Gaśnie podczas jazdy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Gaśnie podczas jazdy

Postprzez marcin2e » 5 wrz 2014, o 17:53

Witam,

Ostatnio coś dziwnego zaczęło się dziać z golfikiem.
Podczas jazdy potrafi mi zgasnąć, musze poczekać kilka min i jedzie dalej. Zdarza sie to kilka raczy w tygodniu a czasem w ogóle.

Niestety nie moge się podpiąć pod kompa dlatego zastanawiam się w czym leży przyczyna.
Obstawiam, czujnik położenia wału, czujnik halla i ew cewkę.

Gdy gaśnie kontrolki wszystkie się palą. Jeśli mam dużą prędkość to wyłączam zapłon jade chwilę i odpalam bez problemu.

Dzięki za pomoc.
Silnik 1,6aft
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Gaśnie podczas jazdy

 

Postprzez Misiek1994 » 5 wrz 2014, o 18:53

marcin2e, ja tak miałem to była wina zapłonu, który się przestawił.
Avatar użytkownika
Misiek1994
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 lis 2012, o 21:54
Lokalizacja: Przemyśl/Torki
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 5 wrz 2014, o 19:29

A czy przypadkiem tu nie jest "automatyczny" zapłon?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Misiek1994 » 5 wrz 2014, o 20:20

marcin2e, chyba raczej nie :) Ale nie powiem Ci dokładnie, bo mi ustawiał znajomy który jest mechanikiem do lampy i po jego wizycie problem zniknął, chyba że jest inaczej, nie mówię że nie :)
Avatar użytkownika
Misiek1994
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 lis 2012, o 21:54
Lokalizacja: Przemyśl/Torki
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MiroGti » 5 wrz 2014, o 21:37

Zobacz jak silnik zgaśnie czy jest w tedy iskra , ja bym stawiał na cewkę jak się nagrzeje gubi iskrę lub hall, najpierw sprawdź czy masz na świecy iskrę a potem jak nie będzie to sprawdź bezpośrednio z cewki ,czyli wypinasz przewód od kopułki wkładasz świecę ,dajesz ją na blok silnika i zapalasz , będziesz widział czy jest iskra w ten sposób dojdziesz co jest a potem podziel się z nami co zaobserwowałeś i pomyślimy co dalej jak okaże się że np iskra jest bo może też pompa paliwa pomału daje oznaki kaput, nie posprawdzasz to się nie dowiesz a my nie wywróżmy z fusów :-D
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 5 wrz 2014, o 22:22

Pompke paliwa wymieniałem, a poza tym mam gaz, wiec raczej nie to.
Jeśli chodzi o cewkę to powinna grzac się za każdym razem a dzieje się to różnie...poza tym czy w ciagu kilku minut jest w stanie ostygnąć i pokonywac potem większe dystanse?:).

Jutro podjadę na ustawienie zapłonu i zobaczymy.

Swego czasu pamiętam, że w seatach był właśnie problem z czujnikiem halla bądź też czujnikiem położenia wału stąd tez moje skojarzenie
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MiroGti » 6 wrz 2014, o 05:41

Silnik 2e wydaje mi sie że nie ma położenia walu tylko hall jeszcze bym podmienilt przekaznik nr 30 od zasilania kompaj ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 6 wrz 2014, o 21:51

MiroGti napisał(a):Silnik 2e wydaje mi sie że nie ma położenia walu tylko hall jeszcze bym podmienilt przekaznik nr 30 od zasilania kompaj ;-)


Akurat mam AFT:)

Dziś zauważyłem także, że podczas jazdy po 1 bez jazdy, jadac ok 2000obr/min czuć delikatne szarpanie jakby co chwile delikatnie brakowało mu siły dopiero po zdjęciu nogi z gazu i ponownym mocnym nacisnieciu zaczyna odżywać.

Zastanawiam sie czy przyspieszyć trochę zapłon/zmienić aparat zapłonowy/wymienić przekaźnik nr 30.

Co radzicie sprawdzić?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MiroGti » 6 wrz 2014, o 22:28

Zacznij od przekaźnika 30 czesto one miszaja w silniku
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 7 wrz 2014, o 18:46

Dziś gdy mi zgasł zauważyłem jeszcze jedną rzecz: po przekręceniu kluczyka pompka nie działa tak jakby imo ją odcinał.
Po ok 4 min wszystko wraca do normy.
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez palio » 7 wrz 2014, o 19:43

Podejrzewam, że winny może być czujnik położenia wału.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 7 wrz 2014, o 20:57

No właśnie tak jak wcześniej pisałem podejrzewam ten czujnik.

Tylko zastanawiam się czy nie zacząć od próby ponownego ustawienia zapłonu, potem ew przekaźnik i ostatecznie czujnik położenia wału.

Nie ukrywam, że jakoś myślę nad tym przekaźnikiem, bo skoro w momencie gdy zgaśnie i po próbie odpalenia nie słychac pompki to może faktycznie przekaźnik się grzeje.
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

- - - wynajem autokarów warszawa



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron