Gaśnie silnik pod czas jazdy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Gaśnie silnik pod czas jazdy

Postprzez ulises » 28 cze 2009, o 12:41

Witam

Już dwa razy zdarzyło mi się, że zgasł mi silnik podczas jazdy(gdy się toczył na kołach), kiedy na skrzyżowaniu zwalniałem. Automatycznie mi się wyłącza wspomaganie. Co to może być. :?:
[shadow=red]
Rozwiązaniem było wyczyszczenie przepustnicy :)

[/shadow]
:idea: I jeszcze jedno pytanie: jak u was wygląda sprawa obrotów przy prędkości :?: U mnie to wygląda tak:
[shadow=olive]
    => 80 km/h - 2500
    => 100 km/h - 3000
    => 110 km/h - 3500
    => 130 km/h - 4000
[/shadow]
Takie mi się nasunęły wątpliwości bo wczoraj jechałem z koleżanką BMW i u niej przy 100 km/h miała 2500 obrotów.
A u mnie obserwuje tak jak jest powyżej. No i ja mam silnik w benzynie(1,6) a ona w ropie.
Ostatnio edytowano 16 cze 2010, o 10:02 przez ulises, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
ulises
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:46
Lokalizacja: Szczecin

Gaśnie silnik pod czas jazdy

 

Postprzez marcinkoz2910 » 28 cze 2009, o 19:03

ulises napisał(a):Już dwa razy zdarzyło mi się, że zgasł mi silnik podczas jazdy(gdy się toczył na kołach), kiedy na skrzyżowaniu zwalniałem. Automatycznie mi się wyłącza wspomaganie. Co to może być. :?:
jeśli silnik zgaśnie nie ma wspomagania, logiczne

mi to wygląda na uszkodzenie czujnika halla, a jak zgaśnie są problemy z zapalaniem?

ulises napisał(a):No i ja mam silnik w benzynie(1,6) a ona w ropie.
nie porównuj innych marek samochodów a tym bardziej silnika benzynowego z dieslem :suchy: to zupełnie co innego

ja na 5 biegu i 5000tys/obr mam 180km/h (taka moja max prędkość na prostce bo nie wliczam tego co idzie szybciej z górki lub jak się dłużej kula po drodze)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez ulises » 28 cze 2009, o 20:22

a jak zgaśnie są problemy z zapalaniem?



W sumie z zapalaniem jest tak, że przekręcę i muszę odczekać, aż zgaśnie kontrolka ABS i AIRBAG, a jak za szybko przekręcę to mi zazgrzyta i koniec. Żeby odpalił trzeba chwilę przytrzymać na włączonej stacyjce i dopiero uruchamiać silnik.
Avatar użytkownika
ulises
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:46
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez morsdicti » 28 cze 2009, o 21:20

temat wałkowany 10 razy na forum ;) to że akurat masz wrażenie że musisz czekać te 10-15 sekund to nie przez kontrolki bo to nie ma nic wspólnego (tak jak grzanie świec w dieslu, też trzeba czekać ale zapal silnik od razu bez grzania i też z trudem ale zapali) ... czekasz bo nie wiem czy wiesz jak działa ten czujnik halla i do czego on jest ... musi się zredukować temperatura dlatego czekasz i dopiero wtedy odpali silnik ... a co zgrzyta ? rozrusznik kręci a nie zapala tak ?

I tradycyjnie kostka stacyjki do sprawdzenia oraz zimne luty w przekazniku (skrzynce) od alarmu i centralnego ... (za włącznikiem świateł)

Nie gasną kontrolki na tablicy nawet jak przekręcasz kluczyk w pozycję ON ?
Ostatnio edytowano 29 cze 2009, o 09:52 przez morsdicti, łącznie edytowano 1 raz
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez ulises » 29 cze 2009, o 09:15

No w sumie masz racje nie wiem jak to działa. To powinienem czekać te kilka sekund? :?:
Poza tym dziś znów mi zgasł jak jechałem do pracy na tym samym skrzyżowaniu i automatycznie kierownica zaczęła ciężko chodzić, ale jak tylko gasiłem i przekręciłem kluczyk to zaskoczył.

Nie gasną kontrolki na tablicy nawet jak przekręcasz kluczyk w pozycję ON ?


No jak włączę stacyjkę to się świecą, a jak przekręcę dalej tzn. ruszy silnik to gasną to chyba normalne.
Avatar użytkownika
ulises
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:46
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez pablomed » 29 cze 2009, o 09:48

morsdicti napisał(a):ten chujnik halla
to jest bardzo trafne określenie, musze zapamiętać :)
ulises, ma zpalać od razu, ale co tam u ciebie szwankuje to na podstawie tych informacji co dałeś jeszcze trudno powiedzieć. Popieram myślo kolegi o kostce stacyjki, ale innych możliwości jest multum. Napisz jeszcze co to za silnik, a przynajmniej czy ma 75 czy 100 koni.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez morsdicti » 29 cze 2009, o 09:53

pablomed, ojaa ehhh nie zauważyłem pomyłka ;)

Kolego no to że twardnieje kierownica to jest normalne bo skoro nie pracuje silnik to i nie pracuje pompa wspomagania .... chociaż jak jedziesz to wogóle nie powinieneś czuć że ona CI stwardniałą że tak powiem :) no chyba że się toczysz 10 km/h ...

Sprawdź na początek to co napisaliśmy halla w aparacie zapłonowym, kostke stacyjki, zimne luty w module od zaplonu i centralnego
Ostatnio edytowano 29 cze 2009, o 09:55 przez morsdicti, łącznie edytowano 1 raz
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez ulises » 29 cze 2009, o 09:54

pablomed napisał(a):
morsdicti napisał(a):ten chujnik halla
to jest bardzo trafne określenie, musze zapamiętać :)
ulises, ma zpalać od razu, ale co tam u ciebie szwankuje to na podstawie tych informacji co dałeś jeszcze trudno powiedzieć. Popieram myślo kolegi o kostce stacyjki, ale innych możliwości jest multum. Napisz jeszcze co to za silnik, a przynajmniej czy ma 75 czy 100 koni.


silnik AFT 74KW/101 KM, autko z wyprodukowane w 1997 roku.

[ Dodano: 2009-07-07, 20:07 ]
Witam

Pojechałem do mechanika i powiedziałem co jest, ale pod czas jazdy nie zgasł ani razu. Mechanik powiedział, żebym zatankował 98 na autoryzowanej stacji i odpukać na razie działa bez zarzutów. Więc to chyba wina jakieś złej benzyny.

Rozwiązaniem było wyczyszczenie przepustnicy :)
Avatar użytkownika
ulises
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:46
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości