źle pokazuje temp co powoduje włączenie się lampki, ponadto płynu chłodzącego mam aż za dużo, żadne dymy z silnika się nie wydobywają a auto nie traci mocy, co o tym myślicie?? Postaram się w najbliższym czasie jechac do mechanika żeby to sprawdzili i wymienili jeśli konieczne :-) Dodam jeszcze, że blok silnika raczej nie strzelił, płyn chłodniczy nie miesza się z olejem ani też go nie ubywa, oby to był tylko czujnik.
pulsar83
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 20:58
Lokalizacja: Jaworzno

 

Postprzez vwKNZ » 17 maja 2008, o 09:50

witam. u mnie po wymianie oleju i filtra tez wyło. zmieniłem czujnik i było to samo. okazało się że był wadliwy filtr oleju..... :-o
vwKNZ
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 12 mar 2008, o 10:16
Lokalizacja: KNZ

Postprzez pulsar83 » 20 maja 2008, o 17:49

Był gofer u mechanika i stwierdzono, że wymienic trzeba czujniki oleju oba, wiec wymienione, ciśnienie zmierzyli i stwierdzono, że ma skoki co oznacza iż poniżej 1,5 bara nie spada co jest ok ale czasem rośnie 2 do 4 do 6 i to jest troche źle bo może się przecierac zawór spustowy w pompie oleju ale myślą, że to nie musi byc przyczyną, pożyjemy zobaczymy.
pulsar83
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 20:58
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez farser » 20 maja 2008, o 22:32

Nie kumam tego cisnienia oleju mi wykrecil czujnik oleju podlaczyl taki badziew i pokazalo na zegarku 0,1 i koles gadal ze to za malo :-o
Na koniec zmiany, zimnej piany, mlodego ciala i zeby sie stara nie dowiedziala. 73
Avatar użytkownika
farser
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 20:03
Lokalizacja: mlawa

Postprzez e-piotrek » 22 maja 2008, o 23:18

Witam wszystkich :-) Ja podobnie jak wy uzeram sie z kontrolka oleju na desce rozdzielczej swieci i mruga jak silnik dobrze sie rozgrzeje gdy dojerzdzam np.do skrzyrzowania (zatrzymuje sie) i silnik ma ok.900 obr/min gdy lekko wcisne pedal gazu - kontrolka gasnie.Wymienilem oba czujniki oleju i dalej to samo a olej wymienialem jakies 10 miesiecy temu.Ostatnio podjechalem do mechanika sprawdzic cisnienie oleju i wyszlo ze przy 2000 obr/min cisnienie wynosi 0.5 - chyba malo co nie ? - mechanik powiedzial ze to swiadczy o lekkim zuzyciu silnika ze to jest norma a - mam przejechane ok. 180 tys. silnik na benzynie , niewiem co o tym myslec ...a wkurza :-x mnie to jak szlak(mrugajaca kontrolka)
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez kkkarol » 24 maja 2008, o 12:15

Robiłem podświetlenie na niebiesko na całe zegary. Wszystko działa tylko jak się przekręci kuczyk na zapłon to kontrolka od oleju miga (pulsuje)??
Ale jak odpale samochód juz nic nie miga i wszystko potem gra.
Co zrobic? mam wymienić czujnik od ciśnienia oleju? czy mogłem coś uszkodzić podaczas podświetlenia zegarów?
kkkarol
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 17:33
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez pulsar83 » 24 maja 2008, o 15:46

e-piotrek napisał(a):Witam wszystkich :-) Ja podobnie jak wy uzeram sie z kontrolka oleju na desce rozdzielczej swieci i mruga jak silnik dobrze sie rozgrzeje gdy dojerzdzam np.do skrzyrzowania (zatrzymuje sie) i silnik ma ok.900 obr/min gdy lekko wcisne pedal gazu - kontrolka gasnie.Wymienilem oba czujniki oleju i dalej to samo a olej wymienialem jakies 10 miesiecy temu.Ostatnio podjechalem do mechanika sprawdzic cisnienie oleju i wyszlo ze przy 2000 obr/min cisnienie wynosi 0.5 - chyba malo co nie ? - mechanik powiedzial ze to swiadczy o lekkim zuzyciu silnika ze to jest norma a - mam przejechane ok. 180 tys. silnik na benzynie , niewiem co o tym myslec ...a wkurza :-x mnie to jak szlak(mrugajaca kontrolka)


Dokładnie tak samo mam, dziś jechałem do Kato i po przejechaniu 20 km przy temp oleju 90 stopni kontrolka się zaświeciła a dopiero co wymieniałem czujniki oleju , ciekawe co teraz??
pulsar83
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 20:58
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez marko1967 » 24 maja 2008, o 22:21

kkkarol, co do pulsującej kontrolki od oleju na wyłączonym silniku a przekręconej stacyjce w pozycji 1 to normalka a więc wszystko jest OK pozdrawiam ;-)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez djarek18 » 27 maja 2008, o 17:44

mialem to samo po przejechaniu 50km zaczynało mi piakac kontrolka szfagier mechanik sprawdzil mi cisnienie i okazalo sie ze jest bardzo małe po zagrzaniu silnika jakies 0,5 bar co oznacza ze silnik jest juz przetarty i nie wiadomo ile jeszcze sie pojezdzi puki nie zacznie klekotac silnik to mozna jezdzic...ale tez mam strach jechac nad morze ze slaska...ale co zrobiem...pojechałem do znajomego elektryka ktory mial juz taki przypadek i polecił mi podpiąć jakims kabelkiem od czujnika do masy i choc sie nagrzeje to nic nie pika i działa to...bo poprostu czujnik głupnie bo wydaje mu sie ze jest własciwy pobór i cisnienie ze stałej masy jakos tak ale faktycznie działa to i nie wkurza mnie juz pikanie...pojezdze jeszcze i zobacze jak co sie sprzeda...ale puki co jest ok....
djarek18
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 08:30
Lokalizacja: Chybie

Postprzez MEDIASPORY » 27 maja 2008, o 19:56

marko1967 napisał(a):kkkarol, co do pulsującej kontrolki od oleju na wyłączonym silniku a przekręconej stacyjce w pozycji 1 to normalka a więc wszystko jest OK pozdrawiam ;-)


Wydaje mi się że to nie jest normalka :zdziwko:
Kontrolka oleju pulsuje na wyłączonym silniku ,gdy jest do czujnika podpięta masa :kwasny:
To jeden ze sposobów pozbycia się włączania kontrolki i piszczenia w czasie jazdy.
(NIE POLECAM)
Avatar użytkownika
MEDIASPORY
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:23
Lokalizacja: Chorzów
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pulsar83 » 1 cze 2008, o 13:05

Ja wymieniłem czujnik biały 1.8 bara na szary 0.9 bara, przy okazji też wymieniłem olej i filtr, teraz kontrolka nie świeci, ale czy to była wina czujniku czy oleju czy też filtru - teraz nie wiem ale skoro chodzi dobrze to tak zostawie:)
pulsar83
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 20:58
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez marko1967 » 2 cze 2008, o 17:12

MEDIASPORY napisał(a):
marko1967 napisał(a):kkkarol, co do pulsującej kontrolki od oleju na wyłączonym silniku a przekręconej stacyjce w pozycji 1 to normalka a więc wszystko jest OK pozdrawiam ;-)


Wydaje mi się że to nie jest normalka :zdziwko:
Kontrolka oleju pulsuje na wyłączonym silniku ,gdy jest do czujnika podpięta masa :kwasny:
To jeden ze sposobów pozbycia się włączania kontrolki i piszczenia w czasie jazdy.
(NIE POLECAM)
wydaje mi się że jesteś w błedzie bo mam po wymieniane czujniki oleju i żaden nie jest wpięty na (,,krótko" też nie polecam) i poprzekręceniu stacyjki w pozycje 1 bez włączenia silnika kontrolka oleju cały czas mruga ale w chwili odpalenia silnika kontrolka gaśnie ale może ktoś z forumczyków bardziej jest w temacie i potwierdzi moją wypowiedz lub się mylę i mnie naprostuje pozdrawiam
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 32 gości