Żeby dostać sie do sterownika czyli fachowo komputera trzeba po otwarciu maski dobrać sie do podszybia czyli tego plastiku zaraz pod szybą. Sterownik zamocowany jest po prawej stronie (tej pasażera, bo stojąc przed maską to będzie lewa strona) i jest on zaraz obok obudowy filtra kabinowego. Nie jestem teraz do konca pewien czy sie będzie dało odczytać numery bez demontowania tego elementu, ale możecie sobie ściągnąc tą gumową uszczelke i sprobować odgiąć ten plastik by spisać sobie numery. Chyba numer górny musi być jedynie identyczny, ten drugi przy znaczku VW niekoniecznie, ale o to można jeszcze dopytać sprzedającego. Jeżeli nie dacie rady w taki sposób to sobie podważycie spinki, które to trzymią i wypniecie samą lewą część podszybia (można przy okazji zmienić filter kabinowy jeżeli dawno nie był zmieniany
).
Koszt zależy gdzie, ale mniejwięcej 150-200zł np w sklepie z częściami używanymi. Wyboru odnosnie wymiany zbytniego nie macie, bo po pierwsze każdy kilometr was kosztuje 2x więcej niż powinien (może nawet złotówke za każdy), a bez wymiany może wkońcu dojść do tego, że silnik będzie tak zalany, że już nie odpali.
aha i jeszcze przy wymianie pamiętać o odłączeniu akumulatora
a i jeszcze jedno, błąd o zbyt bogatej mieszance wyświetlany na komputerze po wymianie będzie można skasować i już nie będzie sie pojawiał