docieranie silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

docieranie silnika

Postprzez kaczak23 » 3 lis 2012, o 12:20

witajcie ile czasu po remoncie docierać ma sie silnik jak nalezy jeżdzić,jaka prędkość obroty itd. i czy podczas docierania moze brać dalej olej bo moj bierze po 2 tys km prawie litr wzial teraz zauwazylem ze bierze mniej niz brał czy coś sie dzieje?? prosze o porady
kaczak23
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 20:12
Lokalizacja: golub

docieranie silnika

 

Postprzez greg001 » 3 lis 2012, o 18:20

hm.. nie powinien brać oleju, mój docierałem 2000 km nie przekraczając 2,5 tys obrotów
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez paxstor » 3 lis 2012, o 19:33

greg001, z tego co ja wiem to będzie brał olej na dotarciu tak samo jak nowe samochody z salonu, dopiero po około 1000km-2000km pierścionki się układają i zużycie się normuje. Druga sprawa nie przekraczaj 3tyś. obr.a za niskie obroty nie sprzyjają docieraniu więc trzymaj się obrotów rzędu 2,5-3tyś
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez trollu » 4 lis 2012, o 13:11

jak już zrobiłeś przeszło 2 tys km to zacznij trochę ostrzej jeździć. zmienne obciążenie silnika ale bez przeciążania, żadnej jazdy na 5 biegu przy 2k obr. 3 bieg 2k na obrotomierzu i but, dojdziesz do 3,5k wrzucasz wyższy bieg i jedziesz dalej spokojnie. najgorsze km już masz za sobą a silnik ma pracować w pełnym przedziale obrotów. olej zmieniałeś w trakcie czy latasz cały czas na tym samym od początku?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez kaczak23 » 4 lis 2012, o 14:06

olej ten sam od poczatku mam mineralny castrola
kaczak23
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 20:12
Lokalizacja: golub

Postprzez trollu » 4 lis 2012, o 15:09

i masz zamiar po remoncie latać na minerale?

:dontgetit:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez kaczak23 » 4 lis 2012, o 16:18

ogolnie sie nieznam ale mechanik taki wlal i mowil ze niemoge przejsc z mineralnego na jakis lepszy np pol syntetyk
kaczak23
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 20:12
Lokalizacja: golub

Postprzez paxstor » 4 lis 2012, o 16:38

kaczak23, zmień mechanika to pierwsza sprawa... ja bym zmienił olej na syntetyk
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez K@mil » 4 lis 2012, o 20:52

kaczak23 napisał(a):ogolnie sie nieznam ale mechanik taki wlal i mowil ze niemoge przejsc z mineralnego na jakis lepszy np pol syntetyk


Jesli byla zrobiona gora oraz dół silnika (czyli pierscienie, gumki za zaworach) to mozna bylo wlać mu syntetyk :) Zawsze mozna przejść znów na Minerał w takim przypadku...

Jak masz zalany minerał to zostaw go, niech najpierw unormuje sie branie oleju, bo moim zdaniem bierze go troszke za duzo nawet teraz jak jest niby docierany... nie wiem jak wygladala sprawa przedtem czyli przed remontem, ile ubywalo oraz dlaczego byl robiony remont...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez trollu » 4 lis 2012, o 23:52

ja bym zmienił olej i to szybko. ludzie którzy docierają silniki i chcą mieć spokój na pierwsze zalanie najtańszy minerał, silnik na wolnych zagrzewają do temp pracy i olej w baniak. nowy filtr, olej np 10w i jazda. po 500-1000km kolejna zmiana oleju, po np 3000km kolejna juz na olej docelowy albo jemu bliski np pełny syntetyk. po np 7k zalewają juz docelowy olej. pierwsze minuty i kilometry na nowych gratach w środku są najgorsze bo wszystko ostro się dociera dlatego rodzaj oleju za bardzo nie ma znaczenia a i tak szybko trzeba go zlać bo chyba nikt nie chce jeździć z pyłem w oliwie.
co do mechanika to tez bym go zmienił. na start minerał ok ale szybko do zlania i lepszy olej. teoretycznie mógłbyś spróbować pełnego syntetyka jak napisali wyżej a jak nie to bezpiecznie i najlepiej 10w40
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez greg001 » 5 lis 2012, o 00:58

Ja bym wlał półsyntetyk bo taki olejek miały golfiki gdy wychodziły z fabryki
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kaczak23 » 5 lis 2012, o 16:36

a czy jesli teraz jezdzilem na mineralnym 3 tys prawie km to moge nagle zmienic na półsyntetyk i nic sie neistanie
kaczak23
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 20:12
Lokalizacja: golub

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 19 gości