Czy ta sonda będzie pasować ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Czy ta sonda będzie pasować ?

Postprzez WSZ » 15 mar 2013, o 20:38

Witam, musze kupić sondę sprawną, bo moja odmówiła już posłuszeństwa.
I mam pytanie czy ta sonda
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/show_item.php?item=3102797461
będzie mi pasowała do 1.6 ABU ?
Czy muszę szukać innej ?
Swojej jeszcze nie wypiąłem stąd nie wiem czy jest taka sama wtyczka oraz ilość kabli o której wszyscy piszą..
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Czy ta sonda będzie pasować ?

 

Postprzez K@mil » 15 mar 2013, o 20:48

Podstawa to abys sprawdził u siebie właśnie ilość kabli we wtyczce :mrgreen:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez PabloSBT » 15 mar 2013, o 21:44

sprawdź jaką masz wtyczkę po lewej stronie na dole za silnikiem masz wydaje mi się że będzie prostokątna z 4 kabelkami 2 od grzałki jeden od + i jeden od masy :)
powinieneś mieć taką http://allegro.pl/sonda-lambda-bosch-vw ... 86297.html

odradzam kupno uniwersalnej ja kupiłem magneti marelli pochodziła 2 miesiące a później kupiłem boscha za 290 i mam spokój do teraz :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez WSZ » 15 mar 2013, o 23:18

Szukam używki własnie taka jak ta, moja w ogóle nie działa pokazuje ciągle 0,45V, a tu gościu ma sprawną za 2 dychy..
Jutro muszę na tym mrozie się jakoś do tego dogrzebac, bo gazownik mówi, że może jest sprawna z tym że wtyczka poklejona taśmą i może coś nie styka. No i muszę to ogarnąc.

Nie mogę gazu wyregulować i ogólnie moje ABU 1.6 pali 16l..
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Paweu » 15 mar 2013, o 23:23

WSZ, Na szrocie poszukaj. Dogadałem się z kierownikiem na szrocie i wymieniałem sondy do momentu aż trafiłem sprawną. ;-) A dałem za to 40 zł.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez WSZ » 16 mar 2013, o 21:45

Dzisiaj sprawdzałem jak to wygląda w samochodzie i te fotki które zrobiłem to myślałem, że to wtyczka sondy, ale to nie jest wtyczka ( wtyczka sondy jest na jakims kawałku metalu przykręcona do samochodu ) a to jest wtyczka która idzie gdzieś do góry za filtrem powietrza co by nie było przez tą wtyczkę lamda komunikuje się z komputerem. Więc gdyby coś było nie tak także w tej wtyczce lub tylko w tej wtyczce to również może sonda nie działać, tak wygląda ta wtyczka:



Obrazek

Obrazek


Ten jeden kabel mi nie pasuje różowo biały, co jest powiązany termokurczką zieff

Co o tym myślicie ?

Rozebrac ten kabel i od nowa go zarobić ?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez PabloSBT » 17 mar 2013, o 23:47

ten kabel fioletowy jest od komputera lpg bo jak założyłeś lpg to komputer benzyny przez komputer gazu odbiera sygnały :) możesz sprawdzić połączenie tych kjabli ale według mnie to prędzej sonda powiedziała papa :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez WSZ » 18 mar 2013, o 01:28

Ok to powiedzcie mi jak miernikiem sprawdzić sondę, gdzie wetknąć czerwoną końcówkę od miernika a gdzie czarną ( domyslam się że pod kostkę sondy, ale w które piny..


W książce którą znalazłem w internecie piszą...
1. Podłączyć ujemną końcówkę pomiarową woltomierza do masy silnika czyli czarny kabel z miernika do czego podłączyć ? Gdzie tą masę tam znajdę ?

Nastepnie, podłączyć dodatnią końcówkę pomiarową woltomierza do przewodu przymocowanego do styku sygnału sondy lambda

A styki sondy lambda to:
-masa grzałki sondy lambda
-zasilanie grzałki sondy lambda
-sygnał sondy lambda
-część powrotna obwodu lub masa sondy lambda

Czyli czerwona końcówa z miernika idzie do sygnału sondy lambda, do wyżej pogrubionego napisu ?

Z tym, że który to jest przewód :zdegustowany:


Obrazek
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez PabloSBT » 18 mar 2013, o 10:41

tak czerwony kabelek do sygnału z sondy lambda a czarny do masy w sondzie czarny albo brązowy kabelek albo też możesz dotknąć do silnika też powinno złapać masę
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez WSZ » 18 mar 2013, o 11:16

No tak, który to ten kabel sygnałowy ?

:-| Obrazek


Bo masa to pewnie ten co jest do przykręcernia do śruby, co wychodzi z wtyczki

Obrazek


Nie przypadkiem ten czarny który idzie sam ? Ten który jest pojedynczo oddzielony ścianką plastikową z 3 pozostałymi ?

[ Dodano: 2013-03-18, 17:35 ]
Juz wiem czemu ta sonda nie dziala. Pol wtyczki od sondy wisi luzem a pol jest normalne
Co z tym zrobic? Obie wtyczki uciac i zasztukowac bez wtyczek?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez PabloSBT » 18 mar 2013, o 23:28

tak czarny jest sygnałowy :) ja ci radzę wymienić sondę i kupić taką z wtyczką a nie uniwersalną ja miałem uniwersalną i była łączona z oryginalną wtyką i nie działała poprawnie a po kilku mies padła :) tych kabli nie zlutujesz bo z jakiegoś metalu są który nie lubi lutowania a które kable ci wiszą?? białe czy czarny lub brązowy?
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablomed » 18 mar 2013, o 23:56

WSZ napisał(a):który to ten kabel sygnałowy ?
pierwszy po lewej oddalony o pozostałych wyglądający na fotce z Twojego auta jak biały ten przecięty z dolutowanym kablem fioletowym od sterownika LPG. Teraz tak, zanim będziesz sprawdzał napięcie.
1. musisz sprawdzić czy drugi koniec odciętego kabla sygnałowego jest również podpięty do sterownika LPG - chyba żółty kabel ale nie wiem na pewno.
2. Musisz sprawdzić czy jeśli silnik jest przełączony na benzynę yo sygnał płynie bez przeszkód przez kabel fioletowy do sterownika LPG i poprzez niego do ECU, czyli szukaj tego drugiego końca i miernikiem sprawdź czy jest przejście poprzez sterownik LPG - czyli zerowy opór.
Staram się tłumaczyć jak umiem ale nie będzie wstydem poprosić kogoś o pomoc, bo jeśli nawet nie wiesz co to jest masa to możesz sobie nie poradzić
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości