przez pablomed » 24 paź 2008, o 21:09
2,0GTI, wtryski w 2E z natury słychać, zwłaszcza po jakimś przebiegu.
A przyczyn może być sporo.
Regulator biegu jałowego (czyli to co spełnia funkcję silniczka krokowego) nie powoduje falowania obrotów w tym silniku, Może powodować przygasanie lub gaśnięcie po wyluzowaniu, więc to pomiń na razie.
Jeśli chodzi o listwę wtryskową - owszem może "lać". I objawy pasują. Ale nie wszystkie wtryski na raz się psują, więc zajrzyj na świece czy któraś nie jest bardzej czarna niż inne. A jeśli sa wątpliwości, trzeba albo od razu wymienić, lub wyjąć, nie odłączać od węzy paliwowych i uruchamiając pompę benzyny (zworka na przekaźnik pompy) i podając napięcie na listwę wtryskiwaczy patrzyć czy ładnie rozpyla i czy po zamknięciu nie leje któryś wtryskiwacz nadal. W razie czego można czyścić, sa na to różne metody ale nie bardzo się opłaca, używka cała listwa koło 100-150.
Warto jeszcze zobaczyć na regulator ciśnienia paliwa, czyli grzybek w listwie po stronie pasażera. Ma miec sucho w wężyku podciśnieniowym, jeśli jest w nim bena do wymiany.
Dalej czujnik temp. Opisy kontroli na forum. Potem przepływka, opisy kontroli na tym forum albo na zaprzyjaźnionym, nie pamiętam.
Co do sondy też możliwe, ale skoro już silnik leje to ciężko ją pomierzyć, bo i tak cały czas będzie miała wysokie napięcie.
Myślę że tak: najpierw zobacz regulator jak napisałem, potem gdybyś znalazł kumpla z tym samym silnikiem to pożycz przepływkę na podmianę, bo to najszybsza metoda sprawdzenia, lub sprawdzaj miernikiem, a jak to nic nie da to zostaje ci listwa i sonda.
Jeśli od razu po odpaleniu silnika sa problemy, a nie dopiero po rozgrzaniu, to listwa na 90 procent. Ale się rozpisałem.