Dymi na niebiesko

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dymi na niebiesko

Postprzez driver22 » 18 maja 2009, o 13:32

Witam !
Wczoraj robiłem trase 100km.Wracając trafiłem na kilkukilometrowy korek.Jechałem na 1 i 2 bieg tocząc się bez używania gazu.Gdy wreszcie korek się skończył i można było już normalnie jechać zauważyłem ze dymi mi na niebiesko po przejechaniu kilku km. dymienie ustało spadku mocy nie było czuć żadna kontrolka nie mrugała.Dzisiaj obserwowałem silnik i przydymia tylko przy przegazowaniu na wolnych obrotach też delikatnie przydymia ale bardzo min.Od wymiany do wymiany dolewam koło 1 l oleju używam mineralnego lotos 15w40.Miał ktoś taki problem albo wie ktoś co to mogło oznaczać takie dymienie.
driver22
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 09:14
Lokalizacja: okolice poznania

Dymi na niebiesko

 

Postprzez Marek87 » 18 maja 2009, o 14:48

driver22, to oznacza,że pali Ci olej a jak dolewasz 1 litr od wymiany do wymiany to dość dużo, jeszcze w dodatku oleju mineralnego, który najbardziej uszczelnia silnik.
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez strzeliniasty » 18 maja 2009, o 14:48

podpinam sie pod temat z tym ze u mnie jest tak jak autko postoi cala noc i rano odpalam to tylko wtedy walnie sobie dymka z rury i wiecej nie zakopci


PS czuc przy tym benzyne
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Marek87 » 18 maja 2009, o 14:52

najlepiej chyab podjedź do jakiegoś mechaniora bo jak pije tyle oleju to możę się remont silnika powoli szykować...
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez kermid » 18 maja 2009, o 16:08

Ty luknij czy ci płyn ze zbiorniczka płynu chłodzącego nie ubywa.Jak by ci olej brał to moim zdaniem dym byłby czarny a nie niebieski.A olej możesz tracić przez inne uszczelnienia
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez driver22 » 18 maja 2009, o 17:22

kermid stan płynu chłodzącego sprawdzałem i jest na min. zawsze miałem tak troszke ponad mni. więc jak ubywa płynu to tak chyba min.
driver22
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 09:14
Lokalizacja: okolice poznania

Postprzez kermid » 18 maja 2009, o 17:32

A płyn ma normalny kolor czy taki bardziej brązowy? Wiesz ja u siebie też kiedyś miałem płynu na min ale jak zacząłem go dolewać to mi jeszcze weszło 0,5l
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez driver22 » 18 maja 2009, o 17:36

kolor jaki ma to nie wiem ale jak ma taki brązowawy to co wtedy?
driver22
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 09:14
Lokalizacja: okolice poznania

Postprzez SotoM » 18 maja 2009, o 17:43

jak bedzie palił wode to bedzie kopcił na biało,szaro... jak na niebiesko to olej - bedzie nawet czuc czy pali olej...
co do koloru płynu chłodz. to ze jak jesty brązowy to nie to ze olej w wodzie lylko to jest "rudy",kamień...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez driver22 » 18 maja 2009, o 18:00

Dobra dzięki panowie za porady teraz to już chyba tylko pozostaje umówić się na wizyte w warsztacie aha przed chwilą byłem jeszcze sprawdzić poziom oleju i jest delikatnie poniżej min. więc wychodzi na to że coraz więcej zaczął mi palić tego oleju bo jakieś 2 tyg. temu dolewałem.
driver22
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 09:14
Lokalizacja: okolice poznania

Postprzez kermid » 18 maja 2009, o 21:35

Masz rację SotoM z tym olejem za bardzo się skupiłem na swoim starym problemie,wybaczcie :wstyd: a jeśli chodzi o brązowy płyn chłodzący to jeśli to kamień to po dłuższym postoju barwa tego płynu powinna być normalna.Jeśli natomiast cały czas płyn jest brazowy to znaczy że miesz się z olejem i jest problem z uszczelką głowicy.Tak mi się wydaje,mogę się mylić
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości