Duzy problem...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Duzy problem...

Postprzez jas666 » 4 lut 2012, o 19:46

Witajcie mam taki problem z moim silnikiem 1.6 , a mianowicie rano (około 4) chciałem go odpalić żeby jechać do pracy i mi po dłuższym chechłaniu odpalił, ale w czasie wyjeżdżania zgasł , a potem już wcale nie odpalił :cry:
Gdy wróciłem do domu zauważyłem że silnik jest cały od dołu zarzygany(na łączeniu bloku z głowica) i prawdopodobnie poszła mi tam uszczelka, ale też zobaczyłem, że jest pod korkiem od oleju jakiś inny olej,taki jakby tam była woda lub coś w tym stylu to odrazu zobaczyłem że jest zwiększona ilość oleju na bagnecie. Około godziny 13 jak zapchałem auto do rodziców do garażu i postało kilka godzinek to chciałem spróbować go odpalić, ale i tak nie odpaliłem go wiec poprosiłem brata żeby spróbować na zaciąg i odpalił( to myślę że jest mała kompresja).
I chce zaznaczyć, że kilka dni wcześniej dolałem do zbiorniczka wyrównawczego samego glikolu bo mam małą dziurkę na obudowie termostatu i mi ubywa płyn z niego i czy ten glikol mógł spowodować cos?
jas666
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 19:44
Lokalizacja: Namysłów

Duzy problem...

 

Postprzez prezesik » 4 lut 2012, o 19:49

Raczej zamarznięta odma spowodowała "rzygnięcie" olejem", choć mogę się mylić.

http://www.golf3.pl/topics28/czyszczeni ... htm#340034

Daj foty wycieku w wolnej chwili.

ps. nieładnie jest zaczynać tytuł tematu od "Duży problem..." - zapraszam do poczytania regulaminu
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez jas666 » 4 lut 2012, o 21:07

zdjecia dopiero zrobie w pn bo wtedy aparat oddadzą mi :)
A wytłumacz dlaczego mam podniesiony ponad norme olej na bagnecie i dlaczego mam cały blok zarzygany olejem...
jas666
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 19:44
Lokalizacja: Namysłów

Postprzez PabloSBT » 4 lut 2012, o 21:08

zdejmij wąż ten co idzie od przepustnicy do odmy tam pod spód silnika i zobacz czy nie jest mocno zalepiony może ci gdzieś gdzieś z góry skapnęło na łączenie głowicy z blokiem:) w najgorszym przypadku będziesz miał do wymiany uszczelkę pod głowicą :| przez glikol raczej nic się nie stało ;) ale jak masz koncentrat to trzeba wymieszać z wodą w takich proporcjach jak pisze gdzieś widziałem test że po dolaniu samego koncentratu do zbiorniczka to płyn będzie szybciej zamarzać.
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pietrasiak2 » 4 lut 2012, o 21:18

Proponował bym po tym odpaleniu jak pisałeś " że masz większy poziom oleju
na bagnecie" sprawdzić jeszcze raz bagnet na zimnym jeżeli stan i klarowność oleju jest OK. to nie puściła uszczelka wody do oleju i dół silnika jest nie ruszony tylko jak prezesik 25 napisał zapchało odmę .ALE NIE ZNACZY TO ZE USZCZELKA JEST OK? bo może walić kompresję w układ chłodzenia i stąd może masz tą nieszczelność . :idea:
:ok:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez kali » 4 lut 2012, o 23:00

Witam przerabiałem temat cała wina to mróz 1-odma jak najbardziej jest to przypadłość tych silników co najmiej raz na rok trza czyścić,2-autko wstawic w ciepłe pomieszczenie i tego typu problemy znikną nara :roll:
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 4 lut 2012, o 23:26

jak podczas odpalania poziom oleju na bagnecie rosnie to tylko wina zamarznietej i niedroznej odmy. Podczas krecenia silnikiem wzrasta cisnienie w komorze korbowej silnika i zaczyna wypychac olej przez bagnet.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez jas666 » 5 lut 2012, o 00:03

ale dlaczego mi rzygało przez uszczelkę co łączy blok ?
jas666
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 19:44
Lokalizacja: Namysłów

Postprzez krisss.79 » 5 lut 2012, o 02:49

Bo wylecial ci olej uszczelniaczel walka rozrzadu,w najgorszym razie rozrzad do wymiany czyli pasek,zimmering
umnie to samo tyle ze caly olej zgubilem po drodze
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez jas666 » 5 lut 2012, o 23:08

Ale ja żebym gubił ten olej to by można tak mówić a u mnie jego przybywa xD
jas666
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 19:44
Lokalizacja: Namysłów

Postprzez Paweu » 5 lut 2012, o 23:09

Ale ja żebym gubił ten olej to by można tak mówić a u mnie jego przybywa xD


A może ubywa ci płynu chłodniczego przez przypadek?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pietrasiak2 » 6 lut 2012, o 09:44

pietrasiak2 napisał(a):Proponował bym po tym odpaleniu jak pisałeś " że masz większy poziom oleju
na bagnecie" sprawdzić jeszcze raz bagnet na zimnym jeżeli stan i klarowność oleju jest OK

Jeszcze raz sprawdź jaki jest olej na bagnecie OK??? jak poszedł płyn to będzie maź lub na dole woda i olej na górze i zwiększony stan oleju wtedy będziemy gdybać
PS olej to nie ciasto drożdżowe nie rośnie a z jakiegoś powodu stanu przybyło i to trzeba zdiagnozować :padam: :padam: :padam:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości