Dziurawa rura w silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dziurawa rura w silniku

Postprzez mischmasch » 8 sty 2011, o 16:31

Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie chciałbym powiedzieć że jestem totalnie zielony w sprawach silnika i tym podobnych rzeczach. Bardzo kocham mojego golfa 1.6 AEE, lecz ostatnio zauważyłem pewną nieprawidłowość w silniku.

Otóż oto ta rura jest poważnie pęknięta i podziurawiona:

Obrazek

Pytanie brzmi: Za co odpowiada ta rura, czy konieczna jest wymiana tej rury itp. Jakie mogą być konsekwencje dalszej jazdy z "dziurawcem"?

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam.

btw. ...i zaczął kopcić na niebieskawo im bardziej mu daje po gazie tym więcej tego dymu wydobywa się z rury wydechowej - uszczelka głowic obok miski olejowej była wymieniana.
mischmasch
Berbeć

Dziurawa rura w silniku

Postprzez SotoM » 8 sty 2011, o 17:05

rura taka nie jest strasznie droga.
duzo pisac...jak widzisz połaczona jest z przepustnica powietrza zasysanego. w niskie temperatury otwiera sie ta przepustnica i ciagnie powietrze które jest ogrzewane przez kolektor wydechowy przez ta podziurawiona rure.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
SotoM
Members

Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marko1967 » 8 sty 2011, o 17:21

Witam jest to rura która zasysa powietrze z nad kolektora wydechowego na wtrysk aby silnik szybciej się zagrzał i ssanie szybciej się wyłączyło. Uszkodzona rura powoduje dłuższą prace silnika na ssaniu co powoduje większe zużycie paliwa możesz kupić rure spiro taką aluminiową w castoramie niepamiętam jakie fi chyba 50 albo 40 poprostu zmież
marko1967
Members

Postprzez Błażej » 8 sty 2011, o 20:41

kolego coś mi sie zdaje że ten silnik to nie aee, aee ma inna pokrywe zaworów
błażej
Błażej
Czytacz

Postprzez mischmasch » 9 sty 2011, o 03:12

Jeżeli to nie silnik AEE to przepraszam za błąd i brak niewiedzy.