duzy problem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

duzy problem

Postprzez Buull » 1 sie 2008, o 09:51

witam wszystkich. golf 1.8 benzyna/gaz 93r. remontowalem silink tj. wymiana i planowanie glowicy, wymiana wszystkich uszczelek, wymiana pompy wodnej, wymiana czujnika od wentylatora i mam taki problem: po przejechaniu 500 km samochod nie chcial mi odpalic co sie okazalo to klin sie urwal na kole co trzyma pasek rozrzadu ale ok wymienilem i ok teraz przejechalem 800km (oczywiscie na samej benzynie) no i jak jade po za miasto temp trzymal prawie 100 stopni a wczesniej jak podchodzil pod 87 stopni to juz sie wlaczal wentylator i tez przyuwazylem ze zimne powietrze leci a grzal dobrze. za pomoc z gory dziekuje.
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

duzy problem

 

Postprzez SotoM » 1 sie 2008, o 12:44

ale juz nie pomyślałeś o termostacie...?? :-) tu bedzie rozwiazanie. termostat WAHLER'a kosztuje z 40zł.
wiem.wiem termostat moze sie otwiera bo jest gorący przewód os chłodnicy do termostatu. ale jest taki motym ze termostat sie moze tylko delikatnie uchylać załuzmy na 1mm ok woda przejdzie. ale w nie odpowiedniej ilości jaką silnik potrzebuje aby sie schłodził. mysle ze to jest powód bo juz dużo przerobiłem układ chł0odzenia nawet w swoim kilka razy. jak trzymał na 70st potem tez jak u ciebie ze az do 100st dochodził. woada sie gotowała w układzie. a wina był termostat...pozdro
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez grugru0 » 1 sie 2008, o 13:22

tak jak kolega wyżej pisze...
pompa wody i termostat to podstawa jak robiłeś pompe to trzeba było i termostat to pare złoty a dostęp bardzo prosty...
Avatar użytkownika
grugru0
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 20:03
Lokalizacja: stołeczne

Postprzez Buull » 1 sie 2008, o 14:21

SotoM napisał(a):ale juz nie pomyślałeś o termostacie...?? :-) tu bedzie rozwiazanie. termostat WAHLER'a kosztuje z 40zł.
wiem.wiem termostat moze sie otwiera bo jest gorący przewód os chłodnicy do termostatu. ale jest taki motym ze termostat sie moze tylko delikatnie uchylać załuzmy na 1mm ok woda przejdzie. ale w nie odpowiedniej ilości jaką silnik potrzebuje aby sie schłodził. mysle ze to jest powód bo juz dużo przerobiłem układ chł0odzenia nawet w swoim kilka razy. jak trzymał na 70st potem tez jak u ciebie ze az do 100st dochodził. woada sie gotowała w układzie. a wina był termostat...pozdro

ok dzieki za pomoc zaraz jade po termostat :) napisze jak to bedzie to :) pozdro dla ciebie

[ Dodano: 2008-08-01, 14:22 ]
grugru0 napisał(a):tak jak kolega wyżej pisze...
pompa wody i termostat to podstawa jak robiłeś pompe to trzeba było i termostat to pare złoty a dostęp bardzo prosty...

kolego a gdzie jest termostat ?? :) pozdrawiam

[ Dodano: 2008-08-01, 14:26 ]
SotoM napisał(a):ale juz nie pomyślałeś o termostacie...?? :-) tu bedzie rozwiazanie. termostat WAHLER'a kosztuje z 40zł.
wiem.wiem termostat moze sie otwiera bo jest gorący przewód os chłodnicy do termostatu. ale jest taki motym ze termostat sie moze tylko delikatnie uchylać załuzmy na 1mm ok woda przejdzie. ale w nie odpowiedniej ilości jaką silnik potrzebuje aby sie schłodził. mysle ze to jest powód bo juz dużo przerobiłem układ chł0odzenia nawet w swoim kilka razy. jak trzymał na 70st potem tez jak u ciebie ze az do 100st dochodził. woada sie gotowała w układzie. a wina był termostat...pozdro

a powiedz czemu mi leci zimne powietrze jak przekrece na goraco?? moze byc wina termostatu??
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

Postprzez grugru0 » 1 sie 2008, o 14:57

piszesz że zrobiłeś remont i plan głowicy itd. zobacz czy na pewno dobrze podłączyłeś wszystkie króćce wodne ?? nie zamieniłeś ich gdzieś miejscami?? a może masz zapowietrzony układ?? płyn się nalewa przy całkowicie otwartej nagrzewnicy... może tu też jest problem...
Avatar użytkownika
grugru0
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 20:03
Lokalizacja: stołeczne

Postprzez Buull » 7 sie 2008, o 07:45

dzieki wszystkim za pomoc a wiecie co bylo?? pompa wodna zle chodzila tzn w druga strone zle byl zalozony pasek :-/ i tez nie mialem termostatu ale juz zalozylem i jest ok. pozrdawiam...
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

Postprzez Piotr Bąk » 8 sie 2008, o 14:54

Nie raz tak jest jak się autko wstawi do nieprofesjonalnego zakładu. Otwierając maske i patrząc na silnik z góry pasek napedzający koło pompy wodnej powinien iść pod tym kołem i tworzyć koło i wtedy pompa chodzi prawdidłowo. Nieprawidłowo jest wtedy gdy patrząc z góry pasek jest na górze koła a pasek tworzy jakby pół ósemki. Wteedy jest źle i jak pompa bedzie chodzić źle to zawsze pokaże wyższą temp. Pozdro
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości