A więc sprawa wygląda tak. Autko zapaliło lecz po wymianie cewki na nową. Dla pewności wymieniłem też ten nieszczęsny aparat (używka), bo stary miał błąd Halla.
Nie wiem czy dobrze kombinujemy z mechaniorem, ale doszliśmy do wniosku, że przez zepsuty czujnik Halla aparat zapłonowy dostał zwarcie, które przeszło na cewkę i ją też rozwaliło.
Problem mam teraz tylko z LPG. Niby przełącznik PB/LPG świeci, ale autko nie przełącza się po przygazowaniu na LPG. Przełącznik ma 3 "pozycje" -
a) dioda nie świeci - jadę na PB
b) dioda mruga - odpalam na PB,gdy autko się rozgrzeje i przygazuję, to przełącza się z PB na LPG i wtedy dioda świeci non-stop
c) dioda świeci cały czas - odpalam na LPG
I teraz wygląda to tak, że mogę sobie klikać i przygazowywać, a nie przełącza się na LPG
[ Dodano: 2013-02-22, 16:09 ]P.S. Czy to może mieć związek ze złym ustawieniem zapłonu? Na PB nie widzę różnicy do tego jak było wcześniej a jak teraz.
A może to jakiś bezpiecznik w emulatorze bądź któryś przewód nie łączy od LPG?
[ Dodano: 2013-02-25, 16:45 ]Sprawa z LPG się wyjaśniła. Byłem u kumatego gazownika w Jeleniej Górze. Podłączył się, przeglądną instalację, przeglądną płytkę sterownika. Okazuje się że ten skok napięcia który zniszczył cewkę i aparat zapłonowy, zmienił ustawienia w sterowniku LPG. Zamiast 5V na zasilaniu brał 12V z innego styku. Krótka diagnostyka na kompie, regulacja i już jest wszystko w normie
I niedrogo
Mo i przy okazji spuścił mi syf z parownika. Mimo iż na gazie mam przejechane już 100tys. km to syfu było niedużo. Zresztą już po wynikach na komputerze widział, że jest wszystko ok z instalacją, ale dał się namówić na tą operację
Wniosek: gdy czujnik Halla pokazuje błąd na komputerze, to radzę go szybko naprawić/wymieniać.
Pozdrawiam
Kto pyta - nie błądzi, a wielu ludzi błądzi...