dane i informacje

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

dane i informacje

Postprzez Błażej » 15 sty 2010, o 00:09

witam szukałem ale nie znalazłem a mianowicie chodzi mi o dane sinika 1.6 AEE mam taki silnik i chce sie troszke wiecej o nim dowiedzieć potrzebuje wszystkie informacje dotyczace tego silnika
błażej
Błażej
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 21:50
Lokalizacja: kujawy

dane i informacje

 

Postprzez Sivy » 15 sty 2010, o 00:58

Silnik

Zapłon iskrowy, silnik czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wałek rozrządu w głowicy, napędzający koła przednie, umieszczony poprzecznie z przodu;

Typ silnika

AEE (07.95-12.97)

Dane techniczne

Średnica cylindra: 76,5 mm
Skok tłoka: 86,9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 9,8
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,0-1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM) / 4800 obr/min
Moment maksymalny: 135 Nm / 2800 - 3600 obr/min

Układ rozrządu


Wałek rozrządu w głowicy, pięć łożysk, napędzany paskiem zębatym z mechanicznym napinaczem paska.
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu to 1 mm.
Luz roboczy zaworów: zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne.

Układ chłodzenia


zamknięty z obiegiem wymuszonym przez pompę odśrodkową.

Termostat

- temperatura początku otwarcia 84°C
- temperatura pełnego otwarcia od 98°C
- skok zaworu co 7 mm

Wentylator elektryczny, o dwóch prędkościach, sterowany termo wyłącznikiem;

- temperatura włączenia
1. prędkości 92 - 97°C
2. prędkości 99 - 105°C

- temperatura wyłączenia
1. prędkości 84 - 91°C
2. prędkości 91 - 98°C

Układ smarowania

Pompa oleju(zębata), o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wału korbowego łańcuchem jednorzędowym połączona z zaworem przelewowym.
Łańcuch napędu pompy oleju zbudowany jest z 23 ogniw (jednorzędowy).
Ciśnienie oleju / w temperaturze 80°C przy 2000 obr/min wynosi co najmniej 0,2 MPa.
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego wynosi od 0,4 do 0,5 MPa
Filtr oleju (z wymiennym wkładem) marki Mann

Układ zasilania

Silnik AEE to silnik wtryskowy - wielopunktowy.
Wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Magneti Marelli 1 AV (- aparat zapłonowy, moduł wzmocnienia zapłonu zintegrowany z pojedynczą cewką zapłonową, czujnik spalania stukowego, przewody wysokiego napięcia,świece zapłonowe)

Układ zawiera: zbiornik paliwa, pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania, pompę paliwa, filtr paliwa, podgrzewacz powietrza w kolektorze ssącym, zespół wtryskowy (z regulatorem ciśnienia paliwa, wtryskiwaczem paliwa, czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem temperatury zasysanego powietrza),filtr powietrza.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt


- - - Speedy concrete crack repair techniques with products like Crono can save both time and money by preventing the spread of cracks.



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości