Falujące obroty na zimnym silniku.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Falujące obroty na zimnym silniku.

Postprzez dekarz100 » 28 cze 2011, o 22:15

Witam mam problem z golfem 3 silnik benzynowy 1.6 abu. Podczas odpalania auta na zimnym silniku falują obroty z 1000 do np. 600 obrotów i podczas ruszania zaczyna szarpać. Po dwóch, trzech minutach obroty wracają do normy. Chcę nadmienić, że wymieniłem silniczek krokowy, kopułkę, palec, świece i przewody od świec. Był podłączony pod komputer i nie pokazało żadnego błędu. Byłem u paru mechaników i niestety nie mogą sobie poradzić z tym problemem. Może ktoś zna dobrego mechanika od Golfa 3 z Wrocławia ?
dekarz100
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 cze 2011, o 22:09
Lokalizacja: Wrocław

Falujące obroty na zimnym silniku.

 

Postprzez prezesik » 28 cze 2011, o 22:36

Kolego przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury płynu, znajduje się pod aparatem zapłonowym w króćcu skąd wychodzą węże na wodę.
Jeżeli odpali od kopa bez żadnych falowań itp. to masz ten czujnik do wymiany. On odpowiada za dawkowanie paliwa w zależności od temp. płynu.

Daj znać jaka reakcja silnika na ten manewr.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dekarz100 » 29 cze 2011, o 21:03

Odpaliłem tak jak mi poradziłeś na zimnym silniku i faktycznie obroty stały na 900 i faktycznie nie falowały. Spróbuje kupić ten czujnik. Po zamontowaniu dam znać jak się zachowuje. Na razie dzięki za odpowiedź.

[ Dodano: 2011-07-01, 21:47 ]
Wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury płynu na nowy. Niestety ale problem nie zniknął, dalej na zimnym silniku mam problem z obrotami. Obrotomierz czasami zachowuje się dziwnie ( zawiesza się). Co może być tego przyczyną ?
dekarz100
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 cze 2011, o 22:09
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Miodzio92 » 4 lip 2011, o 19:09

Ja raz też tak miałem aż pózniej mi już na drodze szarpało pobawiłem się linką od gazu i wszystko gra , nie jestem expertem ale może to będzie to możesz spróbować.
Miodzio92
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 22:47
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez prezesik » 4 lip 2011, o 23:28

spróbuj zrobić reset kompa, odłącz klemę (+) na 30 minut, potem podłącz, uruchom silnik, niech pochodzi do włączenia wentylatora bez dodawania gazu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez sebik85 » 6 lip 2011, o 22:21

Może wyczyszczenie przepustnicy pomoże? Ja chciałem wyczyścić w moim 1.4 ABD ale przeczytałem taki tekst ..." silnik 1.4 abd , z wtryskiem jenopunktowym podczas jazdy przepustnica jest myta automatycznie benzyną która jest podawana z wtrysku" potwierdzi to ktoś? :-)
Avatar użytkownika
sebik85
Badacz tematu
 
Posty: 377
Dołączył(a): 12 gru 2007, o 23:45
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez prezesik » 6 lip 2011, o 22:49

sebik85 napisał(a):Ja chciałem wyczyścić w moim 1.4 ABD ale przeczytałem taki tekst ..." silnik 1.4 abd , z wtryskiem jenopunktowym podczas jazdy przepustnica jest myta automatycznie benzyną która jest podawana z wtrysku" potwierdzi to ktoś? :-)
potwierdzam
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez KristoF » 7 lip 2011, o 21:19

ja też to potwierdzę bo chyba to pisałem... tak jest ze wszystkimi silnikami z jednopunktowym wtryskiem benzyny. Sprawdź sobie jeszcze przewody podciśnienia przy przepustnicy i podstawę wtrysku, ważne żeby dolot był szczelny bez lewego powietrza za przepustnicą.
Czy po rozgrzaniu objawy ustępują?
Gdyby linka gazu była za mocno naciągnięta to by miał kosmiczne wolne obroty ;d i nie schodziłby do tych 900obr/min ( na bieg jałowy ) ale warto sprawdzić...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem rozwiązany :)

Postprzez dekarz100 » 13 lip 2011, o 19:34

Dziękuje kolego Prezesik25. Zrobiłem tak jak mówiłeś, a więc odłączyłem klamę akumulatora na jakiś czas i po ponownym podłączeniu i odpaleniu samochodu wszystko wróciło do normy.
dekarz100
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 cze 2011, o 22:09
Lokalizacja: Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości