dym z głowicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

dym z głowicy

Postprzez yelonec » 29 sie 2008, o 12:38

A więc chodzi o sytuacje taką. Po przejechaniu minimum kilkunastu kilometrów, tak żeby silnik się dobrze nagrzał.

Gdy stanę i otworzę korek do wlewu oleju to wydobywa się z tamtąd dym.

Od czego? Śmierdzi spalonym olejem.

Wszystie uszczelki zimeringi itp itd wymieniane były rok temu, olej też stary nie jest.

Więc w czym tkwi problem.


Przejechałem się dla sprawdzenia kilkoma innymi samochodami i tam nie ma takiego objawu.
yelonec
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 lip 2008, o 22:22
Lokalizacja: Warszawa

dym z głowicy

 

Postprzez piotr0488 » 29 sie 2008, o 12:57

a ile tys zrobiles na tym oleju..?? a wyciekow oleju nigdzie niemasz..??
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez adriangolf » 29 sie 2008, o 15:23

sprawdz kolego czy nie masz wycieków na kolektor
adriangolf
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28 sie 2008, o 13:31
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez yelonec » 29 sie 2008, o 20:48

na oleju zrobilem jakies niecale 10tys km

wycieków żadnych nie mam. Uszczelke głowicy, dekla, uszczelki przy kolektorach, uszczelniacze zaworowe. Wszystko wymieniałem właśnie 10tys km temu.

ilość oleju jest w normie. od zmiany nic nie dolewałem i cały czas jest na tym samym poziomie.
yelonec
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 lip 2008, o 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez grugru0 » 29 sie 2008, o 21:34

kolego to właśnie są przedmuchy które świadczą o zużyciu silnika albo para... sprawdź kompresje i będzie wiadomo
Avatar użytkownika
grugru0
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 20:03
Lokalizacja: stołeczne

Postprzez mani51 » 29 sie 2008, o 21:49

grugru0, popieram Cię ale koledze yelonec, proponuję sprawdzić wąż od odmy czy nie zatkany a dopiero cały silnik rozbierać
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez yelonec » 30 sie 2008, o 00:07

grugru0, kompresja jest idealnie taka sama na każdym cylindrze 1,2MPa

mani51, Wąż od odmy? Czyli?


Swoją drogą silnik już swoje przeszedł, ponad 360tys km przebiegu. Samochód firmowy więc oszczędzany nie był :-/


Myśle że zmienie olej i zobacze co się będzie działo, bo tak sobie myśle że na tej zmianie oleju miałem przygody z rozregulowanym zapłonem.
yelonec
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 lip 2008, o 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mani51 » 30 sie 2008, o 06:17

yelonec napisał(a):Swoją drogą silnik już swoje przeszedł, ponad 360tys km przebiegu. Samochód firmowy więc oszczędzany nie był


Obrazek

z takim przebiegiem to raczej bym siE nie łudził że to wąż ale sprawdzić można a jest to ten zaznaczony na zielono...w 1,8 raczej nie było problemu z odmą ale cztyłem na forum, że komuś się zatkał....a tak swoją drogą to u mnie też trochę widać dymek po otwarciu korka wlewu ale mam na to sprawdzony sposób - nie odkręcam korka :mrgreen: po co się tym przejmować jak silnik dobrze chodzi i nawet na nowyh są przedmuchy i po to jest odma żeby to z silnika wyciągać...więc jak masz taką komprechę to tankuj i śmigaj a olej po 10 000 to już spokojnie można zmienić, nie będzie za wcześnie jeśli to mineralny

[ Dodano: 2008-08-30, 06:20 ]
yelonec napisał(a):bo tak sobie myśle że na tej zmianie oleju miałem przygody z rozregulowanym zapłonem.


a tego to już zupełnie nie rozumim :shock:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez grugru0 » 30 sie 2008, o 10:01

jak z silnikiem sie nic nie dzieje nie dobrego to śmigaj bo jak zaczniesz robi motor to sie w koszta wpakujesz .. ja w poprzednim aucie miałem podobny przebieg i niestety ale zaczynały już pierścienie puszczać .... tyle że jeszcze spokojnie 150 tys by przejechał
Avatar użytkownika
grugru0
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 20:03
Lokalizacja: stołeczne

Postprzez yelonec » 31 sie 2008, o 13:14

ja się zastanawiam i pytam co to moze być bo fura idzie na sprzedaż, a potencjalny klient może się zapytać dlaczego tak jest.

Silnik działa super, aż jestem pełen podziwu dla takiego staruszka:)


Więc oleje sprawe i sprzedam go w takim stanie bo widze ze nie ma sensu kombinowac, zobacze tylko tą odme.


mani51 napisał(a):yelonec napisał/a:
bo tak sobie myśle że na tej zmianie oleju miałem przygody z rozregulowanym zapłonem.


a tego to już zupełnie nie rozumim :shock:


Chodzi o to że jak go składłem to niestety ale ślepota boli i źle o dwa ząbki ustawiłem rozrząd i samochód odpalił, przejechłem nim jakieś 200km i dopiero wszystko poustawiałem jak należy. I przez ten czas miał strzały w kolektory i różne inne dziwne jazdy, więc olej też napewno jest bardziej przepalony.
yelonec
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 lip 2008, o 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dziabi3 » 1 wrz 2008, o 23:44

a daj se spokój

z tym to norma weź zajrzyj do poloneza skody malucha tam z korka to normalnie była druga rura wydechowa

zostaw i koniec

a jak się klient będzie pytał to powiedz ze ten model tak ma :lol:

jak aut śmiga to niech dalej śmiga po co szukać mu choroby i pchac go na geriatryk jak on ma w sobie Jeszce checi zeby przewiwsc nie jedna laske ;-)
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez kger » 2 wrz 2008, o 07:56

Jeśli nie bierze ponad litr oleju na 1000 km to jest ok. Jeśli masz 10w40, to możesz wymienić na 15w40, trochę uszczelni. ;-)
Sprzedany, teraz już golf 6. Pzdr.
Avatar użytkownika
kger
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 09:56
Lokalizacja: Warzymice


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 40 gości