Dopływ powietrza zimne/ciepłe

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dopływ powietrza zimne/ciepłe

Postprzez Bolek III » 18 lut 2009, o 01:11

Witam na wstępie powiem że szukałem ale nie znalazłem trafnej odpowiedzi.
No to tak , wymieniałem filtr powietrza i tak sobie sprawdziłem cały dopływ powietrza no i okazało sie że cały czas klapka która zamyka i otwiera jest ciągle ustawiona tak żeby leciało ciepłe powietrze z kolektora wydechowego. Zrobiłem test bo slyszałem że na zimnym silniku dochodzi ciepłe powietrze a na ciepłym zimne z błotnika. Noi rozgrzałem go do 90stopni i sprawdziłem i dupa dalej dochodzi tylko ciepłe powietrze. Odłączyłem na chwile ten wężyk co dochodzi do tej klapki no i klapka otworzyła dopływ zimnego a zamknęła ciepłe. Przejechałem sie by sprawdzić i byłem w szoku auto dostało z 10-15koni więcej , szedł jak szalony , pojeździłem tak troche ale później nawet przy spokojnej jeździ zauważałem większe zużycie paliwa o ok 1Litr no i podłączyłem ten wężyk. Jak to zrobić żeby to działało tak jak fabryka dała czyli na zimnym ciepłe a na ciepłym zimne ?
dodam że po odłączeniu tego wężyka powietrze niedzie z wężyka tylko jest ono zasysane..

Aha i jeszcze jedno czy dopływ tego zimnego powietrza albo ciepłego ma jakoś wpływ na zużycie paliwa czy mi sie wydawało :/ ?
I czy szkodzi silnikowi jak jeźdze tylko na ciepłym albo tylko na zimnym ?
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Dopływ powietrza zimne/ciepłe

 

Postprzez BORYSKA » 19 lut 2009, o 00:15

Bolek III, to normalne że przy dopływie zimnego powietrza będzie ci palił więcej. Gdy zasysane powietrze ma niską temperaturę, w jednostce objętości mieści się więcej tlenu więc elektronika silniczka dawkuje więcej paliwa (bo może go więcej spalić w jednym cyklu). Za jego dawkowanie odpowiada m.in. sonda lambda - jest to czujnik który mierzy zawartość tlenu w spalinach. Jeżeli jest go za dużo wówczas zwiększa dawkę paliwa bo mieszanka jest zbyt uboga. Tego raczej nie przejdziesz... Jeżeli wypniesz ten wężyk wówczas silnik będzie zasysał tylko zimne powietrze a zatem elektronika będzie zwiększać dawki paliwa - spalanie wzrośnie. I moc również. Pytanie tylko czy będzie zależeć ci na wzroście mocy kosztem zużycia paliwa.
Skoro mówisz ze silnik dostaje tylko ciepłe powietrze przy podpiętym wężyku od podciśnienia to oznacza najprawdopodobniej usterkę albo siłownika klapki albo zaworu który jest umieszczony w górnej części układu dolotowego.
Zdejmij obudowę filtra, odepnij ten wężyk w miejscu gdzie jest podłączony z obudową dolotu nad wtryskiem. Spróbuj zassać przez niego powietrze obserwując jednocześnie czy klapka wewnątrz obudowy filtra się porusza. Jeżeli nie to najprawdopodobniej jest uszkodzony siłownik tej klapki. Jeżeli tak, to winien jest zaworek umieszczony wewnątrz pokrywy wtrysku - to jest takie niewielkie ustrojstwo schowane wewnątrz tej pokrywy z którego wychodzą dwa króćce służące do podłączenia wężyków od podciśnienia - jeden do siłownika wyżej wymienionej klapki - drugi bezpośrednio do układu dolotowego.
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 37 gości

cron