Gaśnie,dziwna praca, cieknie z niego tu gdzie rozrząd pomocy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Gaśnie,dziwna praca, cieknie z niego tu gdzie rozrząd pomocy

Postprzez Sebastian_Z » 21 paź 2009, o 17:57

Odebrałem auto po naprawie od mechanika, gość wymieniał pompe oleju, Dzisiaj zauważyłem że jak skręcę kołami maks w prawo to auto gaśnie i tak za każdym razem,W lewą strone nic sie nie dzieje. Jak silnik jest na tzw, ssaniu jak go dpale skręcając w prawo to obroty mu spadają ale silnik nie gaśnie dopiero jak silnik ma temperaturę pracy skręcam w prawo to gaśnie.


a z wyciekami z tego motora 1,6 AEE wielopunkt to mam dość wymieniłem wszystkieuszczelki o jakich wiedziałem i pod klawiaturą a pod autem dalej kałuża.
Niech mi ktoś pomoże. :shock:
Sebastian_Z
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18 lut 2009, o 22:32
Lokalizacja: Przemyśl

Gaśnie,dziwna praca, cieknie z niego tu gdzie rozrząd pomocy

 

Postprzez Jacol » 21 paź 2009, o 18:40

Jak skrecasz w prawo i gasnie to pompa wspomagania i albo ona jest walnieta albo masz balagan w pasku od tej pompy. Stary pasek/rolka/napinacz/pompa.


Co do wyciekow: simeringi na walku rozrzadu 2 szt. Leje sie na rozrzad i cieknie aparat zaplonowy. Uszczelka pokrywy zaworow, uszczelka miski olejowej, uszczelniacze skrzyni biegow: wybierak, walek. Do tego czujniki ciesnenia oleju, pompa oleju. Zostaja jeszcze pol osie ale po nich nie mialbys jeziora bo jakby tak bylo to bys juz w ogole nie jezdzil.

Ja stawiam na osiedlowego magika, ktory nie poradzil sobie z pompa.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Sebastian_Z » 21 paź 2009, o 19:41

Witaj.
Auto robiła jedna z lepszych firm bawiących się w naprawy. Nie w garażu.
Po tym jak odebrałem od nich auto cb przestało działać;D ktoś się włamał do baku auto na gaz dużo nie spuścił bełty;D Ale to bajka najgorsze to to że jak skręce w prawo to mi auto gaśnie,
Może masz racje że ta pompa od wspomagania gasi motor.
Ona kiedyś już 2 razy nie działała przez tydzień czasu jeździłem bez wspomagania a teraz padła i jak daje na maksa w prawo ona zaczyna intensywniej pracować i mi silnik blokuje;D ale jak mam powyżej 1600 obrotów to moge mieć taki skręt i wszystko działa; a i silnik ma straszne drgania mechanik wymienił 2 poduszki i cały motor strasznie się telepie jak stoje na światłach to nie mówiąc o kierownicy aż cała deska podskakuje można sie pochlastać tak sie telepie drgania około cm na gołe oko widać jak sie wszystko trzęcie:D nawet jak miałem Fiata CC to tam był większy komfort podczas postoju na biegu jałowym
Sebastian_Z
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18 lut 2009, o 22:32
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez K@mil » 21 paź 2009, o 19:45

Sebastian_Z napisał(a):cały motor strasznie się telepie jak stoje na światłach


objawy nie działajacego jednego tłoku albo słaba kompresja na jednym... sprawdz czy kable od swiec dobrze sa powkładane... no chyba ze dostaje lewego powietrza. sprawdz parownik od gazu
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Jacol » 21 paź 2009, o 19:49

Skret dziala bo masz wiecej obrotow i szybciej krecacy sie wal korbowy ma sile aby napedzac pasek klinowy po rolkach od alternatora i pompy wspomagania. Jak na jalowym biegu skrecasz kolami na maksa w lewo i prawo to przy maksymalnym dociaggnieciu kierownicy obroty lekko spadaja bo pompie zaczyna robic sie juz ciezko. W twoim wypadku, moze ona byc zatarta, pasek za mocno napiety i ona mocno hamuje Ci rozrzad i auto gasnie. Jezeli silnik telepie, a wczesniej nie telepal to albo przeskoczyl rozrzad ale w sumie wtedy chodzil by jak stara kur... albo masz balagan na paskach, krzywe roli/napinacze, pokrzywione rolki pompy albo altka i wtedy tez bedzie nim telepac. Jezeli to wina poduszek to lacznie do wymiany sa 4. Przednia, lewa, prawa i poduszka skrzyni biegow.


Jedna z lepszych firm bawiacych sie w naprawy to nic nikomu nie mowi bo nawet i dobrym firma zdarzaja sie wpadki. Jak naprawia to ok, gorzej, jak dobry serwis sie zawiesi i tkwia przez pol roku nie mogac sobie poradzic przez zla diagnoze.

[ Dodano: 2009-10-21, 19:52 ]
K@mil napisał(a):
Sebastian_Z napisał(a):cały motor strasznie się telepie jak stoje na światłach


objawy nie działajacego jednego tłoku albo słaba kompresja na jednym... sprawdz czy kable od swiec dobrze sa powkładane... no chyba ze dostaje lewego powietrza. sprawdz parownik od gazu



Jezeli faluja mu obroty to jak najbardziej trzeba przejrzec kable, swiece, uklad zaplonowy. Jak obroty mu trzyma to wtedy nie ma co tam zagladac. Przyczyna bedzie stricte mechaniczna. Nieszczelnosci na dolocie i lewe powietrze niesie zawsze falowanie.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Sebastian_Z » 21 paź 2009, o 19:59

kompresje na każdym 12,5.
tak że silnik dobra kondycja pasek jest nowy. o reszcie sie nie wypowiem. jak gadałem mechanikowi że po wymianie poduszek zaczął sie strasznie telepać cała kierownica drży i tapizerka lusterko wsteczne sie telepie to sie głupio uśmiechną i powiedział że sie usztywnił silnik zabardzo. Po prostu sam d** jak chcesz zeby bylo dobrze zrób sam.

[ Dodano: 2009-10-21, 20:01 ]
acha kable świece koppułka palec etc cały układ zapłonowy nowy
Ostatnio edytowano 21 paź 2009, o 20:01 przez Sebastian_Z, łącznie edytowano 1 raz
Sebastian_Z
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18 lut 2009, o 22:32
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez K@mil » 21 paź 2009, o 20:01

Mowisz ze po wymianie poduszek... pamietam ze byl podobny temat na forum.. ktos zamontowal inne poduszki niz trzeba bylo... Napewno kupiles/ kupili dobre poduszki ?
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Jacol » 21 paź 2009, o 20:09

Pieprzy na zwyca glupoty. Co sie usztywnilo ? Jak wlozyl zamiast oryginalnej olejowej poduchy jakiegos zwyklego, gumowego czopa/tuleje to jest sztywny. Poducha olejowa kosztuje ponad 100zl dobrej firmy wiec mogl na zywca cie oszukac albo wlozyl jakas inan padnieta albo jakis pazdierz typu kager lub hans pries. Skladaj reklamacje - auto po wyjsciu od mechanika nie moze gorzej chodzic niz przed naprawami.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Sebastian_Z » 22 paź 2009, o 20:53

w normalnym miescie pewnie nie ale w Przemyślu gwarancja do bramy potem sie martw samemu.
za pdouchy dawałem coś koło 100 zł tak ze myśle że nie jest to całkowita chała.dzisiaj zmieniłem płyn w pompie. Jak skręciłem maks w prawo i gazowanie przez 5 minut około 3000 do 5000 po tym zabiegu aż słychać było jak pasek gdzieś trze i wspomaganie umarło. po 15 minutach jak auto ostygło to wspomaganie zaczęło działać. acha sciągnąłem pasek i kręciłem pompą tzn tym kołem chodzi bardzo leciutko :szok:
Sebastian_Z
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18 lut 2009, o 22:32
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez pablomed » 22 paź 2009, o 21:51

Sebastian_Z, jedź do pożądnego speca co auto vagiem zdiagnozuje. Silnik się telepie i gaśnie od skrętu nie dlatego że pompa daje mu za duży opór, tylko dlatego że jest zły skład mieszanki alboźle działa krokowiec. Prawdopodobnie nawet jak światła włączysz to obroty się zmniejszą.
W każdym razie nie ma to nic wspólnego z poduszkami i zacierającą się pompą. Normalnie działający silnik pokona na wolnych obrotach nawet całkowicie zatartą pompę wspomy co mi się zdarzyło i skończyło sfajczeniem paska. Więc diagnoza vag, ewentualnie jakaś adaptacja przepustnicy, sprawdzenie czy sonda podpięta i tego typu sprawy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sebastian_Z » 23 paź 2009, o 17:30

Dzięki koledzy będę jechał z tym w poniedziałek ewntualnie we wtorek nie wiem kiedy szef wolne da. Jak coś powie ciekawego to napisze.

Acha dzisiaj doszedł dodatkowy objaw jakieś dzwonienie jak jade pod górę i lekko depne gaz,. czyli jak silnik pracuje pod obciążeniem :zdziwko:
Sebastian_Z
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18 lut 2009, o 22:32
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez pablomed » 24 paź 2009, o 13:28

No, pewnie spaklanie stukowe wynikające z błędnego składu miezzanki albo i ustawienia zapłonu. Koniecznie jedź do tego speca. Weźcie pod uwage że prezy wymianie oleju mógł coś poprzedni mechanik źle poskładać, rozrząd, sam nie wiem co
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości