czujnik przepustnicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

czujnik przepustnicy

Postprzez jurekm37 » 24 paź 2012, o 20:18

witam

panowie jak wymienia się czujnik położenia przepustnicy TPS ?
jurekm37
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 18:08
Lokalizacja: warszawa

czujnik przepustnicy

 

Postprzez trojeczkaGT » 24 paź 2012, o 21:06

najlepiej z cala przepustnica wymienic. kupujac uzywke.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rafal9119 » 24 paź 2012, o 21:07

a jakie oznaczenia silnika msz??
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez jurekm37 » 24 paź 2012, o 21:16

1.6 - 75KM - ABU
jurekm37
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 18:08
Lokalizacja: warszawa

Postprzez kamilgo » 24 paź 2012, o 21:40

wszystkie 1,6 mają z tym problemy... ja też przez to przechodziłem... nie kombinuj, zrób jak radzi TrojeczkaGT, odwiedź szrot. wydatek relatywnie nieduży, robota też nie skomplikowana, a jak nie pomoże to zawsze masz na złomach tzw. "gwarancję rozruchową" ;-)
kamilgo
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 paź 2012, o 23:35
Lokalizacja: Królówka | KBC

Postprzez jurekm37 » 24 paź 2012, o 21:47

no tak, ale chyba jakoś się go wymienia :-)
jurekm37
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 18:08
Lokalizacja: warszawa

Postprzez kamilgo » 24 paź 2012, o 22:07

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166588 - co prawda to fotoporada na temat wymiany podstawy ale jest dość dokładnie opisane jak zdemontować przepustnice. sam z tego korzystałem, sprawdzone.

http://chomikuj.pl/legalne_gps/Auta/Ada ... 444102.pdf - tu masz sama procedure adaptacji.

radze uzbroić się w pare piw i mase dobrego nastawienia bo inaczej człowieka szlag trafia :-)

i jeszcze dobra rada! uzbrój się w BARDZO dobry imbus bo śruby znając życie sie zapiekły... jak nie puszczą uważaj żeby nie obrobić klucza i nie zrobić sobie krzywdy gdy uderzysz ręką w podszybie. Wiem po własnych doświadczeniach. niestety... :/ jak nie puszczą to weź młotek i BARDZO DELIKATNIE opukaj klucz włożony w śrubę. żeby tylko ją drganiami 'ruszyć'. jak już to pojdzie to bedzie z górki :)

powodzenia!!
kamilgo
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 paź 2012, o 23:35
Lokalizacja: Królówka | KBC

Postprzez jurekm37 » 24 paź 2012, o 22:24

dzięki -fajnie tylko nie łatwiej wymienić sam potencjometr tps jeżeli padł :-)
jurekm37
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 18:08
Lokalizacja: warszawa

Postprzez kamilgo » 24 paź 2012, o 22:44

podobno ktoś kiedyś to zrobił... podobno... jeśli go znajdziesz zapytaj gdzie był rok temu jak go potrzebowałem? :-)
kamilgo
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 paź 2012, o 23:35
Lokalizacja: Królówka | KBC

Postprzez trojeczkaGT » 25 paź 2012, o 12:49

jurekm37 napisał(a):dzięki -fajnie tylko nie łatwiej wymienić sam potencjometr tps jeżeli padł :-)


no wlasnie nie jest latwiej bo ustawic potencjometr przepustnicy by obroty byly dobre to nie lada wyzwanie i stracone nerwy trzeba go ustawic bardzo bardzo dokladnie miernikiem wiec Twoja decyzja.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 25 paź 2012, o 13:36

Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:

Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Emiczka » 25 paź 2012, o 13:52

Ja jeżdżę cały czas z odpiętym TPSem bo on do wymiany jest ale mówili mi że lepiej cała przepustnice wymienić niż sam czujnik bo po wymianie czujnika i tak mogą być problemy.
Też mam ABU i one chyba już tak mają
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - - Paranormalny podcast



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości