Do czego to cudo...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Do czego to cudo...

Postprzez Laska_VSV » 23 maja 2009, o 17:56

Witam.. Mam do Was szanowni forumowicze pytanko odnosnie elementu w zoltym kwadraciku.. Do czego on jest i jak go sprawdzic... Moj silnik ma oznaczenie AKS i z tego co sie dowiedzialem to kolektor dzieli sie na dwie czesci... Pod pokrywa ktora oznaczylem czerwonym kwadratem znajduja sie takie klapki ktore dziela jedna czesc od drugiej.. I wlasnie nimi steruje ten zaworek w zoltym kwadracie.. Ale po co on jest?? Wg mnie on powinien ruszac sie ale czy auto stoi na wolnych obrotach czy daje mu prawie do odciecia :-D on sie nie rusza... Czy to normalne???

Oto zdjecie :

Obrazek
OBADAJ MOJEGO CZARNUCHA : moj-golf/moj-czarnuch-t14951-60.html
Avatar użytkownika
Laska_VSV
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 sty 2009, o 00:08
Lokalizacja: Olsztyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Do czego to cudo...

 

Postprzez K@mil » 23 maja 2009, o 18:19

Laska_VSV napisał(a):Pod pokrywa ktora oznaczylem czerwonym kwadratem znajduja sie takie klapki ktore dziela jedna czesc od drugiej


chyba chodzilo Ci o zawory :)

A ten zawór w żółtym to nie wiem czy nie jest to Termostat... nie mam takiego silniczka poczekaj niech wypowie sie ktos kto ma taki :D
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Laska_VSV » 24 maja 2009, o 13:38

K@mil napisał(a):chyba chodzilo Ci o zawory
Nie nie chodzilo mi o zawory... Tak jak pisalem sa tam klapki ktore oddzielaja jedna czesc od drugiej... A termostat to tez nie jest kolego ani zaden silniczek... To jest napewno zaworek podcisnienia ktory wg mnie steruje praca tych klapek...Czy wie ktos cos wiecej o tym??
OBADAJ MOJEGO CZARNUCHA : moj-golf/moj-czarnuch-t14951-60.html
Avatar użytkownika
Laska_VSV
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 sty 2009, o 00:08
Lokalizacja: Olsztyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez $kubi » 24 maja 2009, o 13:47

Mam podobny silnik AFT. nie wiem dokładnie po co są te klapki, ale podokręcaj sobie śrubki !! Mi się jedna śrubka odkręciła i wpadła pod tłok... przestawił się rozrząd, stłukło 2 tłoki zdezelowały się pierścienie. Naprawa 1000zł po znajomości :-/
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Postprzez Laska_VSV » 24 maja 2009, o 14:01

Ostro... O ktorych srubkach mowisz?? Te ktore trzymaja te lopatki?? A powiedz mi jeszcze czy jak odpalisz auto i dajesz gazu to zawoer ten wykonuje jakis ruch??
OBADAJ MOJEGO CZARNUCHA : moj-golf/moj-czarnuch-t14951-60.html
Avatar użytkownika
Laska_VSV
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 sty 2009, o 00:08
Lokalizacja: Olsztyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez $kubi » 24 maja 2009, o 14:20

Tak, te co trzymają łopatki. Teraz jak go odpaliłem na zimnym silniku to po dodaniu gazu mechanizm wykonywał minimalny ruch - o jakiś 1mm jakby chciał się bardziej domknąć, ale się nie przełączył w drugą stronę , wydaje mi się że dopiero na ciepłym silniku zmieni swoją pozycję
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Postprzez Laska_VSV » 24 maja 2009, o 20:17

To bylbym Ci bardzo wdzieczny jakbys kiedys mogl to sprawdzic dla mnie jak to jest na rozgrzanym...
OBADAJ MOJEGO CZARNUCHA : moj-golf/moj-czarnuch-t14951-60.html
Avatar użytkownika
Laska_VSV
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 sty 2009, o 00:08
Lokalizacja: Olsztyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 24 maja 2009, o 21:33

Też mnie to ostatnio ciekawiło, u mnie nie wiem jak jest bo nie zdejmowałem tej pokrywy, więc nawet nie wiem jak wygląda w środku. Był bym wdzięczny za fotki z otwartą pokrywą.
Jak sprawdzacie czy klapki się ruszają, jeśli są one schowane pod pokrywą?
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez $kubi » 24 maja 2009, o 22:24

Laska_VSV, na rozgrzanym silniku wygląda to tak Obrazek czyli te dwie blaszki są złączone, szczerze nie pamiętam jak było na zimnym xD ale chyba były oddalone, skocz do auta i zerknij jak masz zimny silnik :)

PiJey88, klapkami porusza właśnie ten dziwny mechanizm i jeśli on się przełączy to klapki też zmienią pozycję ( otworzą lub przymkną kanały).
Pod pokrywą widać jedynie 4 kanały i blaszkę nad każdym z nich z czego każda jest przykręcona 2 śrubkami. Jak już pisałem jedna śrubka się mi odkręciła i wpadła pod 4ty tłok :/ ( nawet się na nim cała odbiła :P ) jej kawałki wróciły do kolektora i wpadły jeszcze pod 3ci tłok :/ tak więc polecam tam zaglądnąć i sprawdzić czy śrubki mocujące te blaszki nie są luźne bo może was to szarpnąć sporo grosza tak jak mnie :/

ps. nie sprawdziłem czy na rozgrzanym silniku po dodaniu gazu coś się zmienia :/ może jutro sprawdzę
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Postprzez KristoF » 26 maja 2009, o 14:51

te klapki sie powinny przestawiać przy dodaniu gazu... element w żółtym kwadracie to najpewniej siłownik podciśnieniowy któy w zależnośći od podciśnienia w kolektorze ssącym otwiera lub przymyka przepływ powietrza,
w starszych samochodach takim czymś było realizowane wyprzedzenie zapłonu :-P
a ten mechanizm może być "czymś w rodzaju" dwuprzelotowych gaźników, moge sie mylić...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Laska_VSV » 26 maja 2009, o 16:39

krissmysticblau napisał(a):te klapki sie powinny przestawiać przy dodaniu gazu... element w żółtym kwadracie to najpewniej siłownik podciśnieniowy któy w zależnośći od podciśnienia w kolektorze ssącym otwiera lub przymyka przepływ powietrza,
w starszych samochodach takim czymś było realizowane wyprzedzenie zapłonu
a ten mechanizm może być "czymś w rodzaju" dwuprzelotowych gaźników, moge sie mylić...
Własnie idealnie tak samo mysle i wlasnie tutaj szukalem poparcia w moich przemysleniach :-D Tylko teraz u mnie nie dzieje sie nic.. (Pewnie nigdby odkad mam to auto sie nie dzialo) i ciekaw jestem czy odczuje cos jesli zrobie to...
OBADAJ MOJEGO CZARNUCHA : moj-golf/moj-czarnuch-t14951-60.html
Avatar użytkownika
Laska_VSV
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 sty 2009, o 00:08
Lokalizacja: Olsztyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości