przez Sivy » 15 sty 2010, o 00:58
Silnik
Zapłon iskrowy, silnik czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wałek rozrządu w głowicy, napędzający koła przednie, umieszczony poprzecznie z przodu;
Typ silnika
AEE (07.95-12.97)
Dane techniczne
Średnica cylindra: 76,5 mm
Skok tłoka: 86,9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 9,8
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,0-1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM) / 4800 obr/min
Moment maksymalny: 135 Nm / 2800 - 3600 obr/min
Układ rozrządu
Wałek rozrządu w głowicy, pięć łożysk, napędzany paskiem zębatym z mechanicznym napinaczem paska.
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu to 1 mm.
Luz roboczy zaworów: zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne.
Układ chłodzenia
zamknięty z obiegiem wymuszonym przez pompę odśrodkową.
Termostat
- temperatura początku otwarcia 84°C
- temperatura pełnego otwarcia od 98°C
- skok zaworu co 7 mm
Wentylator elektryczny, o dwóch prędkościach, sterowany termo wyłącznikiem;
- temperatura włączenia
1. prędkości 92 - 97°C
2. prędkości 99 - 105°C
- temperatura wyłączenia
1. prędkości 84 - 91°C
2. prędkości 91 - 98°C
Układ smarowania
Pompa oleju(zębata), o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wału korbowego łańcuchem jednorzędowym połączona z zaworem przelewowym.
Łańcuch napędu pompy oleju zbudowany jest z 23 ogniw (jednorzędowy).
Ciśnienie oleju / w temperaturze 80°C przy 2000 obr/min wynosi co najmniej 0,2 MPa.
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego wynosi od 0,4 do 0,5 MPa
Filtr oleju (z wymiennym wkładem) marki Mann
Układ zasilania
Silnik AEE to silnik wtryskowy - wielopunktowy.
Wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Magneti Marelli 1 AV (- aparat zapłonowy, moduł wzmocnienia zapłonu zintegrowany z pojedynczą cewką zapłonową, czujnik spalania stukowego, przewody wysokiego napięcia,świece zapłonowe)
Układ zawiera: zbiornik paliwa, pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania, pompę paliwa, filtr paliwa, podgrzewacz powietrza w kolektorze ssącym, zespół wtryskowy (z regulatorem ciśnienia paliwa, wtryskiwaczem paliwa, czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem temperatury zasysanego powietrza),filtr powietrza.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~