Czy w ten sposób można rozwalić uszczelkę pod głowicą?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Czy w ten sposób można rozwalić uszczelkę pod głowicą?

Postprzez papson10 » 13 kwi 2015, o 16:45

Witam Panowie. Wiem że jest pełno tematów o objawach pękniętej uszczelki pod głowicą lecz u mnie nie ma wyraźnych objawów lecz chce się dowiedzieć co o tym sądzicie.

Otóż jakoś miesiąc temu znikło mi ładowanie w aucie.
Wyjąłem alternator, rozebrałem okazało się że szczotki trzeba wymienić.
Pomyślałem sobie, sklep motoryzacyjny niedaleko ok. 2 km od domu mam to już skocze sobie bez alternatora, bateryjka pewnie wytrzyma taki dystans bez ładowania.
Wsiadam i jadę, po ok. 1km silnik mi się zagotował (110 - 120 C), kretyn ze mnie myślałem że pompa wody jest razem (jak we wszystkich autach które dotychczas miałem ) z rozrządem a tu psikus i panika. Postawiłem auto otworzyłem auto było wyraźnie słychać wydostające się powietrze ze zbiornika wyrównawczego. Zanim wróciłem z naprawionym alternatorem samochód stracił temperaturę.


I tu jest moje pytanie czy przez to zagotowanie silnika mogła mi strzelić uszczelka pod głowicą czy do wymiany jest tylko zbiornik wyrównawczy który się rozszczelnił.
Da się to sprawdzić?

Ostatnie obserwacje auta pokazują że ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym ( przy nagrzanym silniku słychać piszczenie w jego okolicach )

Olej jest spoko. Nie stwierdziłem spadku mocy.

Termostat mam uszkodzony ( cały czas otwarty )

Golf 1.8 LPG 55Kw

Pozdrawiam
papson10
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 17:25
Lokalizacja: Wasilków
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 55 KW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Czy w ten sposób można rozwalić uszczelkę pod głowicą?

 

Postprzez Opik » 13 kwi 2015, o 16:55

Skoro to była chwila i nie jechałeś tak długo to nic nie powinno się stać. Ale to trochę wróżenie z fusów, jak uszczelka była już stara i niedołężna to jej na pewno nie pomogło i może teraz paść w najmniej oczekiwanym momencie, ale... skoro nic się nie dzieje to olej temat i jeździj :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez papson10 » 14 kwi 2015, o 09:21

Jak to nic się nie dzieje? Przecież płyn mi znika... :)
Bara bum tsss..... :]

Obecnie: Golf Mk 3 1.8 55KW PB+LPG 1992 HB
Było:
1 Renault 19 1.4 PB 1993 HB
2 Ford Scorpio Mk3 - Wieloryb (Moja miłość) 2.0 v16 136KM PB + LPG sek. 1995 Limo :padam:
3 Opel Astra I 1.6 PB 1992 HB
papson10
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 17:25
Lokalizacja: Wasilków
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 55 KW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 14 kwi 2015, o 10:05

papson10 napisał(a):Wsiadam i jadę, po ok. 1km silnik mi się zagotował (110 - 120 C)
Tu może być problem,bo jak uszczelka jest stara,to mogła ulec awarii i spala ci płyn,ale to tylko gdybanie.Obserwuj,płyn,ile go ubywa,i czy kopci na biało.

papson10 napisał(a):Ostatnie obserwacje auta pokazują że ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym ( przy nagrzanym silniku słychać piszczenie w jego okolicach )
Co do tego syku,to zapewne poszedł korek zbiorniczka.

papson10 napisał(a):Olej jest spoko. Nie stwierdziłem spadku mocy.
Też tak miałem,a minimalnie ubywało płynu i miałem uszczelkę do wymiany.Nie mówię,że jest tak u ciebie,ale jest to prawdopodobne.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Czy w ten sposób można rozwalić uszczelkę pod głowicą?

Postprzez Opik » 14 kwi 2015, o 12:29

papson10 napisał(a):czy do wymiany jest tylko zbiornik wyrównawczy który się rozszczelnił


zrozumiałem że tylko przez to miejsce Ci płyn ucieka ;) wymień zbiorniczek i się okaże czy nadal ubywa czy nie, a sprawdzić to możesz w bardzo prosty sposób - kupić za te naście złotych specjalny pierdolniczek z płynem, który wciska się do zbiorniczka zamiast korka i jeżeli w cieczy chłodzącej będzie obecność spalin (czyli ewidentnie padnięta uszczelka), to owy płyn zmieni kolor

na allegro jako tester szczelności upg itp
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 14 kwi 2015, o 14:59

ukłąd chłodzenia jest zabezpieczony i ma zaworek któy upuszcza ciśnienie

zbiorniczek ma otworek przelewowy

jeśli zagotowałeś auto na chwile to spoko

jeśli ubywa płynu to poszukaj wycieku
czesto leci z cłodnicy przy dolnym łączeniu i nie widac tego bo chłodnica ciepła i paruje dopiero płyn z pigmentem pomaga bo zostaje osad np różowy pinment lub barwnik

ja tak miałem z chlodnicą i króćcem przy bloku leciało i nie było śladów

aż zainwestowałem w płyn
wymieniłem kruciec i chłodnice
mija 3 lata od wymiany chłodnicy i znów pojawił sie ubytek i znów na chłodnicy

co do uszczelki .. nie wypowiem sie bo można rozebrac i wymienić kwestia czy masz kase na to ??
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 11 gości