przez marcinkoz2910 » 2 paź 2009, o 21:53
Tak pokrótce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw musisz całkowicie zamknąć przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca na razie nie podłączaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłączasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stopniowo otwierać przepustnice i obserwować wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie już nie rośnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłączamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłącz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
Daj mi jeszcze swój email, to wyśle ci cos fajnego o mono-jetronic/motronic