przez prezesik » 30 cze 2010, o 01:40
Jest to wężyk podciśnieniowy, który steruje klapką w obudowie filtra powietrza. Klapka ma za zadanie sterować ciepłym/zimnym powietrzem jakie powinno dopływać do silnika.
Jak silnik jest zimny to klapka ustawiona jest na łapanie ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego w celu mniejszego spalania podczas pracy zimnego silnika. Jak silnik się nagrzeje, zmienia się podciśnienie w wężyku i klapka zmienia położenie na branie zimnego powietrza.
Silnik może być słabszy jak się rozgrzeje, bo klapka ustawiona jest na ciągniecie ciepłego powietrza.
Słabnięcie rozgrzanego silnika może być spowodowanie właśnie tą klapką, która nie pracuje jak powinna i np. cały czas ustawiona jest na pobieranie przez silnik ciepłego powietrza, wtedy mieszanka paliwowo-powietrzna jest uboga - stąd strata mocy.