Dziwne zachowanie zimnego silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dziwne zachowanie zimnego silnika

Postprzez darkmen21 » 26 paź 2010, o 08:58

OD czasu kiedy jest trochę chłodniej rankiem, jadąc na zimnym silniku zauważyłem jakby takie przerywanie na mocy(no szarpanie poprostu), jak jest zimny i stoje na światłach to jest tak jakby wachały się obroty-nieznacznie(przerywał). Na ciepłym wszystkie objawy znikają i jak jadę po pracy to też już tego efektu nie mam, sprawdzałem go na VAGu i nie ma żadnych błędów. świece zmieniałem jakieś 15 tysi temu, spalanie raczej nie wzrosło. Macie jakieś podpowiedzi gdzie szukać przyczyny??

ps. zachoanie takie jakby uszczelka monowtrysku była walnięta-ale zmieniałem ją na nowa w lutym :zdziwko:
Ostatnio edytowano 26 paź 2010, o 13:13 przez darkmen21, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Dziwne zachowanie zimnego silnika

 

Postprzez czaro » 26 paź 2010, o 09:20

Może krokowy się zaczyna walić. Chociaż wtedy wyszło by Ci na Vagu. Chyba że raz go widzi a raz nie. Znajomy tak miał że po podłączeniu było niby ok (przy innym aucie) a obroty po chwili wskakiwały na 2000. Potem okazało się że w ogóle nie widzi krokowego- okazało się że jakiś tam kabel był naderwany.
Spróbuj jeszcze zresetować kompa bo to chyba najprostsza próba pomocy silnikowi.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez darkmen21 » 26 paź 2010, o 09:35

czaro napisał(a):Spróbuj jeszcze zresetować kompa bo to chyba najprostsza próba pomocy silnikowi.


ok, sprawdzimy, z tym, że mi obroty nie lataja do 2000, tylko poprostu z 1000 na 850, chodzi mi o takie wachanie
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez czaro » 26 paź 2010, o 09:50

Jedni mówią że na 5 minut, ja słyszałem że najlepiej na 12 godzin. Jak resetowałem to na całą noc odpiąłem- było nawet ponad 12h. Potem podłączasz, zapłon, odpalasz bez dodawania gazu itp. Auto musi się zagrzać aż do załączenia wentylatora na wolnych obrotach. Potem gasisz auto i dwa razy załączasz sam zapłon żeby się wszystko na kompie zapisało.
Dzwoniłem teraz do tego gościa co mi o tym sposobie mówił żeby się upewnić i według niego tak to się powinno robić.

[ Dodano: 2010-10-26, 09:52 ]
To nie musi do 2000 skakać. Mnie zaczął wariować do 1500 i spadał do 800 i tak sobie gazował. Jak zresetowałem to jest wszystko ok już ze dwa miechy.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez darkmen21 » 26 paź 2010, o 10:11

acha, no to zostawie go na noc jak mówisz, ale też ci ten silnik tak jakby przerywał czy szarpał na zimnym??
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez czaro » 26 paź 2010, o 10:48

Ja miałem problem na światłach że zaczął mi falować. Jeżeli chodzi o moc to ciężko mi powiedzieć bo wtedy byłem w wawie więc od świateł do świateł ciężko było zwrócić uwagę na moc. Możliwe że Twoje autko ma inną dolegliwość ale można spróbować z resetem- nic nie kosztuje. Pewnie pod wieczór jeszcze inni Ci postarają się doradzić bo z rańca to frekwencja na forum niska.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez darkmen21 » 26 paź 2010, o 13:03

czaro, wiesz co ja się chyba źle wyraziłem. Bo głównie chodziło o szarpanie, koleś z innego forum tak opisał ten problem:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#7761026


zrobie ten reset jak piszesz i dam znać co i jak, niemniej dziekuje za zainteresowanie :ok:
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez czaro » 26 paź 2010, o 13:20

darkmen21 napisał(a):niemniej dziekuje za zainteresowanie

Nie ma za co dziękować. No rzeczywiście jak przeczytałem to z linka to jest to raczej inny problem ale spróbować z resetem możesz bo nie raz pomaga na różnego typu usterki. Może to coś w kompie się porypało- to jak zresetujesz będziesz miał pewność że to nie to. W każdym razie szybkiej naprawy życzę!!
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Imper » 26 paź 2010, o 15:01

sprawdz kable WN, mozna sprawdzic rozniez czujnik temp cieczy
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez PabloSBT » 26 paź 2010, o 16:26

na pierwszym miejscu sprawdź czujnik cieczy :) mi sie zdaje że to będzie jego wina źle odbiera temperature i załącza się ssanie i dlatego moze wskakiwać na 1000obr
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez darkmen21 » 28 paź 2010, o 07:30

gdzie jest ten czujnik temperatury cieczy??no jak go odpale po chlodnej nocy to ma przez pierwsze 5-10minut jakies 1100 niecałe na jałowym,ale potem juz spada normalnie do 900
Imper napisał(a):sprawdz kable WN
jakby kable byly walniete, to nie szarpal by także na cieplym silniku??


czaro, zrobiłem ten resecik i rano nie było juz szarpania, chyba pomogło ;-)
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez czaro » 28 paź 2010, o 07:34

Cieszę się, że mogłem pomóc. Mam nadzieję, że pomogło na stałe.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości