Dmucha przez korek od wlewu oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dmucha przez korek od wlewu oleju

Postprzez weep86 » 9 paź 2009, o 10:19

Witam. Może jestem trochę przewrażliwiony ale gdy na zapalonym silniku odkręcę korek od wlewu oleju to strasznie dmucha spalinami. Czyżby uszczelka pod głowica? Płynu chłodzącego trochę ubywa ale skrapla się koło chłodnicy. Dolewam może szklankę na 1000 km. Konsystencja i poziom oleju się nie zmienia. Auto ma niby 142 tys przebiegu 95 r. Silnik suchy
weep86
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 kwi 2009, o 16:05
Lokalizacja: Stąd

Dmucha przez korek od wlewu oleju

 

Postprzez saladrus » 9 paź 2009, o 12:11

lekko musi dmuchać ...
a płyn może wyparowuje , przecież jest ciepło na zewnątrz ...
kopci albo są inne objawy ??

Zrob taki eksperyment: Na zimnym silniku po dlugim postoju otworz
korek chlodnicy. Jak uslyszysz "psyk" i weze troche "urosna" to
znaczy ze w ukladzie bylo podcisnienie. A to z kolei oznacza ze
uszczelka pod glowica jest szczelna a plynu ubywa tylko na goracym
silniku jak w ukladzie jest nadcisnienie i plyn paruje przez
rozciagniete pory w starej gumie weza.
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez weep86 » 9 paź 2009, o 15:14

Nie, nie kopci. Dym z tłumika jest bezbarwny. Czyli wszystko jest ok, bo gdy odkręcam korek od płynu chłodzącego to jest wyraźne "psyt"
weep86
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 kwi 2009, o 16:05
Lokalizacja: Stąd

Postprzez saladrus » 9 paź 2009, o 15:23

więc nie przejmowałbym się tym .... u mnie też płyn ucieka przez kruciec ... da się z tym żyć
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez prezesik » 9 paź 2009, o 20:05

saladrus napisał(a):u mnie też płyn ucieka przez kruciec ... da się z tym żyć
ja nie mógłbym żyć z tą świadomością, zaraz byłaby wymiana, choćby na drodze.. :-P
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez slavwek.ie » 12 paź 2009, o 19:21

weep86 napisał(a):gdy na zapalonym silniku odkręcę korek od wlewu oleju to strasznie dmucha spalinami.
Typowy objaw przedmuchów do skrzyni korbowej, czyli zużyty układ tłok/pierścień.
Sprawdź jeszcze, czy na odpalonym dmucha przez bagnet oleju (przy zakręconym korku), jeśli tak, objaw jak wyżej...

Dla świętego spokoju rozebrał bym odmę silnika i wyczyścił rurki i węże z gnoju jaki tam się znajduje.. Być może coś się przypchało? Przydatny będzie tu kawałek sztywnego drutu, zagięty w pętle na końcu i benzyna ekstrakcyjna.

[ Dodano: 2009-10-12, 19:23 ]
saladrus napisał(a):plyn paruje przez
rozciagniete pory w starej gumie weza.
prędzej przez zardzewiałą opaskę i twarde węże.
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

cron