Dlugo zapala przy wcisnieciu gazu na moment spadaja obroty

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dlugo zapala przy wcisnieciu gazu na moment spadaja obroty

Postprzez obieq » 21 maja 2009, o 20:24

Jesli auto przestoi cala noc lub pare dni trzeba je odpalac z 5 sekund. W momencie odpalenia slychac taki jakby zgrzyt/szum (nie wiem czy to normalne ale czasem slysze w innych autach).
Przy nastepnych jazdach tego dnia auto pali od kopa nawet na zimnym.

Drugi problem jest taki ze przy chociazby minimalnym wcisnieciu gazu obroty spadaja w dol po czym dopiero wskakuja do gory. Jesli wcisne na maxa to to samo spadnie z 1 k na 800 po czym wskoczy do 3-5 k (w ciagu 1-2 sek). Przez to podczas ruszania z parkingu itp trzeba sie strasznie namanewrowac sprzeglem zanim obroty wskocza zeby auta nie zgasic.
Jakis pomysl ? Za duzo mieszanki ? pompa ? silniczek krokowy ?

Auto na biegu jalowym pracuje rowno przy bodajze 800 obr a 1000 jesli sie grzeje.
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Dlugo zapala przy wcisnieciu gazu na moment spadaja obroty

 

Postprzez marcinkoz2910 » 21 maja 2009, o 21:53

obieq, pierwsze co to podłącz auto pod komputer bo tak to możesz sobie gdybać może to a może to

A jeśli się upierasz że nie to wymieniaj po kolei świece, przewody, aparat zapłonowy i inne
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez obieq » 21 maja 2009, o 23:58

Ostatnio byly wymieniane swiece (ale wczesniej bylo to samo).

aa i dodam jeszcze ze auto zaraz po zapaleniu muli, zlapie 2-2,5 k obrotow i nie idzie wiecej tylko szarpie i dopiero jak cos strzeli/kliknie (czasem z przodu czasem z tylu) to auto zaczyna leciec na wyzsze obroty.

Pod komputerem wywalilo ze sonda lambda zjebana ale gosc mowil ze skasuje to i zeby nie robic to bedzie MNIEJSZE spalanie. (ale wiecej zanieczyszczen w spalinach) czy jakos tak.
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marcinkoz2910 » 22 maja 2009, o 09:43

obieq, nieprawidłowa praca sondy:

Kłopoty z zapalaniem
Kłopoty z obrotami
Kłopoty ze spalaniem


Zapraszam do działu porad tam jest coś niecoś na temat czujników i sondy
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez obieq » 30 maja 2009, o 11:19

no sonda jest jebnieta bo bylem w warsztatcie i mechanik za 20 zl wykasowal wskazanie z komputera, ale mowil zeby sie tym nie przejmowac i jezdzic tak jak jest bo wymiana sondy to ok 350 zl a jedynie co powoduje jej usterka to MNIEJSZE spalanie i wieksza ilosc spalin (czy tam substancji azotanow tlenkow itp zawartych w spalinach)
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mlodye39 » 30 maja 2009, o 15:16

350zl za sonde :-o co to za sonda ? sonde do III kupisz od 120-150zl
mlodye39
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 cze 2008, o 13:37
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez marcinkoz2910 » 30 maja 2009, o 16:10

oryginału nie kupi za 150zł

z boscha widziałem kiedyś za 270zł
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez obieq » 30 maja 2009, o 18:07

a zgadza sie to MNIEJSZE SPALANIE wiecej spalin to tak mysle i to dluzsze odpalanie i skakanie obrotow to od sondy ? moze byc ?
I tu chyba chodzilo o 300-350 z montazem.
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marcinkoz2910 » 30 maja 2009, o 18:10

obieq napisał(a):a zgadza sie to MNIEJSZE SPALANIE wiecej spalin to tak mysle i to dluzsze odpalanie i skakanie obrotow to od sondy ? moze byc ?


Kod: Zaznacz cały
obieq, nieprawidłowa praca sondy:

Kłopoty z zapalaniem
Kłopoty z obrotami
Kłopoty ze spalaniem


Zapraszam do działu porad tam jest coś niecoś na temat czujników i sondy


[ Dodano: 2009-05-30, 18:13 ]
A masz jeszcze to:

Kod: Zaznacz cały
Sondy Lambda



Funkcja:
Sonda Lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach wychodzących z silnika.
Zmierzona zawartość tlenu zamieniana jest na specyficzny dla typu sondy (tytanowa, cyrkonowa) sygnał elektryczny, który podawany jest do jednostki sterującej silnikiem. Pomiar dokonywany jest w czasie rzeczywistym i służy do korekty składu mieszanki zasilającej silnik pod kątem optymalizacji procesu spalania (obniżenie zużycia paliwa i emisji toksycznych składników spalin).

Możliwe przyczyny awarii:

* Zwarcie elementu mierzącego do masy
* Zwarcie do masy przewodu sygnałowego
* Brak zasilania lub masy
* Przegrzanie
* Uszkodzenia mechaniczne
* Zanieczyszczenie elementu mierzącego

Symptomami kłopotów mogą być:

* Zwiększone zużycie paliwa
* Zła prac silnika w cały zakresie obrotów
* Zwiększona emisja składników toksycznych w spalinach
* Zapalanie się lampki awarii silnika

Diagnostyka:

* Sprawdzić czy sonda pokryta jest nagarem
* Odczyt kodów błędów zapisanych w pamięci jednostki sterującej
* Sprawdzić przebieg sygnału sondy oscyloskopem
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez obieq » 30 maja 2009, o 19:57

ok dzieki za pomoc nie moglem cos tego znalesc w tych poradach.
Wymienie sonde jak sie uzbiera troche kasy :)
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marcinkoz2910 » 30 maja 2009, o 20:03

obieq napisał(a):nie moglem cos tego znalesc w tych poradach.
mój błąd bo to nie jest w poradach :wstyd: przepraszam to jest w dziale Elektryka

--> http://www.golf3.pl/topics4/czujniki-i- ... t16014.htm
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości