Falowanie obrotów - sttzelanie z wydechu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Falowanie obrotów - sttzelanie z wydechu

Postprzez Senti » 7 lip 2014, o 22:47

A więc mam problem z golfem 3.
Wymieniłem ostatnio silnik krokowy bo tam ten brzęczał i myślałem ze zwiększone spalanie mam przez niego.
Nowy kupiłem zamiennik firmy energy.
Mam taki problem że obroty mi falują i przy tym wydech strzela/dławi się.
Dziś byłem ustawiać zapłon bo myślałem że to przez to ale po wyregulowaniu jest gorzej.
Próbowałem resetować ecu i nic
Co może być przyczyną ?
Co mogę sprawdzić ?
Jestem lajkiem nie znam się na samochodach za specjalnie i nie mam jakiś mega narzędzi.
Oddałem kiedyś do mechanika nie ma lewego powietrza ani spaliny nie są podwyższone podobno bo byl na stacji diagnostycznej.
Mechanik z naszej wsi nie jakiś tam którego wziąłem z ulicy.
Z tego co pamiętam to przed resetem ecu mialem błąd chyba "nastawnik przepustnicy zwarcie w obwodzie" ? Możliwe że to silnika krokowego wina i że się zepsuł po miesiącu ?
Senti
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 maja 2014, o 16:13
Lokalizacja: Kraków

Falowanie obrotów - sttzelanie z wydechu

 

Postprzez pablomed » 9 lip 2014, o 14:36

podaj typ silnika, znajdziesz fotki w necie lub odczytasz z wklejki w bagażniku. Chodzi o oznaczenie typu ABU, AEE, AEA, AFT, AKS .
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Senti » 9 lip 2014, o 20:21

AEA. Dodam ze to byl silnik krokowy. Zamiennik padł po miesiącu. Mam kolejny problem. Auto jest za slabe jak na 1.6. Mojego taty uno 1.0 zbiera się nie wiele wolnej co może być przyczyną co sprawdzić ?
Na komputerze 0 błędów w samochodzie dziś sprawdzałem. I wciąż za dużo pali.
Senti
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 maja 2014, o 16:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 9 lip 2014, o 22:40

porównanie przyśpieszeń z Uno które o ile pamiętam ważyło 700 kilo niema sensu, z najsłabszym silnikiem miało pewnie lepszy stosunek mocy do masy niż Twój Golf.
Jeśli pytasz o spalanie to podawaj konkrety, ile i w jakich warunkach, przecież nie mamy pojęcia czy wiesz na ile Golf jest paliwożerny ze starą techniką i dużą masą.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Senti » 9 lip 2014, o 23:10

Mowa o 10 do 15l zalezy jak mu leży. Kiedys ńp za 10l zrobiłem 85km Przy spokojnej jeździe. Dobrze ze kanister z paliwem miałem.
100km/h autostrada. Z tego z 10km w mieście. Hamowanie biegami itp.
Przy mega eco jeździe nie zejdę poniżej 10l.
Senti
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 maja 2014, o 16:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 10 lip 2014, o 11:37

Czyli faktycznie za dużo i trzeba silnik podiagnozować. Pytanie teraz czy zrobisz coś sam. Wypada sprawdzić stopień sprężania, sprawdzić czy niema pomyłki w rozrządzie, podpiąć auto do komputera może okaże się że sonda lamda padła ale to tylko gdybanie - ogólna diagnostyka jest portrzebna
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Senti » 10 lip 2014, o 14:08

Kolega mechanik sprawdzał i rozrząd dobrze ustawiony podobno. Na komputerze 0 błędów. Sonda rysuje wykres. Jakiś dziwny ale mówi ze pracuje. Byłem u innego mechanika to powiedzial ze sonda trzyma coś tam cały czas ponad 1.0 i ruszają się tylko setne. Sprawdzał vagiem albo vcds. Z kolei inny mechanik od nas był podobno na stacji diagnostycznej sprawdzał oscyloskopem i spalanie normalne. Ja już nie mam pojęcia komu wierzyć i co zrobić. Dodam że samochód nie kopci.
Senti
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 maja 2014, o 16:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 10 lip 2014, o 14:47

oscyloskopem spalania się nie mierzy, o sondzie więcej się doweidz bo współczynnik lambda 1 jest ok a napięcie 1V świadczy o przebogaceniu mieszanki, raczej nie z powodu sondy tylko lejący wrysk albo uszkodzony TPS
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Senti » 10 lip 2014, o 14:57

Nie wiem czy to nie było napięcie. Bo on mówił że nie startowała od jakiś niskich wartości tylko cały czas ponad 1.0. I mówił że chyba za bogata mieszanka jest.

Edit: Jak dojść do tego co jest z tych 3 rzeczy nie tak ?
Skoro żadnego błędu na kompie nie ma.
Senti
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 maja 2014, o 16:13
Lokalizacja: Kraków


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron