dławienie sie silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

dławienie sie silnika

Postprzez e-piotrek » 4 gru 2011, o 23:54

Witam.Może któryś z kolegów rozkmini o co chodzi z moim golfem.Sprawa jest taka że po uruchomieniu silnik,silnik się dusi,szarpie nim wygląda to tak jak by się zapowietrzał albo dostawał zbyt dużą dawkę paliwa, której nie może spalić.Po kilku chwilach tego dławienia się, silnik znowu pracuje równo.Objawy te nasiliły się teraz, kiedy na zewnątrz jest chłodno, w okresie letnim tego problemu nie miałem w każdym bądź razie nie przypominam sobie.Może któryś z kolegów miał podobna awarię i pomoże mi uniknąć wymiany wszystkiego po kolei.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

dławienie sie silnika

 

Postprzez prezesik » 5 gru 2011, o 09:52

A jak dawno zmieniany byl uklad zaplonowy ( kopulka, palec, swiece, kable WN )?
Wg mnie jest to objaw starych kabli WN, ktore daja o sobie znac w wilgotne dni.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez e-piotrek » 5 gru 2011, o 11:22

odkąd mam samochód tj. 4 lata kopułki i palca nie zmieniałem świece i przewody były wymieniane ostatnio jakieś 2 lata temu - przewody i świece bym mógł sam wymienić tylko nie wiem czy samemu wymienić kopułkę czy dać to mechanikowi?
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez suchy1979 » 5 gru 2011, o 13:27

Dobrze jest wymienić kable WN, świece, kopułkę i palec za jednym razem. Te elementy są ze sobą ściśle powiązane i niedomaganie jednego z nich, nawet jeśli pozostałe są nowe, może powodować niedomagania. Kopułkę wymieniasz odłączając po kolei wszystkie kable ze starej i wpinając je do nowej, jednak trzeba zwracać uwagę żeby nie pomieszać kabli. Zawsze odłączasz jeden kabel. Palec wyciągasz do góry, jest na wcisk. Jeśli dawno nie był wymieniany to może stawiać opór. Wchodzi tylko w jednej pozycji. U mnie poranne szarpanie było związane właśnie z kopułką i palcem, pomimo, że świece i kable były nowe. Do sprawdzenia pozostaje jeszcze oczywiście cewka.
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez e-piotrek » 5 gru 2011, o 17:35

...wymieniłem świece, przewody i samą kopułkę (tą plastikową obudową z 5 wyjściami na przewody) zauważyłem że jeden z nich jest cały czarny a pozostałe w kolorze miedzianym - być może to właśnie było przyczyną dławienia się silnika.Czy coś to da, czas pokaże.Jedno co zauważyłem to to, jak by "żywiej" silnik pracował.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości