falujące obroty - filmik

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

falujące obroty - filmik

Postprzez omegus » 8 gru 2010, o 13:21

Witam!

Wiem, że było milion razy ;) Przejrzałem też z milion postów.
Podsumowując - przeplywomierz dead, adaptacja przepustnicy, sprawdzenie szczelonści listwy wtryskowej, wilgoci na cewce, przeczyszczenie przepustnicy, wymiana krokowca (czy 2E ma krokowca?) - to chyba najważniejsze co wypisałem. Prosba o zerknięcie na filmik i ewentualne dorzucenie czegoś do listy, albo wskazanie "najprawdopodbniejszego" winowajcy.

filmik

Co na filmiku: na poczatku puszczam gaz, widać jedno wchnięcie i normalnie zatrzymuje się na jałowym. W 9 sek dodaje gaz i puszczam i przez kilka sekund spada poniżej 800 i zaczyna się 'ratować' i odbija rozkręcając coraz mocniej. Z im większych obrotów puszcze gaz, tym niżej spadają obroty i tym większa jest reakcja. Do końca filmu nie dotykam gazu...
Nie dzieje się tak zawsze :/ czasami chodzi cały dzień dobrze a czasami nie da się jechać, bo w momencie w którym obroty spadają na chwile poniżej 600 zwalnia wspoma i hamulce :/ Czasami da się też zaobserwować na jałowym samoczynnie zwiększające się obroty od 800 do 1000 powoli i na koniec spadek do 800, i tak w kółko.

Dodam że całkiem niedawno wymieniane wszystkie uszczelki silnika, planowanie głowicy i wymiania regulatora ciśnienia paliwa
Sytuacja ma miejsce na Pb i LPG

Pozdrawiam
Bartek
Avatar użytkownika
omegus
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 wrz 2009, o 12:41
Lokalizacja: Leszno/Poznań

falujące obroty - filmik

 

Postprzez SYLWEEQ79 » 8 gru 2010, o 13:32

hm podobnie i umniue się działo ale ja wtedy walczyłem z przepływką po jej rozbiórce. wywalił bym krokowca bo może być zasyfiony ja swojego wymyłem zmywaczem do tarczy hamulcowych no i wymyj przepusytnicę.
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

Postprzez terms » 8 gru 2010, o 13:49

Umnie winien był aparat zapłonowy wraz z hallem.
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez omegus » 8 gru 2010, o 14:10

wymieniłeś cały aparat i halla, tak? a nie miałeś jeszcze jakiś problemów z samym odpalaniem? bo u mnie zapala na dotyk za kazdym razem wiec nie wiem...

jeszcze ten czujnik temperatury cieczy sie pojawia w wielu tematach...

ale zarzuce mechaniorowi liste ;)
Avatar użytkownika
omegus
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 wrz 2009, o 12:41
Lokalizacja: Leszno/Poznań

Postprzez killah » 8 gru 2010, o 21:44

cześć

podpinam się pod temat. VAG wskazywał na przepływomierz więc go wymieniłem ale nadal obroty falują. Może nie aż tak ale nadal.

Tylko u mnie spada z obrotów i nie jest tak żeby mu więcej niż 900 wskakiwało podczas "powrotu" z niskich obrotów.

Gdzie szukać przyczyny teraz? Może jakieś lewe powietrze?
mam też pęknięty filtr powietrza ale uszczelniony jest silikonem. Czy jakieś lewe powietrze w tym miejscu może powodować takie skoki?

2.0 AGG
killah
 

Postprzez terms » 9 gru 2010, o 11:54

omegus, Odpalał spoko, ale po wyłączeniu ssania już miał takie objawy jak twój i pogorszyło się z czasem. Wymieniłem mu kable,kopułke,palec,świece i czyściłem przepustnice cuda na kiju. Kupiłem używany(80zł) aparat chwila moment i po krzyku. Moje wskazanie to aparat.
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez omegus » 9 gru 2010, o 13:22

terms dzięki, używki faktycznie idą za groszę, więc profilaktycznie kupię coś na zamianę. Mechanika mam dość daleko więc jak już pojadę, to nie zaszkodzi jak będzie mógł od razu sprawdzić kilka rzeczy.

To teraz na liście będę miał dla niego, wyczyścić przepustnicę i krokwca, wymienić aparat.

Mam za to kolejne pytania - jak w VAGu sprawdzić przepływkę? No i czy w aparacie jest cewka zapłonowa? Jestem dość zielony w tym temacie, a mechanik przeza telefon mi mówil coś o cewce zapłonowej - hmm.
Avatar użytkownika
omegus
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 wrz 2009, o 12:41
Lokalizacja: Leszno/Poznań

Postprzez SYLWEEQ79 » 9 gru 2010, o 14:47

cewke zapłonową masz na ścianie grodziowej. do cewki idzie przewód od kopułki aparatu zapłonowego.

[ Dodano: 2010-12-09, 13:59 ]
link do zdięcia cewki
http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... lang_id=PL
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

Postprzez terms » 9 gru 2010, o 23:36

omegus napisał(a):To teraz na liście będę miał dla niego, wyczyścić przepustnicę i krokwca, wymienić aparat.


Samemu można to zrobić, ale faktycznie jak niechcesz nić sknocić to oddaj mechanikowi. Cewka tak jak wyżej widoczna idąc po przewodach WN, w strone podszybia.
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pablomed » 10 gru 2010, o 00:34

omegus, sprawdzenie TPS i przepływomierza opisywałem na forum, wystarczy multimetr. To samo czujnik 4 -pinowy temperatury Ponadto sprawdź szczelność dolotu - razem z odmą cienkimi wężykami. Przepustnice możesz czyścić, ważne jest jej podstawowe ustawienie - jest do tego z przodu wkręt regulacyjny, opis jest. Silnika krokowego niby niema, ale potocznie tak ludzie nazywają regulator wolnych, ten cylinder na pokrywie zaworów. Mógłby być winien, ale on nie daje falowania, jak jest zabudzony to przy schodzeniu z obrotów silnik przygaśnie, potem się uratuje i już trzyma obroty a nie tak w górę i dół. Niemniej możesz go zalac nitrem na godzinę po wymontowaniu i pobełtać nim trochę. Ja stawiam jednak na nieszczelność, błąd w rozrządzie jeden ząbek albo błąd w ustawieniu zapłonu. od razu piszę: to stary wtrysk, nawet nie podchodź do niego z Vagiem bo tylko stracisz czas, jedynie co to jest sens sprawdzić Vagiem pod kątem uszkodzenia czujnika spalania stukowego - ale to nie takie objawy,
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości