Czy mogę swojego golfa zalać olejem 15w40?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 7 wrz 2014, o 22:55

ja tylko tak napiszę co już kiedyś pisałem - zakąłdanie np szlifu wału czy wymiany tłoków bez otwierania silnika to tylko i wyłącznie widzimisie posiadacza. po kiego grzyba ruszać wał jak jest dobry? ludzie nie wiedzą po co są panewki czy pierścienie a każdy bawi się w konstruktora-mechanika
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Kuba21 » 8 wrz 2014, o 06:09

Akurat jestem mechanikiem z zawodu. Juz raz rozbierałem silnik i widziałem juz go a stan wału łatwo moge okreslić oodkrecajac miskę olejowa i sprawdzajac stan panewki. a Tłoków i cylindrów na razie ruszać nie będę zrobie samą głowicę i powinnoć być ok bo jak kupowałem golfa to nie brał oleju a wymieniałem go na czas wiec myślę ze to bedzie głowica a jak nie będę działał dalej
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez mateusz_918 » 10 wrz 2014, o 17:16

odpal go rozgrzej i gaz w podłoge na biegu jałowym mechaniku jak jestes taki dobry powinnienes znac zasade stara niebieski dym przepala na pierscieniu czarny ciemniejszy na głowicy radzę najpierw z czystej ciekawosci to zrobic i pierwsza lepsza diagnoza postawiona. mi kopcił na czarno prawie litr oleju remont całej głowicy w warszczacie znajomego mechanika 450zł wiec dozuc do tego 100wiecej i jest zrobiona, osobiscie na dzien dzisiejszy lał bym 15w40 i nie robił nic
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 10 wrz 2014, o 21:50

to tez ciekawa teoria ze w zależności skąd się dostaje TEN SAM OLEJ spaliny mają inny kolor. to tak jak z wódką, podobno pijąc lewą ręką idzie szybciej się nawalić
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 10 wrz 2014, o 21:52

trollu, ja to się dziwię że chce Ci się po tylu latach na forum walczyć ze znawcami, którzy najpierw zadają temat (pomijając że odpowiedzi jest już milion), a później dalej upierają się przy swojej racji, bo wiedzą lepiej
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 12 wrz 2014, o 21:18

Kuba21 napisał(a):remont generalny dla mnie to:
Remont głowicy wymiana prowadnic uszczelnień i jej planowanie oraz docieranie zaworów
Remont dołu silnika szlif wału i wymiana panewek oraz honowanie cylindrów nowe tłoki pierścienie i nowe uszczelniacze na wałkach. Wiadomo ze nie z najtańszych części tylko porządnych. Cena 3k podałem z dużym zapasem pewnie by tyle wyszło z robocizna wyciąganiem silnika itp. a wyciągnąć i założyć z powrotem silnik chce sam.

Jak o czymś zapomniałem to mozecie dodac


Właśnie tak samo wyobrażąm sobie generalny remont silnika :)

Odnośnie ceny liczą części + koszt robocizny w warsztatcie myślę że spokojnie wyjdą te 3 tysiące.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kuba21 » 15 wrz 2014, o 20:43

Po rozbiórce silnika mogę powiedzieć ze kilka zaworów puszcza po teście z nafta oraz 2 cylinder również puszcza po teście z nafta.

Nowe pierścienie 54zł na tłok uszczelka pod głowice 69zl i remont głowicy 500zl tp już prawie 800zł nowy olej i filtr i jeszcze ciekawe jak wyglądają panewki korbowe które wkrótce przy wymianie pierscieni zobacze. Z robocizna która sam wykonam zaoszczędzę ale Ci co bedą robic to u mechanika 3k wyjdzie
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron