dziwny problem przy odpalaniu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

dziwny problem przy odpalaniu

Postprzez urbi05 » 11 maja 2012, o 20:31

Witam. Ostatnio zainteresowalem sie problemem kolegi ktory ma dokladnie taki sam silnik jak ja 1.6 ABU. Problem wystepuje przy odpalania po dłuższym postoju (po nocy) a mianowicie po odpaleniu zaczyna starsznie trześć budą tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry i takie wrażenie jakb mial zaraz zgasnąć i robi sie dosć sporo bialego dymu z wydechu (co przy tych temperaturach jest dość dziwne) taki stan utrzymuje sie moze z 10-20 sekund, dodawanie gazu w tym czasie nie pomaga po czym wszystko zaczyna grac, silnik pracuje rowno dymienie ustepuje po jakims czasie. Poczatkowo myślałem ze coś z zapłonem jest nie tak ale dziwi mnie ten gęsty biały dym. Jak mysłicie co może być tego przyczyną?
urbi05
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 00:06
Lokalizacja: Tczew

dziwny problem przy odpalaniu

 

Postprzez marcinkoz2910 » 11 maja 2012, o 23:05

ubywa mu woda z układu chłodzenia??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pietrasiak2 » 12 maja 2012, o 07:55

Sprawdzałeś przewody WN , palec kopułkę świece ?
marcinkoz2910 napisał(a):ubywa mu woda z układu chłodzenia??

Może uszczelka walnęła i na którymś garze dostaje się woda jak odpalisz nie ma w niej spalania dopiero jak płyn wydmuchnie łapie na 4 gary :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez bialy 97 » 12 maja 2012, o 08:43

Biały dym pojawia się chyba jak woda spala się z benzyna w cylindrach czyli jak padnie uszczelka pod głowica lub pęknie głowica. ;-)
Avatar użytkownika
bialy 97
Gaduła
 
Posty: 664
Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 16:13
Lokalizacja: WND-Adamówek.

Postprzez pietrasiak2 » 12 maja 2012, o 09:00

bialy 97 napisał(a):Biały dym pojawia się chyba jak woda spala się z benzyna w cylindrach czyli jak padnie uszczelka pod głowica lub pęknie głowica. ;-)

Tak oczywiście tylko po dłuższym postoju płyn dostanie się do komory i jest go więcej niż mieszanki i dla tego na tym cylindrze nie pali i telepie silnikiem dopiero jak się nagrzeje i wydmuchnie następuje spalanie w komorze . Biały dum wydostaje się też w wyniku rozgrzania się układu wydechowego i woda która się w nim znajduje po prostu paruje ( w szczególności początek układu ten bardziej gorący)
Pozdro :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez bialy 97 » 12 maja 2012, o 09:14

Czyli kolega urbi05, musi tak czy siak zdjąć głowice i dać ja do sprawdzenia i jak dobra będzie jeszcze do splanowania ;-) czeka wymiana uszczelki lub głowicy.

Pozdro :-)
Avatar użytkownika
bialy 97
Gaduła
 
Posty: 664
Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 16:13
Lokalizacja: WND-Adamówek.

Postprzez pietrasiak2 » 12 maja 2012, o 09:28

Najpierw proponował bym zrobić diagnozę Układu WN , czy dobrze działa , a winę uszczelki jest nie trudno zdiagnozować (wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i ubytek płynu , chmura białego dymu nawet na rozgrzanym silniku ) po co od razu zdejmować głowicę :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez bialy 97 » 12 maja 2012, o 09:43

pietrasiak2 napisał(a):Najpierw proponował bym zrobić diagnozę Układu WN , czy dobrze działa , a winę uszczelki jest nie trudno zdiagnozować (wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i ubytek płynu , chmura białego dymu nawet na rozgrzanym silniku ) po co od razu zdejmować głowicę :-) :-) :-)


Masz racje kolego, zobaczymy co powie zainteresowany. :-)
Avatar użytkownika
bialy 97
Gaduła
 
Posty: 664
Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 16:13
Lokalizacja: WND-Adamówek.

Postprzez urbi05 » 12 maja 2012, o 10:08

Z tym dostającym się płynem do cylindra po dłuzszym postoju i poczatkowym telepaniu silnikiem (czyli UPG) wydaje sie najbardziej prawdopodobne:/ węże po rozgrzaniu faktycznie są twarde ale nie z przesadą, nie puchną. Stan oleju jest bez zmian a w zbiorniczku jeśli juz coś ubywa to naprawdę nie dużo bo stan jest miedzy min a max a dolewal płynu chyba dobry miesiac temu. Sparawdzalismy również czy może są bąble w zbiorniczku po dodawaniu gazu i nic takiego nie bylo. Powiedzcie mi jak najlepiej sprawdzić tą kopułke palec i kable WN?
urbi05
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 00:06
Lokalizacja: Tczew

Postprzez pietrasiak2 » 12 maja 2012, o 11:10

Zdejmij kopułkę i zobacz jak jest "śniedź" na pinach to oczyść piny a na palcu czy nie ma śniedzi , i ewentualnie oleju . A przewody cóż nie wiem najlepiej kupić nowe . Świece jak wyglądają jasne są czy któraś z nich jest inna? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez misiek18 » 16 maja 2012, o 19:47

witam mam pewien problem tj. prze probie odpaleniu autko zapala i gaśnie i tak jest kilka razy . nie za każdym razem tak się dzieje ale proszę o pomoc
Avatar użytkownika
misiek18
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 15:32
Lokalizacja: Lipniki

Postprzez pietrasiak2 » 16 maja 2012, o 20:07

Sprawdź:
1.Instalację WN kable świece kopułka palec
2.Działanie silnika krokowego
3. Odpalanie bez czujnika cieczy chłodzącej
4. Sprawność układu paliwowego przede wszystkim kiedy filtr paliwa wymieniałeś?
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 25 gości

cron