Duże spalanie ;/ Kolektor dolotowy - demontaż.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Duże spalanie ;/ Kolektor dolotowy - demontaż.

Postprzez Pawel_K » 27 gru 2009, o 20:02

Witam
W związku z jak narazie nieuleczalną paliwożernością mojego golfa planuję jutro zdjąć cały kolektor dolotowy z przepustnicą, wyczyścić wszystko i powymieniać uszczelki.
Silnik jest żarłoczny na benzynie i na LPG.
Wymieniłem już filtry wszyściutkie, oleje, płyny, świece, przewody, kopułkę, palec.
Spalanie się trochę poprawiło bo już nie żłopie 16 tylko ok 13,5 LPG po mieście bardzo lekką nogą.

Dwóch gaziarzy go regulowało i nic. Mam wydruk z analizy spalin i lambda wynosi 1.117.
Wy wydrukowaniu siadam do auta i próbuję wyjechać z warsztatu a tu wogóle nie ma mocy :-|
Gaziarz odkręcił trochę śrubę z parownika do miksera i mówi, że albo coś z parownikiem albo z silnikiem. Parownik ma równy rok ale nie mam pewności jaki przebieg był na nim zrobiony bo mam tylko fakturę od poprzedniego właściciela.

Domyślam się, że problem może tkwić w nieszczelnościach kolektora dolotowego.
Czy da radę zdjąć kolektor dolotowy nie wyjmując silnika z auta ??
Silnik to 1.8ABS. Czy jest on podgrzewany ?? jeśli tak to będę musiał spuszczać płyn chłodniczy :-/

Dodam, że sprawdzanie błędów VAGiem wyrzuca tylko zwarcie sondy lambda do masy ale to od jazdy na LPG. Dane w blokach pomiarowych są ok. Temperatury, napięcia się zgadzają. Jedyne czego mogę się przyczepić to w rubryce LOAD na biegu jałowym jest wartość ok 45%
Domyślam się, że ta rubryka to obciążenie ale nie mam pojęcia czy to jest poprawna wartość.


Dodaję wydruk z analizatora:
Obrazek
Pawel_K
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 lis 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kielce

Duże spalanie ;/ Kolektor dolotowy - demontaż.

 

Postprzez SotoM » 27 gru 2009, o 20:54

a moze zapłon jest przestawiony- moze na rozrządzie sobie przeskoczył...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pawel_K » 27 gru 2009, o 21:00

Zapłon sprawdzał mechanik ale znając życie musze sprawdzić samemu.
Da się to odczytać VAGiem czy trzeba miec lampe stroboskopową ??
Pawel_K
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 lis 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kielce

Postprzez SotoM » 28 gru 2009, o 19:29

opcja w VAG'u jest. nawet jest dokladniesze niz stroboskop. ale wiem ze jest bo z kolesiem kiedyś ustawiałem.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Goral1985 » 28 gru 2009, o 19:49

Nie jestem pewien ale nawet na gazie nie powinni Ci nic wyskakiwac z sonda!!!!!!!!!!!!!!!!!!! przynajmniej jeszcze u nikogo tego problemu nie widzialem!!!!!!! a kilka samochodow z gazem diagnozowalem!!!! ;-) a jak u mnie kostka od sondy kiedys sie wypiela to chlaaaal jak glupi na trasie komputer pokazywal mi okolo 14-16 litor gazu jak sie zatrzymalem zeby zobaczyc co jest,podnioslem maske i od razu zobaczylem ze kostka(wsowka) od sondy sobie wisi,wsadzilem i po paru metrach spalanie spadlo do 10 litrow :-)

Tak z tego co pamietam to da sie wyjac kolektor bez wyjmowania silnika troche roboty jest!!!!
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez Pawel_K » 29 gru 2009, o 16:56

Kurde teraz to się wkopałem :zly: jedna śruba od podstawy wtrysku akurat ta najbliższa wnętrza samochodu sie ukręciła :zly: Wykręcić jej nie da rady.
Co poradzicie ?? :zalamany: Wiertarka nie podejdzie żeby to przewiercic :zalamany:
Pawel_K
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 lis 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kielce


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości