Dylemat tuningu silnika 1.4

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dylemat tuningu silnika 1.4

Postprzez Speedmaniak 88 » 8 paź 2008, o 00:28

Witam wszystkich miłośników Golfa III. Od Kilku dni jestem posiadaczem golfa 1.4 kupionego po okazyjnej cenie. Auto jest w dobrym stanie, bez większych problemów technicznych z silnikiem 1.4 o rzekomym przebiegu 120000 km z 1995 roku. Jedyne co przeszkadza mi w tym aucie to zdecydowanie brak mocy. Na poprawę tego stanu nasuwają mi się tylko dwie opcje. Pierwszą jest możliwie jak największe podkręcenie aktualnego silnika, druga to zakup jakiegoś większego. Która opcja jest lepsza, bardziej efektowna i ew. tańsza. Zaznaczam, że nawet w wypadku drugiej opcji raczej na fabrycznych ustawieniach się nie skończy. Pomóżcie jeśli możecie.
Speedmaniak 88
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 00:00
Lokalizacja: Prudnik

Dylemat tuningu silnika 1.4

 

Postprzez Cysiu_NS » 8 paź 2008, o 01:23

tansza lepsza efektowaniejsza to zmiana silnika bo w 1.4 malo co da sie zrobic a jak juz sie robic to kosztami ktore o duzo przekraczaja wymiane silnika
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez Allwall » 8 paź 2008, o 09:15

pogadaj z Drpiorko on ma 1,4 tak jak nasz i za 200zł kupił kopię czipu na hamowni ma teraz 75koni, on ci wyjaśni co i jak ;-)
Allwall
 

Postprzez Thao » 8 paź 2008, o 14:33

tez mam 1.4 z '95 :looka: tylko moj ma 208 tysiakow najechane :hyhy:
Avatar użytkownika
Thao
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 14:47
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez prezesik » 8 paź 2008, o 16:18

1.4 to raczej nie rozwojowy silnik, najtańszy tunning zwiększający moc to zmiana na 1.6 ABU (sam silnik jest takiego samego wyglądu co 1.4, jedynie ma większe cylindry), skrzynia pozostaje ta sama. Przy zmianie silnika na 1.6 kop też kompa, bo niestety nie jest taki sam.

Swap na 1.8 lub 2.0 jest raczej nie opłacalny, lepiej zmienić golfa na tego z mocniejszym silnikiem.

ps. w chip-tunningi nie wierzę, tym bardziej w 1.4... aby mieć 75 KM w 1.4 chyba trzeba byłoby wlać paliwo rakietowe... :lol:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Allwall » 8 paź 2008, o 20:57

prezesso napisał(a):1.4 to raczej nie rozwojowy silnik, najtańszy tunning zwiększający moc to zmiana na 1.6 ABU (sam silnik jest takiego samego wyglądu co 1.4, jedynie ma większe cylindry), skrzynia pozostaje ta sama. Przy zmianie silnika na 1.6 kop też kompa, bo niestety nie jest taki sam.

Swap na 1.8 lub 2.0 jest raczej nie opłacalny, lepiej zmienić golfa na tego z mocniejszym silnikiem.

ps. w chip-tunningi nie wierzę, tym bardziej w 1.4... aby mieć 75 KM w 1.4 chyba trzeba byłoby wlać paliwo rakietowe... :lol:


niedowiarek z ciebie :-P na rakietowym nie odpaliłby nawet
Allwall
 

Postprzez Dam88 » 8 paź 2008, o 22:43

Papier ścierny: kilka złotych, Golf mk3: kilka tysięcy złotych, ścierać z niego lakier -> Bezcenne :)

>>mk3 abd by Dam88 <<
Avatar użytkownika
Dam88
VIP
 
Posty: 631
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 16:43
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez golfik612 » 8 paź 2008, o 23:12

załóż strumienice zamiast katalizatora
golfik612
golfik612
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 20 lut 2008, o 22:37
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez KristoF » 9 paź 2008, o 20:56

strumienica da jakieś 5 KM , u mnie dała spore "uczucie ciągu" a mam 270000 nakulane.Co do tego chipa za 200 pln to zaczynam nad tym mysleć.
Może silnik nierozwojowy ale jaki solidny prze to ze nie jest tak wysilony jak te nowe z VW TSI ciekawe ile to przejedzie bez remontu :-D
Jednak mysle ze włożenie chipa doprowadzi do szybkiego zużycia silnika.
Sam myslałem na zmianą całego młyna na 1.6 AFT 101 KM powinno wystarczyć tak mysle.
Pozdr.
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez prezesik » 10 paź 2008, o 18:05

krissmysticblau napisał(a):a mam 270000 nakulane
ja 260 000
krissmysticblau napisał(a):ale jaki solidny
przyznam rację i dodam, że parzo prosty w naprawach i obsłudze
krissmysticblau napisał(a):strumienica da jakieś 5 KM
muszę nad tym pomyśleć... a nie masz czasem głośniej w aucie jak wywaliłeś kata i wstawiłeś strumienicę?
A jak wychodzi autko na analizatorze spalin?
Ile wzrosło spalanie?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez KristoF » 10 paź 2008, o 21:34

spalanie zmalało o jakieś 0,5l\100km , na analizatorze nie było sprawdzane, a przy wysokich obrotach słychać ciekawe zjawisko akustyczne :-D.
Co do tego spalania to sam nie jeżdzę ostro więc mieszcze sie w 7l/100km jazdy w większości po mieście i dużo na ssaniu więc nie ma tragedii.Auto ogólnie żwawsze sie zrobiło. :-)
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Speedmaniak 88 » 12 paź 2008, o 02:31

Zainstalowałem strumienicę i tłumik sportowy i faktycznie auto jakby trochę żywsze. Lepiej wkręca się na obroty a i akustyka niczego sobie. Co do spalanie to przy wkręcaniu na wysokie obroty na biegach, w mieście, spalanie wyszło 9.20 litra na 100.
Speedmaniak 88
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 00:00
Lokalizacja: Prudnik

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości