falujacy silnik

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

falujacy silnik

Postprzez 2,0GTI » 24 paź 2008, o 19:45

witam na poczatek chciałbym dowiedziec sie jak mozna sprawdzic wtryski benzynowe poniewaz zaczeły głosno pracowac i silnik zaczał strasznie falowac na biegu jałowym,auto nie posiada gazu,,dodam ze rura jest czarna i mokra a spaliny smierdza nie przepalona benzyna układ zapłonowy jest nowy , nie wiem co z sada jak ja sprawdzic i czy ma wpływ na prace silnika dzieki.
2,0GTI
2,0GTI
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 20:12
Lokalizacja: lodz

falujacy silnik

 

Postprzez lukas2087 » 24 paź 2008, o 20:02

mogl ci pojsc siliniczek krokowy. naj lepiej jedz na kopma do kogos kto ma pojecie i wyjdzie brak sygnalu halla i nie rowny odczyt przepustnicy a i zeby jak ci to zrobi zeby stare bledy ci wykasowal
Łukasz.
Avatar użytkownika
lukas2087
Badacz tematu
 
Posty: 215
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 18:21
Lokalizacja: Wroclaw/ Twardogóra

Postprzez 2,0GTI » 24 paź 2008, o 20:06

z tego co wiem to moj niema silniczka krokowego mam silnik 2E i czemu wydech jest mokry??// i wtryski głosno pracuja???
2,0GTI
2,0GTI
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 20:12
Lokalizacja: lodz

Postprzez KristoF » 24 paź 2008, o 20:14

a lambde masz dobrą?? na 4um jest temat o czyszczeniu regulatora biegu jałowego.Poszukaj dobrze w poradach to bedzie odpowiedź na twoje pytanie
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pablomed » 24 paź 2008, o 21:09

2,0GTI, wtryski w 2E z natury słychać, zwłaszcza po jakimś przebiegu.
A przyczyn może być sporo.
Regulator biegu jałowego (czyli to co spełnia funkcję silniczka krokowego) nie powoduje falowania obrotów w tym silniku, Może powodować przygasanie lub gaśnięcie po wyluzowaniu, więc to pomiń na razie.

Jeśli chodzi o listwę wtryskową - owszem może "lać". I objawy pasują. Ale nie wszystkie wtryski na raz się psują, więc zajrzyj na świece czy któraś nie jest bardzej czarna niż inne. A jeśli sa wątpliwości, trzeba albo od razu wymienić, lub wyjąć, nie odłączać od węzy paliwowych i uruchamiając pompę benzyny (zworka na przekaźnik pompy) i podając napięcie na listwę wtryskiwaczy patrzyć czy ładnie rozpyla i czy po zamknięciu nie leje któryś wtryskiwacz nadal. W razie czego można czyścić, sa na to różne metody ale nie bardzo się opłaca, używka cała listwa koło 100-150.
Warto jeszcze zobaczyć na regulator ciśnienia paliwa, czyli grzybek w listwie po stronie pasażera. Ma miec sucho w wężyku podciśnieniowym, jeśli jest w nim bena do wymiany.
Dalej czujnik temp. Opisy kontroli na forum. Potem przepływka, opisy kontroli na tym forum albo na zaprzyjaźnionym, nie pamiętam.
Co do sondy też możliwe, ale skoro już silnik leje to ciężko ją pomierzyć, bo i tak cały czas będzie miała wysokie napięcie.
Myślę że tak: najpierw zobacz regulator jak napisałem, potem gdybyś znalazł kumpla z tym samym silnikiem to pożycz przepływkę na podmianę, bo to najszybsza metoda sprawdzenia, lub sprawdzaj miernikiem, a jak to nic nie da to zostaje ci listwa i sonda.
Jeśli od razu po odpaleniu silnika sa problemy, a nie dopiero po rozgrzaniu, to listwa na 90 procent. Ale się rozpisałem.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez 2,0GTI » 24 paź 2008, o 22:06

powiem ci tak jezeli chodzi o przepływke to jak ja rozebrałem to tam jest tylko taka spiralka ktora grzeje jak włacze zapłon a te wtryski pracuje dosyc głosno jak na benzyne (klepia co najmiej 2 znich)a jak odpale po nocy i chodzi na saniu to tez faluje i na ciepłym po odpaleniu odrazy jesli chodzi o sonde to na pracujacym silniku wypiołem wtyczke to niema roznicy tak samo jak z przepływka a na kompie nic niepokazało tylko czasem czujnik spalania stukowego sporadycznie troszke bierze olej ale to sa pewnie uszczelniacze bo kompreche ma dobra, dymi na wolnych i jak zchodzi z wysokich i to tez tylko ja dostanie do dupie,a na pokrywie zaworow na nagar powiedz mi kolektor trzeba sciagac do wyjecia wtryskow czy niea wracajac do regulatora to jak by byl trzasniety to po wlaczeniu zapłonu nie uzupełnial by paliwa na listwe tak??dizeki za porady
2,0GTI
2,0GTI
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 20:12
Lokalizacja: lodz

Postprzez pablomed » 24 paź 2008, o 23:15

2,0GTI napisał(a):to tam jest tylko taka spiralka ktora grzeje
no to sę opisałem, a ty nie masz silnika 2E, 2E ma przepływkę z klapką, starego typu, Podobną jak w MK@ GTI na wtrysku digifanta. Ech kolego precyzja, trzeba wiedzieć czym się jeździ. Daj fotkę silnika albo poszukaj oanczenia na wlepie bagażnika czy nakjejce na osłonie paska rozrądu, albo w książce serwisowej.

[ Dodano: 2008-10-24, 23:16 ]
zapewne masz AGG lub ADY
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 46 gości