Filtr Stożkowy i Odmy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Filtr Stożkowy i Odmy

Postprzez Robo_GT » 25 sty 2009, o 00:04

Witam mam takie pytanie jak zamontowac filtr na odme , na załaczonym zdjeciu wyjaśnie
silnik 1.6 (74kw)

<
10.jpg


od filtra stożkowego pujdzie rura do przepustnicy ale co zrobic z reszta węży ??

1 : co zrobic z tym wężykiem bo jak zdjołem całkowicie auto gasło nr 1 na fotce
2 : jak i gdzie podpiąc to co wychodzi z klawiatury czy załorzyc taki sam filter jak na odme ??
3 : tu przychodzi ten filterek maly co poniżej na fotce

11.jpg
11.jpg (32.86 KiB) Przeglądane 977 razy


ale co zrobic i jak to popodpinac te dwa pierwsze punkty , tak zeby wszystko chodziło poprawnie.

Jeśli ktos znajdzie czas zeby mi to wytlumaczyc bede bardzo wdzieczny i moze jakies zdjecie jek to wyglada na innym silniku .
Avatar użytkownika
Robo_GT
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 22 maja 2008, o 09:19
Lokalizacja: okolice Myślenic

Filtr Stożkowy i Odmy

 

Postprzez jawa » 27 sty 2009, o 12:44

2 i 3 zlaczyc razem (trzeba troche gumowej rurki takiej srednicy i trojnik - poszukaj cos na szrocie), odsunac cala ta konstrukcje kilka cm od kolektora i rury ssacej i zalozyc na to maly filterek, 1 zaslepic przy kolektorze i przy rurze (inaczej zasysa lewe poietrze i silnik gasnie, zwlaszcza na zimno)

[ Dodano: 2009-01-27, 11:45 ]
zdjec nie bedzie, bo u mnie jest to w zupelnie innym miejscu, ale zasada ta sama :-)
Avatar użytkownika
jawa
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 01:36
Lokalizacja: Zamość

Postprzez mani51 » 27 sty 2009, o 13:11

Robo_GT napisał(a):tak zeby wszystko chodziło poprawnie.


filtr stożkowy zamontuj tak żeby Ci to wszystko zostało i będzie po problemie
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Reiven » 3 lut 2009, o 21:17

zrób tak ja mani napisał
a kolega jawa to rewelacyjne rady daje złączenie 2 i 3 ze sobą spowoduje wzrost ciśnienie w skrzyni korbowej i wysadzenie najsłabszego ogniwa czyli pęknięcie węża lub np. wysadzenie któregoś uszczelniacza
no i zostaje jeszcze kwestia przepływomierza
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Vwmori » 3 lut 2009, o 21:53

na allegro sa po 30 zł http://www.allegro.pl/item544513834_met ... howca.html takie przejściówki ktore sie przykręca przed przepływka i na to siezakłada stożek. jak byś założył na tamtą odme to byś długo bez przepływki nie pojeździł.
Vwmori
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 sty 2009, o 10:21
Lokalizacja: Warszawa/Babice/Koczargi

Postprzez jawa » 26 lut 2009, o 15:42

Reiven, jak dobrze popatrzysz na foto, to zobaczysz ze vw zlaczyl je fabrycznie. A zreszta co ja moge sie znac.. :-|
Avatar użytkownika
jawa
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 01:36
Lokalizacja: Zamość

Postprzez mani51 » 26 lut 2009, o 16:25

jawa napisał(a):Reiven, jak dobrze popatrzysz na foto, to zobaczysz ze vw zlaczyl je fabrycznie


tak są złączone fabrycznie ale w ten sposób że z obu powietrze jest wysysane do dolotu a jak połączysz jedno z drugim i nie dasz gdzieś wylotu to będzie tak jak napisał Reiven,
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez PiJey88 » 26 lut 2009, o 16:45

jak chcesz zbudować cały układ sam, to robisz tak jak jest seryjnie tylko własnymi rurkami, na allegro są takie rury z wejściem na rurki podciśnienia.
np:

łączysz te dwa przewody razem i potem pod ten trójnik i jest jak seria

PS:
Mam dokładnie ten sam silnik, i sam się nad tym zastanawiałem żeby tak zrobić, bo mam popękaną tą rurkę dolotową, a nie mogę takiej dostać, więc jak chcesz to chętnie od ciebie ją odkupię, jeśli jesteś zainteresowany to się odezwij na PW :ok:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez jawa » 28 lut 2009, o 20:08

mani51, oczywiscie, ze musi byc ujscie, przeciez daje tam niezle cisnienie. Ale zaproponowalem, zeby po zlaczeniu tych rurek zamiast prowadzic ujscie do dolotu, mozna uzyc tego malego filterka, przez ktory uchodzi nadmiar powietrza z odmy (gorzej jak pluje olejem, wtedy guzik z modow). Ja u siebie tak uczynilem i jest ok, mozna zalozyc caly gladki dolot, bez dziury na ujscie odmy. Ew. mozna zlozyc rure ssaca samemu majac dokladne wymiary i zaoszczedzic kilka $$ na zakupie rury dedykowanej :-)
Avatar użytkownika
jawa
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 01:36
Lokalizacja: Zamość

Postprzez mani51 » 28 lut 2009, o 21:46

jak dla mnie to temat jest prosty, filtr stożkowy trzeba założyć przed przepływomierzem czyli przed tym czymś srebrnym na zdjęciu wklejonym przezRobo_GT, w lewym dolym rogu. Inaczej silnik nie będzie chodził tak jak trzeba jeśli w ogóle będzie chodził. Jeśli stożek założymy przed przepływką to problem z tymi wężami od odmy i podciśnienia rozwiąże się sam
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

cron