Witam wszystkich jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość,posiadam VW Golf III 2.0 8v Gti 94r kod silnika 2E
i mój problem polega na tym po odpaleniu Auta wszystko jest ok pracuje równo nie kopci problem zaczyna się wtedy gdy temperatura oleju wzrośnie do powiedzmy 80 stopni zaczyna kopcić na niebiesko biały dym który strasznie śmierdzi aż w gardło drapie i teraz pytanie za co pierwsze się brać uszczelniacze pierścienie? pomiar kompresji na letnim silniku to 12,8,13,13,5,13 więc to dla mnie zagadka..nie chce zmieniać silnika bo powymieniałem już rozrząd paski itp
proszę o sugestie i proponowany koszt naprawy chyba że lepiej od razu słupka szukać..jeśli chciałby ktoś pomóc jestem z Nowego Sącza
po kupnie auta jak zmieniałem olej to był strasznie czarny jak w dieslu wlałem najtańszy minerał żeby go przepłukać a przebieg wiesz że do ustalenia ;D
ze niedługo zmienię z powrotem na coś lepszego tylko nie wiem czy jest sens.. olej Gm 15w40
Zaobserwowalem jeszcze ze po wyjeciu bagnetu obroty wzrastaja a jak odkrece korek oleju to auto gasnie
a jezeli zrobie to pomalu obroty spadna iledwo sie utrzymuja a i zadnej mgielki nie zaobserwowalem jedynie bardzo
Mocny dzwiek ssania i tez nie ma dymu sprawdzalem na letnim silniku napisze pozniej co sie dzieje na rozgrzanym
sprawdziłem na gorącym silniku temperatura oleju 92 stopnie wyciągam bagnet obroty podskoczą i normują się nie ma dymu odkręcam korek wlewu oleju auto gaśnie całkiem lub przygasa jak już się uda odkręcić korek oleju i autko nie zgaśnie też nie ma dymu nawet jak dodam gazu to nic nie kopci z pod korka zaobserwowałem jeszcze pęknietą rure od odpowietrzenia silnika czyli odme ta co wychodzi z bloku czy przez nieszczelną odmę bądź zatkaną auto może kopcić ?