Dużo pali w mieście

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dużo pali w mieście

Postprzez Wyku » 22 sty 2009, o 15:21

Od sześciu lat mam golf 1.4 z 1996 r. benzyna bez LPG. Palił około 6,5 litra na 100km. Zimą i w mieście około jednego litra więcej. Teraz na trasie dalej pali 6,0 do 6,5 litra na 100km, a w mieście 12 litrów. Był problem z nagrzaniem silnika, ale wymieniłem termostat i teraz silnik szybko się nagrzewa. Co mogło się stać? Sondę wymieniłem w tamtym roku. Chociaż wcześniej były pourywane kable, a spalanie było niskie. Gdyby cały czas palił 12 litrów, to rozumiem, a tu na trasie potrafi zejść poniżej sześciu a w mieście 12litrów.
Wyku
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 07:29
Lokalizacja: Pisz

Dużo pali w mieście

 

Postprzez krisss.79 » 22 sty 2009, o 21:04

A jak mierzyles spalanie?,zatankowales do pelna?,przejechales 100km i znowu tankowales czy wedlug wskazowki paliwa?,bo czasami jest tak ze wskaznik zle pokazuje. :-D
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez Wyku » 22 sty 2009, o 21:41

Zawsze tankuję do pełna i jeżdżę aż do rezerwy. Mam pełny pogląd na spalenie mojego auta. Gdzieś około listopada - grudnia palił około 10 litrów, a teraz 12 litrów.
Wyku
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 07:29
Lokalizacja: Pisz

Postprzez krisss.79 » 22 sty 2009, o 23:12

Noto niewiem co moglo sie stac,moze znowu sonda,zapchany filtr powietrza,filtr paliwa.Sprobuj poszukac w tym dziale,moze ktos mial podobny problem ;-)
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez SotoM » 23 sty 2009, o 01:12

sprawdź czujnik temperatury systemowy - podłacz VAG'a porównaj temp jaka pokaze komputer a jaka masz na blacie... ten czujnik to jest jakby 2 w 1 daje sygnał do ECU i na blat. zazwyczaj jest tak ze czujnik podaje sygnał do ECU ze jest zimny silnik a ECU trzyma wtedy dawke rozruchowa czyli większą dawkę paliwa i tak trzyma nawet jak jest silnik rozgrzany...
w jakim stanie są swiece , przewody kopólka palec, sprawdź zapłon, filtr powietrza kiedy był wymieniany.moze juz jest tak zasyfiony ze mało powietrza przpuszcza...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Cysiu_NS » 23 sty 2009, o 01:29

a jak zachowuje sie silnik szarpie albo daje jakies znaki kopci, bierze olej? wszystko jest wazne
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez Wyku » 23 sty 2009, o 09:57

Filtr powietrza wymieniałem dwa lata temu, na świecach zrobiłem 20tys. km, filtru paliwa nigdy nie wymieniałem, przewodów również, kopułka - palec no jest jakiś tam luz. Nie wiem jak sprawdzić zapłon. Po prostu pali normalnie. Nie kopci, oleju nie bierze, nie szarpie. Jeżdżę od wymiany do wymiany, nawet przestałem już sprawdzać. Pokombinuję z czujnikiem temperatury. Mam VAG-a, może jakoś dojdę jak to sprawdzić, a jak nie to pojadę do mechanika. Obroty na niskich falują, ale zawsze falowały, czasami gasł, ale wtedy (raz, albo dwa razy do roku) przeczyściłem suchą szmatką przepustnicę i było ok, to znaczy już nie gasł, ale obroty na niskich dalej falują. Wszystko fajnie, tylko jak wyjadę na trasie, pali mniej niż zwykle, a tyk paliłby cały czas tyle samo. Może ten czujnik po dłuższej jeździe zaczyna podawać właściwą temperaturę na ECU.
Wyku
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 07:29
Lokalizacja: Pisz

Postprzez SotoM » 23 sty 2009, o 10:08

Wyku, to jak masz VAG'a to nie masz na co czekać... wystarczy zapodac Logi(których ja nie znam) :zawstydzony: i bedziesz widział temperatrę czujnika porównuj ja sobie jak odpalisz silnik. patrz na kompa jaką temp.czyta a jaka ci pokazuje blat... z tego co zauwazyłem wskazówka zaczyna sie ruszać jak silnik osiąga 60st. te poczatkowe kreski to nie jest temp. od 40st...tylko od 60st i tak idzie 63 , 65 i wpada na 70st i . . . porównuj sobie odczyt. jak bedzie różnica tam 5ciu stopni to norma...ale jeśli różnica bedzie kolosalna załużmy 20st to czujnik śmietnik...
zapłon też jesteś w stanie sobie spr.VAG'iem. tez czyta. bedziesz widział kat zapłonu tylko musisz wpisać odpowiednie Logi
chyba ze poprostu podjeć do warsztatu na stroboskop...i sie okaże...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Wyku » 23 sty 2009, o 14:37

Podłączyłem VAG-a do mojego auta. Jak się okazało w polskim VAG-u 4.9 nie trzeba wpisywać żadnych logów, no przynajmniej się o nie nie pyta. Przewija się tylko ekrany i pokazuje po kolei wszystkie bloki danych. Z temperaturą jest tak, że na pierwszym bloku odczytu danych, pokazuje obciążenie silnika temperaturą. To co w kompie to i w kabinie z niewielką różnicą. Za to na trzecim bloku pokazuje temperaturę silnika. I tu jest problem, bo cały czas pokazuje 7,5 stopnia, a na gazie skacze 12,5 stopnia. Ciekawe, czy o to chodzi? Wynika z tego, że jeździ na ssaniu. Tylko czy ssanie nie jest związane z obrotami, bo te dość szybko opadają po rozruchu. No i czemu w trasie pali normalnie. Lambdę też pokazuje, tylko trzeba się znać na odczytach.
Wyku
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 07:29
Lokalizacja: Pisz

Postprzez SotoM » 23 sty 2009, o 23:43

Wyku, piszesz ze pokazywał 7,5 stopnia a na zagarze jaką miałeś temperaturę silnika...??
a ta nie wielka róznica to ile stopni..??
a sprawdzałeś ten kat zapłonu jaki ma...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Wyku » 24 sty 2009, o 10:04

VAG pokazuje dwie temperatury: jedna to obciążenie silnika teperaturą, a druga to temeratura silnika. W pierwszym przypadku wskazania z VAG-a i z kabiny są zgodne, różnica gdzieś do pięciu stopni miejscami podczas jest wzrostu. W drugim przypadku gorzej, bo po nagrzaniu silnika pokazuje 7,5 stopnia, a jak nacisnę na gaz 12,5 stopnia. Kąt wyprzedzenia zapłonu pokazuje "00010000" i nie rozumiem tego odczytu.
Sprawdzę jeszcze raz dokladnie to napiszę w jakich jednostkach VAG podaje.
Wyku
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 07:29
Lokalizacja: Pisz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości