Dziwna maź

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dziwna maź

Postprzez Bajer » 10 maja 2007, o 19:49

Mam pytanie . Czy ktoś wie dlaczego pod klawiaturą (pokrywa garów) zbiera mi sie dziwna maź
podobna do musztardy. Prosze o odpowiedz
Bajer
 

Dziwna maź

 

Postprzez sebaa » 10 maja 2007, o 20:28

Ale taki kolor, czy konsystencja ?
sebaa
Administrator
 
Posty: 98
Dołączył(a): 11 sty 2007, o 15:52

Postprzez Bajer » 11 maja 2007, o 13:57

kolor ale wydaje mi sie że to sie od wody robi
Bajer
 

Postprzez markus305 » 22 maja 2007, o 20:41

dokladnie sprawdz czy nie masz ubytku w wzbiorniczku od chlodnicy
markus305
 

Postprzez vibes » 23 maja 2007, o 02:33

Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Wymieszanie oleju z nagarem spalin, powstaje maź o zabarwieniu rdzy, woda jest mętna w zbiorniczku czy nie?? Ma kolor rdzy?
--==///Memento Mori///==--
Avatar użytkownika
vibes
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 30 kwi 2007, o 11:14
Lokalizacja: ZCH

Postprzez m.k.koncok » 25 maja 2007, o 21:54

Jesli jezdzisz to zdarzy ci sie zagrzac silnik zanim go zgasisz bo jesli nie to ta mas morze powstawac od niedogrzanego silnika i sprawc czy jest termostat.
m.k.koncok
 

Postprzez m.k.koncok » 25 maja 2007, o 22:26

Spawc czy nie robi sie podobnie na miarce od oleju albo w zbiorniczku wyrownawczym ,jesli jest podobnie wtedy 100% uszczelka jest uszkodzona.
m.k.koncok
 

Postprzez hades66 » 30 maja 2007, o 19:12

Fachowcy mają dwa zdania na ten temat:
1. Jeżeli nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą, przyczyna powstawania maźi - płyn z chłodzenia miesza się z olejem i są ubytki płynu, a oleju przybywa widać to na bagnecie... konieczna interwencja u mechanika i wymiana uszczelki pod głowicą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:
2. Niedogrzany silnik, czyli jazda miejska na krótkich dystansach a zwłaszcza zimą !!! . Absorpcja pary wodnej z powietrza połączonej z olejem, wytrącenie wszystkich dodatków uszlachetniających oleje (parafiny) itp. Bez znaczenia, czy to syntetic, semisyntetik czy olej mineralny. Potrafi doprowadzić do zapchania kanałów rozprężnych pokrywy zaworów oraz odpowietrzenia skrzyni korbowej ( odmy) itd. W efekcie pompa oleju wpompuje olej do głowicy na full, aż wypchnie uszczelkę z pod pokrywy klawiatury i poleci na kolektor wydechowy a tam się zapali. Spadnie ciśnienie i poziom oleju w misce kontrolka się zaświeci. Filtr powietrza zaciągnie opary rozgrzanego oleju i powietrza spali filtr powietrza, zaśśie obudowę do środka, silnik zadławi i i ...... będzie bardzo śmierdziało. Wymiana uszczelki pod klawiaturą, obudowy filtra, filtra powietrza i filtra kabiny. Tak to wygląda, najczęstsza przypadłość w silnikach VW od 1.0 do 1,6 wizualnie tej samej konstrukcji montowanych w Polo, Golf 1,2,3, Jetta, Pasaty stare i Seaty z slnikami 1.6 ABU ! Rada: bujnąć się co jakiś czas w traskę i co roku po zimie zmienić olej :lol:
Powodzenia pozdrawiam Hades66.
hades66
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 maja 2007, o 20:46
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez cinas » 26 paź 2007, o 17:03

Witam.

Mi podobna maź zbiera się pod plastikowym elementem do którego wchodzi główny wąż z cieczą chłodzącą czyli prościej - do bloku silnika dochodzi wąż z płynem chłodniczym zamocowany za pomocą plastikowego elementu (od przodu silnika), mam nadzieję, że nie zamotałem za bardzo.
Co ciekawe zaczęło się to pojawiać właśnie po wymiane uszczelki pod głowicą (głowica była planowana). Mechanicy powiedzieli, że to wytapia się jakieś uszczelnienie, które zastosowali właśnie przy montażu ów plastiku (silikon czy coś) ale ja mam pewne wątpliwości ponieważ już z 2 tyś. km zrobiłem a to ciągle się wytapia!

Co myślą o tym najlepsi?
Avatar użytkownika
cinas
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 4 sie 2007, o 22:14
Lokalizacja: Sztum

Postprzez Łuki » 6 lis 2007, o 23:45

Ta podtępna dziwna maź, zwana dalej majonezem itp. jest mieszaniną wody i oleju. myślę, ze nie duzymi jej ilosciami nie trzeba sie przejmowac. Pamietakmy, ze nasze samochody nie są nowe;)
Łuki
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 02:30
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez wojteq87 » 10 gru 2007, o 18:54

Witam.
To mój pierwszy post i zwi?zany w?a?nie z tym problemem.Nie zak?ada?em nowego tematu, bo takich jest sporo i licze na to,?e tutaj odpiszecie i poradzicie. Pod korkiem mam majonez, p?ynu ubywa ale w zbiorniczku p?yn nie zmienia koloru. Wskazuje to na uszczelk?, ale w jednym temacie przeczyta?em, ?e je?li p?ynu ubywa i szyby paruj? to mo?e by? dziurka w ch?odnicy. Wydaje mi si? ?e pierwszy przyk?ad jest tego przyczyna.
wojteq87
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 gru 2007, o 18:32
Lokalizacja: Czermna

Postprzez sierars1 » 10 gru 2007, o 20:20

wojteq87 napisał(a):Witam.
To mój pierwszy post i zwi?zany w?a?nie z tym problemem.Nie zak?ada?em nowego tematu, bo takich jest sporo i licze na to,?e tutaj odpiszecie i poradzicie. Pod korkiem mam majonez, p?ynu ubywa ale w zbiorniczku p?yn nie zmienia koloru. Wskazuje to na uszczelk?, ale w jednym temacie przeczyta?em, ?e je?li p?ynu ubywa i szyby paruj? to mo?e by? dziurka w ch?odnicy. Wydaje mi si? ?e pierwszy przyk?ad jest tego przyczyna.


Mo?e nie w ch?odnicy ale w nagrzewnicy.
Proponuj? podjecha? gdzie? na warsztat gdzie maj? przyrz?d do sprawdzania czy w p?ynie ch?odniczym jest dwutlenek w?gla i wtedy b?dziesz mnia? odpowiedz.
Avatar użytkownika
sierars1
Czytacz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 29 lis 2007, o 03:07
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 23 gości