Czy to wycieki?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Czy to wycieki?

Postprzez jarekddz » 4 maja 2009, o 16:16

Mam tu parę zdjęć z wyciekami i nie wiem co o nich sądzić. Jak kupowałem autko w styczniu, to też tak w sumie było. Chcę teraz umyć silnik i zobaczyć co z tymi wyciekami tak naprawdę jest.
Mam też lekkie obawy o uszczelkę pod głowicą... ostatnio dolewałem trochę płynu do chłodnicy, a tydzień później znowu z półtora szklanki...
Silnik dobrze pracuje, nie narzekam w tej kwestii.
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Czy to wycieki?

 

Postprzez Dam88 » 4 maja 2009, o 17:50

na moje to on sie zaczal tylko pocic lekko... pod autem masz sucho? :)
Papier ścierny: kilka złotych, Golf mk3: kilka tysięcy złotych, ścierać z niego lakier -> Bezcenne :)

>>mk3 abd by Dam88 <<
Avatar użytkownika
Dam88
VIP
 
Posty: 631
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 16:43
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez jarekddz » 4 maja 2009, o 18:16

nie wiem czy pod autem mam sucho, jutro jadę na kanał do garażu, bo dziś już nie zdążę...
Poza tym co co znaczy, że zaczął się pocić?
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Legionista » 4 maja 2009, o 18:39

jarekddz, uszelka od dekla zaworów

PS, jak ja kupuje auto to wymieniam uszczelki -> pod dekla zaworów , i misy olejowej!! żebym nie miał takich niespodzianek jak ty teraz

Pozdrawiam Bemo24
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez jarekddz » 4 maja 2009, o 19:10

jaki jest koszt takiej uszczelki? I ile weźmie za to mechanior? ;/

[ Dodano: 2009-05-04, 21:12 ]
Jednak dziś wjechałem na kanał i okazało się, że mam mokro pod spodem.... ;( ;(
misa olejowa jest mokra w połowie, poza tym coś tam jest jeszcze mokre ;(
Co mam robić panowie ;(
kurde jakiś wysyp problemów teraz ;(
Ojciec mi mówi: "łeee to mi też w Oplu się poci i nic się nie dzieje" :wsciekly: :cenzura:
Nie mam zamiaru jeździć w ten sposób, bo chcę żeby mój Golfik był super-extra-pro.
Co mam robić panowie ;( od czego zacząć, co kupić? ;( ;(
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez LeszekGT » 4 maja 2009, o 21:20

Też miałem takie wycieki, tylko bardziej z przodu. Dziś akurat wymieniałem uszczelkę dekla :)
Parę śrubek do odkręcenia, wywalenie starego szmelcu i montaż nowej, niecałe pół godzinki roboty :)

Polecam uszczelki firmy Goetze :ok: pierwsza klasa. Uszczelka jest jednoczęściowa ma tuleje na otworach, wszystko bez żadnych silikonów, suchy montaż i po sprawie.

Koszt około 50-60 zł. Drogo, ale mam przynajmniej pewność że to nie korkowy szmelc.
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez jarekddz » 4 maja 2009, o 21:34

Ok, a gdzie jest ten dekiel? ;P
Widać go na fotkach?
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez LeszekGT » 4 maja 2009, o 21:35

Obrazek

Odkręcasz bodajże 8 nakrętek trzymających dekiel.
Będziesz musiał zdjać linkę gazu, tam jest taka spinka regulacyjna, którą trzeba wydłubać.
2 nakrętki ukryte są w tym plastiku od wtrysku. Trzeba podważyć pokrywkę i wcisnąć tam klucz nasadowy.
Po odkręceniu nakrętek po lewej stronie masz takie ucho plastikowe, mocowane na 2 z ww. nakrętek.
Po prawej luzujesz cybant odmy i ją ściągasz.
Obok masz przewody mocowane do silnika za pomocą małej śrubki - odkręcisz ją płaską 10-tką.
Z przodu i z tyłu dekla są takie metalowe listewki, możesz je zdjać po odkręceniu wszystkich śrub.

Po zdjęciu dekla czyscisz krawędzie czymś co nie zarysuje ich za bardzo. Śrubokręt niezalecany. Najlepiej jakiś plastik albo w ogóle drewno. Stara uszczelka była prawdopodobnie 3 częściowa, wiec wyjmiesz z prawej strony takie półkole, oskrobiesz krawędzie dookoła ale żeby nic nie wpadło ci do silnika.

Dekiel myjesz w ropie, albo preparatem do czyszczenia silnika, wycierasz. To samo tyczy się innych elementów czyli plastikowego ucha, które zdjałeś z prawej strony oraz tych dwóch metalowych listewek.

Pakujesz nową uszczelkę - tylko żadnych silikonów i innych mazideł. Jeśli kupisz tą uszczelkę co ja to nie ma problemu. Zakłądasz dekiel, listewki, ucho, wciskasz obudowę wtrysków, zapinasz linkę gazu, montujesz odme, kable po prawej tą śrubką, wszystkie nakrętki dokręcasz, ale nie za mocno i po zabawie.

Może być też tak, że masz krzywy dekiel zaworów. Przyłóż go do jakiegoś płaskiego miejsca i sprawdź. (oczywiście zanim go zamontujesz) ;)

Powodzenia. Kup dobrą uszczelkę.
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez KristoF » 4 maja 2009, o 21:41

ano ładnie sie leje spod dekla i spływa na dół przez co masz miske olejową mokrą.Olej z czasem paruje pod wpływem temperatury więc nie ma go az tak dużo.Wymień uszczelke pod pokrywą głowicy i bedzie ok.Tylko śruby dokręcaj z czuciem ;-)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez strzeliniasty » 4 maja 2009, o 21:42

jarekddz
Mam też lekkie obawy o uszczelkę pod głowicą... ostatnio dolewałem trochę płynu do chłodnicy, a tydzień później znowu z półtora szklanki...



zaznacze jeszcze raz ze kolega napisal ostatnio dolewałem trochę płynu do chłodnicy, a tydzień później znowu z półtora szklanki



Legionista napisał(a):uszelka od dekla zaworów
LeszekGT napisał(a):Też miałem takie wycieki, tylko bardziej z przodu. Dziś akurat wymieniałem uszczelkę dekla


panowie wszystko cacy ale z tego co wyczytalem to jarekddz ma wyciek plynu chlodniczego a nie oleju.
w jaki sposob spod pokrywy zaworow moze wyciekac plyn chloniczy skoro tam tylko olej jest???

jarekddz, wkleje ci fragment innego postu gdzie tlumaczylem koledze skad moze miec wyciek

ja tez gubilem plyn tez skrzynia byla mokra i tez myslalem ze to ktorys waz ale okazalo sie ze nie.

jak otworzysz maske z prawej strony silnika jest plastikowy kruciec od ukladu chlodzenia, w nim jest gumowy oring i to wlasnie zuzycie tego oringu sprawia ze plyn ucieka. nowy kruciec to koszt opkolo 6zl. jesli bedzie mokry blok to kruciec do wymiany.
troszke tam ciasno bylo ale moze cos ci powiedza te zdjecia
ja dla uszczelnienia przed przykreceniem krucca do bloku oring nasmarowalem silikonem i teraz jest miodzio
jakbys wymienial ten kruciec przy przykrecaniu musisz to robic z wyczuciem bo bardzo latwo mozna go polamac

tutaj masz zdjecia tego krucca

<
1.jpg

<
2.jpg

<
3.jpg
Ostatnio edytowano 4 maja 2009, o 21:48 przez strzeliniasty, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez LeszekGT » 4 maja 2009, o 21:43

Moze to wystarczy?

Obrazek

[ Dodano: 2009-05-04, 21:45 ]
strzeliniasty napisał(a):z tego co wyczytalem to jarekddz ma wyciek plynu chlodniczego a nie oleju


Ja wyczytałem ze zdjęć że ma zarzygany cały tył silnika...
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez Legionista » 4 maja 2009, o 21:53

uszczelka i wymiana około 60 zł ( uszczelka pod dekla) tylko uwązaj zebyśnie połamał śrub bo bedzie kicha. lepiej oddaj do mechanika i bedziesz miałz głowy, za uszczelkie pod deklem zaworów i misą olejowa zapłacisz około 100 zł i bedziesz miał po problemie

Pozdro
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron