Dziwne dźwięki na wtrysku lub coś w przewodach wentylacji

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dziwne dźwięki na wtrysku lub coś w przewodach wentylacji

Postprzez felicjator » 7 lip 2009, o 15:47

Po powrocie z urlopu, po jakiś 10 dniach odpaliłem Golfa (silnik AAM) no i doszły do mnie z pod maski odgłosy świstu, prychania, coś zblizonego do gotującej się wody pod przykrywką lub do odkręcenia kranu, w którym nie ma wody, tylko schodzi ciśnienie.
What is this?
Udało mi sie jedynie dojść, że tem dźwiek dochodzi gdzieś z okolic wtrysku. Czasami jest on słabosłyszalny, trzeba otworzyć maske by to usłyszeć, przy pierwszym odpaleniu było to na tyle głośne, ze słyszałem to w kabinie stojąc na światłach.
Obroty silnika są OK, nie falują. Co to może być, podstawa zespołu wtryskowego/kołnierz wtrysku - tam jakaś nieszczelność, być może poschodził olej z samoregulatorów (popychaczy) zaworów ?
Ostatnio edytowano 27 wrz 2009, o 14:39 przez felicjator, łącznie edytowano 2 razy
felicjator
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: 3M

Dziwne dźwięki na wtrysku lub coś w przewodach wentylacji

 

Postprzez SYLWEEQ79 » 21 lip 2009, o 22:58

pasowało by na podstawę wtrysku ale obroty by wariowały. sprawdz przewody podcisnieniowe
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

Postprzez felicjator » 27 wrz 2009, o 14:03

Jak na razie udało mi się dojść, że to coś wentylacją. Jak wyłączę nawiew to przestaje szumieć.
What is this?
felicjator
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: 3M

Postprzez marcinkoz2910 » 27 wrz 2009, o 14:09

felicjator napisał(a):Jak wyłączę nawiew to przestaje szumieć.
silniczek nawiewu a raczej jego łożyska

lub jeśli masz zamykaną grodzie gdzie zassysa powietrze z podszybia to tam też jest silniczek ryglujący wlot powietrza
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez felicjator » 27 wrz 2009, o 14:33

marcinkoz2910 napisał(a):
felicjator napisał(a):Jak wyłączę nawiew to przestaje szumieć.
silniczek nawiewu a raczej jego łożyska

lub jeśli masz zamykaną grodzie gdzie zassysa powietrze z podszybia to tam też jest silniczek ryglujący wlot powietrza

Mam wewnętrzny obieg. No ale jaki on może mieć wpływ na to syczenie?
Już prędzej łożysko wiatraka nawiewu. Problem byłby z wymianą łożyska we wiatraku?
felicjator
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: 3M

Postprzez marcinkoz2910 » 27 wrz 2009, o 14:58

felicjator, mi kiedyś sfiksowała ta przysłona i się ciągle zamykała i otwierała a ona tak syczy jak pracuje...

ja bym pierwsze nasmarował łożyska i zobaczył co się będzie działo
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez felicjator » 27 wrz 2009, o 15:10

marcinkoz2910 napisał(a):felicjator, mi kiedyś sfiksowała ta przysłona i się ciągle zamykała i otwierała a ona tak syczy jak pracuje...

ja bym pierwsze nasmarował łożyska i zobaczył co się będzie działo

Wydaje mi się, że u mnie to nie jest jednak ta przysłona. Ale jeszcze dziś sprawdzę. Z tego co pamiętam (bo żona jeździ Golfem) to przy włączaniu wew. obiegi był inny dźwiek i to na pewno nie było nic zbliżonego do świstu.
Zacznę od łożysk w dmuchawie. Dzięki. Mam nadzieje, że nie będzie konieczności wymiany całej dmuchawy.
felicjator
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: 3M

Postprzez marcinkoz2910 » 27 wrz 2009, o 15:12

felicjator, powodzenia i jak co to napisz potem czy pomogło czy nie :idea:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez felicjator » 27 wrz 2009, o 15:14

A jeszcze jedno pytanie czy możliwe jest, że coś jest nie tak dlatego, że mam np wiatrak od samochodu nie z klimą, bo jak widzę w Inter Carsie są wiatraki do Golfa z klimą i inne do samochodu bez klimy

[ Dodano: 2009-09-27, 15:16 ]
marcinkoz2910 napisał(a):felicjator, powodzenia i jak co to napisz potem czy pomogło czy nie :idea:

spoko dam znać. Na szczeście wymontowania wiatraka to nic skomplikowanego i można to zrobić samemu "od ręki"
felicjator
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: 3M

Postprzez marcinkoz2910 » 27 wrz 2009, o 15:19

felicjator, wiatraki te różnią się wydajnością ale nie ma to wpływu na twój problem
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez felicjator » 29 wrz 2009, o 19:32

Wstyd się przyznać ale po wymontowaniu wentylatora i testach wyłamałem paluchem jeden płatek wiatraka co spowodowało, że przy wyższych biegach dudniła deska rozdzielcza od pracy dmuchawy.
Ale nim to się stało miałem wrażenie, że dmuchawa jakby nie pracowała do końca równomiernie - tak jakby zasysała powietrze chwilami słabiej. Może to było powodem.
Dziś zamontowałem zamiennik dmuchawy i jak pojeżdżę trochę to zobaczę czy coś jest lepiej.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
ps. Aha, po wymontowaniu dmuchawy nie bardzo wiedziałem jak dostać się do łożysk wiec dałem sobie z nimi spokój

[ Dodano: 2009-09-30, 18:28 ]
Zamontowałem zamiennik dmuchawy HP. Jest głośniejszy od oryginału Valeo kiedy wyłącza się silnik i dmuchawa przestaje kręcić.
Natomiast tego mojego syczenia nie słyszę .Otworzyłem maskę i tam gdzie na podszybiu przy wtrysku słychać było to syczenie to dzis cisza. Czyli prawdopodobnie stara dmuchawa rzeczywiście nie pracowała równomiernie co powodowało te świsty.
felicjator
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: 3M


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości

cron