Dziwne zawieszanie się obrotów silnika i obrotomierza

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dziwne zawieszanie się obrotów silnika i obrotomierza

Postprzez Miodnyj » 4 kwi 2013, o 11:21

Jako że jestem tu nowy,to z góry przepraszam jeśli nie w tym dziale piszę co trzeba.
Jako że od kilku dni jestem posiadaczem golfera,to teraz nabywam z nim experience-ciągle coś trzeba zrobić czy poprawić.
Mam taki dziwny problem-skacze mi wskazówka obrotomierza (dowiedziałem się że podobno szczotki w alt. się kończą i to niby od tego),zawiesza się w różnych momentach.
Niestety teraz mam tak że jak zwiesi się wskazówka,to i silnik trzyma przez chwilę te obroty to się zawiesiły-mimo odpuszczonego gazu.
Czasem się zdarzy że podczas jazdy lekko szarpnie-jakby nie dostał iskry lub paliwa,ale to rzadkość.
Głównie chodzi o obroty.
Zauważyłem że jak już silnik i kabina się nagrzeją,to te symptomy maleją i w końcu zanikają.
Mam jeszcze problem z el. szybą kierowcy-czasem jedzie normalnie,a czasem działa skokowo.
Coś się wymyśli.
Avatar użytkownika
Miodnyj
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 09:26
Lokalizacja: GS / WO

Dziwne zawieszanie się obrotów silnika i obrotomierza

 

Postprzez prezesik » 4 kwi 2013, o 12:54

Odnośnie obrotów to najprędzej będzie winny silniczek krokowy - trzeba go wyczyścić - opisy na forum.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Miodnyj » 4 kwi 2013, o 23:37

Nadmienię jeszcze,że po zawieszeniu obrotów sytuacja trwa jakieś 2-3 sekundy i dopiero obroty spadają.
Tak więc teraz,w warunkach zimowych hamowanie silnikiem jest nierozsądne :lol:
Najdziwniejsze jest to,że po rozgrzaniu silnika problem znika.
Coś się wymyśli.
Avatar użytkownika
Miodnyj
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 09:26
Lokalizacja: GS / WO

Postprzez ci-nek » 9 kwi 2013, o 22:36

podstawa ->allegro->przewód do vaga + program vwtool bedziesz mógł zobaczyć czy i jakie błedy są w komputerze, uwierz mi - warto wydać te 30zł!
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez pablomed » 10 kwi 2013, o 21:15

Miodnyj, istotne jest czy obroty wskazywane sa zgodne z rzeczywistymi, bo opisałeś to trochę niejasno
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Miodnyj » 10 kwi 2013, o 23:56

Znaczy się że jeśli wskazówka obrotomierza zawiesi się na 2k rpm,to silnik trzyma te obroty i za chwilę to spada.
Wskazania z digita pokrywają się ze wskazówką obrotomierza.
Jeśli wykręcę motor na chwilę dajmy na 3-5k,to po odpuszczeniu gazu wskazówka opada ładnie (razem z obrotami),a przy 2-1.5k bankowo zię zwiesi na chwilę i potem dopiero opadnie.
Wkurza mnie to przy ruszaniu i zmianie biegu na 2-gi,bo przez zawieszone obroty strzela mi skrzynia.
Jak jednak porządnie zagrzeję silnik,to ten problem ustępuje-znaczy te zawieszanie obrotów.
Coś się wymyśli.
Avatar użytkownika
Miodnyj
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 09:26
Lokalizacja: GS / WO

Postprzez dawidek1991 » 11 kwi 2013, o 08:44

Też miałem z tym problemy, zbadaj krokówkę ;)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Miodnyj » 11 kwi 2013, o 22:13

Będę musiał się tym jutro zająć,bo za dużo wachy idzie przez to.
Koleżka mi mówił że wystarczy cztery śruby odkręcić i wyjdzie.
Z tego co jednak patrzyłem,to przeraziło mnie trochę dojście.
Coś się wymyśli.
Avatar użytkownika
Miodnyj
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 09:26
Lokalizacja: GS / WO

Postprzez dawidek1991 » 12 kwi 2013, o 09:48

Musisz całą przepustnice wytargać ale to 10 min roboty jak nie mniej ;D
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Miodnyj » 15 kwi 2013, o 19:37

Wymyłem nastawnik położenia przepustnicy i psiknąłem mu trochę CX80.
Do tego jeszcze wymyłem komorę monowtrysku i przepustnicę oraz gardziel dolotową.
Zaczął teraz pracować kulturalniej i super się zbiera z niskich obrotów.
Wcześniej trzeba mu było obrotów coby przyśpieszał,a teraz nawet z niskich ładnie idzie.
Obroty teraz się nie zawieszają,tylko w feralnym zakresie obrotów wskazówka opada trochę wolniej.
Dziękuję kolegom za pomoc.
Zaczynam lubić golfera :-D

[ Dodano: 2013-04-17, 12:11 ]
Albo i nie lubić :-)
Teraz jak się uspokoiło z obrotami,to mi w ogóle obrotomierz świruje-wskazówka nie pracuje,albo staje w różnych dziwnych miejscach.
W dodatku jak silnik jest rozgrzany,to czasem nie chce palić-tak jakby immobiliser jakiś był (nawet nie wiem czy w tym golferze jest).
Objawia się to tym,że kręcę go a on jakby iskry nie dostawał.
Muszę wtedy wyjąć kluczyk i próbować ponownie-czasem kilka razy.
Rzadko się to zdarza,ale się zdarza.
Widzę że japońskich silników,nie da się porównać do szwabskich padeł.
Coś się wymyśli.
Avatar użytkownika
Miodnyj
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 09:26
Lokalizacja: GS / WO

Postprzez ci-nek » 17 kwi 2013, o 18:14

z VAGa byś wszystko wyczytał :-|
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 18 gości