Witam na wstępie powiem że szukałem ale nie znalazłem trafnej odpowiedzi.
No to tak , wymieniałem filtr powietrza i tak sobie sprawdziłem cały dopływ powietrza no i okazało sie że cały czas klapka która zamyka i otwiera jest ciągle ustawiona tak żeby leciało ciepłe powietrze z kolektora wydechowego. Zrobiłem test bo slyszałem że na zimnym silniku dochodzi ciepłe powietrze a na ciepłym zimne z błotnika. Noi rozgrzałem go do 90stopni i sprawdziłem i dupa dalej dochodzi tylko ciepłe powietrze. Odłączyłem na chwile ten wężyk co dochodzi do tej klapki no i klapka otworzyła dopływ zimnego a zamknęła ciepłe. Przejechałem sie by sprawdzić i byłem w szoku auto dostało z 10-15koni więcej , szedł jak szalony , pojeździłem tak troche ale później nawet przy spokojnej jeździ zauważałem większe zużycie paliwa o ok 1Litr no i podłączyłem ten wężyk. Jak to zrobić żeby to działało tak jak fabryka dała czyli na zimnym ciepłe a na ciepłym zimne ?
dodam że po odłączeniu tego wężyka powietrze niedzie z wężyka tylko jest ono zasysane..
Aha i jeszcze jedno czy dopływ tego zimnego powietrza albo ciepłego ma jakoś wpływ na zużycie paliwa czy mi sie wydawało ?
I czy szkodzi silnikowi jak jeźdze tylko na ciepłym albo tylko na zimnym ?