Dwa pytania

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dwa pytania

Postprzez mefju92 » 4 maja 2012, o 14:57

Witam. Mam do Was kilka pytań. A mianowicie:
1) Silnik nie łapie mi odpowiedniej temperatury (na zegarach pokazuje mi przważnie 70 stopni), natomiast podczas wysokich temperatur na dworze silnik przegrzewa się i na zegarach pokazuje ponad 100 stopni. Czy to wina termostatu, czy może walnięta uszczelka pod głowicą?
2) Kupiłem filtr paliwa i chcę go wymienić, jednak ten co posiadam obecnie jest mniejszy i ten nowy nie wejdzie w uchwyt. Jak go przymocować i jakie kupić opaski na węże, bo przypuszczam że te pójdą na śmieci?

PS. Mój Golf to 1,4 (55KM)
mefju92
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 maja 2012, o 15:36
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Dwa pytania

 

Postprzez trollu » 4 maja 2012, o 15:11

ad 2.
opaski kupisz w każdym sklepie z częściami itp, filtr kupiłeś dobry? nie lepiej było oddać/wymienić na pasujący? nie byłoby problemu z montażem
ad 1
ciężko wyczuć. termostat jakby się nie domykał to na pewno nie przegrzewał by się silnik, tak czy inaczej wg mnie do wymiany.
najpierw sprawdź czy czujnik temp jest sprawny i czy podaje dobre dane.
wentylator masz sprawny? układ drożny? gdyby uszczelka pod głowicą padła to miałbyś syf w zbiorniczku wyrównawczym, ubywałby Ci płyn, kopciłby na biało
zaobserwowałeś któryś z tych objawów?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Paweu » 4 maja 2012, o 15:31

2) Kupiłem filtr paliwa i chcę go wymienić, jednak ten co posiadam obecnie jest mniejszy i ten nowy nie wejdzie w uchwyt. Jak go przymocować i jakie kupić opaski na węże, bo przypuszczam że te pójdą na śmieci?



Nowy filtr nie powinien różnić się od starego.. Wymień filtr jeśli posiadasz paragon.. bo po co jakieś druciarstwo uprawiać...

1) Silnik nie łapie mi odpowiedniej temperatury (na zegarach pokazuje mi przważnie 70 stopni), natomiast podczas wysokich temperatur na dworze silnik przegrzewa się i na zegarach pokazuje ponad 100 stopni. Czy to wina termostatu, czy może walnięta uszczelka pod głowicą?


Jak wyżej kolega trollu napisał... Czujnik do sprawdzenia.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez mefju92 » 4 maja 2012, o 17:13

trollu napisał(a):ad 2.
opaski kupisz w każdym sklepie z częściami itp, filtr kupiłeś dobry? nie lepiej było oddać/wymienić na pasujący? nie byłoby problemu z montażem
ad 1
ciężko wyczuć. termostat jakby się nie domykał to na pewno nie przegrzewał by się silnik, tak czy inaczej wg mnie do wymiany.
najpierw sprawdź czy czujnik temp jest sprawny i czy podaje dobre dane.
wentylator masz sprawny? układ drożny? gdyby uszczelka pod głowicą padła to miałbyś syf w zbiorniczku wyrównawczym, ubywałby Ci płyn, kopciłby na biało
zaobserwowałeś któryś z tych objawów?


Ubywa mi płynu. No to jeżeli walnięta uszczelka pod głowicą, to jaki będzie koszt naprawy?
mefju92
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 maja 2012, o 15:36
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Postprzez trollu » 4 maja 2012, o 18:00

hmm ja u siebie nie zmieniałem uszczelki pod głowicą ale przypuszczam że musisz szykować 300-400zł. zależy jakie części założysz i ile weźmie mechanik za robote.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez mefju92 » 4 maja 2012, o 18:32

Dzięki trollu. Mam jeszcze jedno pytanko. Czy walnięta uszczelka pod głowicą może być powodem dużego spalania?
mefju92
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 maja 2012, o 15:36
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Postprzez trollu » 4 maja 2012, o 21:13

raczej nie, musiałbyś podpiąć pod VAGa albo sczytać kody błyskowe jeżeli masz OBD I, najczęściej winna jest uszkodzona Lambda.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez mefju92 » 4 maja 2012, o 21:39

Tak też myślałem. Trzeba będzie trochę zainwestować w Golfinę ;/ Dzięki za odpowiedzi
mefju92
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 maja 2012, o 15:36
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości