"Ginący" olej oraz jego lokalizacja

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

"Ginący" olej oraz jego lokalizacja

Postprzez WSZ » 16 mar 2015, o 23:09

Witam.
Od pewnego czasu, zaczęło śmierdzieć w kabinie kierowcy czymś dziwnym, okazuje się, że jest to smród oleju z rozgrzanego silnika.
Najbardziej śmierdzi na postoju ( np czerwone światło na skrzyżowaniu ), bo nawiew wciąga smród spod maski.
Z racji tego, że jeżdżę z rocznym Dzieckiem, chciałbym jak najszybciej rozwiązać ten problem, przy jak najmniejszym nakładzie finansowym.


Druga sprawa, to dziś zaczął wyć mi alarm ( nawet nie wiedziałem, że w moim ABU jest taki "ostrzegacz" ).

Jak się okazało, po otwarciu klapy silnik był zalany olejem.
Cieknie z miejsca łączenia głowicy a bloku silnika.
Jednak nie do końca.

Niżej dodaję film jak to wygląda ( sorry za jakość nagrywane jak było ciemno ).

Oleju dolałem 2 litry ( w październiku była wymiana całkowita oleju z filtrami ).

Widzę, że znowu kapie i smród z nawiewu leci cały czas, ale jak ma nie śmierdzieć skoro olej kapie na gorący silnik.

No więc ten wyciek nie wygląda jakby płynął spod uszczelki, a z blachy?!
Ta blacha która wchodzi na ten bolec jest w całości z głowicą chyba ? A wygląda jakby leciało z tego zagięcia.

Na zgaszonym silniku leci wolniej, najgorzej jest po zapaleniu auta i np po wciśnięciu gazu, wtedy leci dosyć mocno..


Spotkał się kiedyś ktoś z czymś takim ?

FILM
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

"Ginący" olej oraz jego lokalizacja

 

Postprzez martinfp » 16 mar 2015, o 23:23

ta blacha to uszczelka pod głowica siadła i wywala ci olej
martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

Postprzez WSZ » 16 mar 2015, o 23:23

To już, uszczelka?
Myślałem, że jest schowana jak ta pod klawiaturą.

A może sylikon ? :P
Ostatnio edytowano 16 mar 2015, o 23:26 przez WSZ, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez martinfp » 16 mar 2015, o 23:26

nie koniecznie ja też mialem taką jak ty teraz mam inną której nie widać
martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

Postprzez WSZ » 16 mar 2015, o 23:26

W październiku robiłem swapa, sprzedający twierdził, że wszystko ok, pisałem ostatnio do niego to mówił, że u niego wycieku nie było... ehhh
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Thorsten » 16 mar 2015, o 23:27

Stawiam na uszczelkę pod głowicą. Zwyczajnie padła i wypuszcza olej.


Co do zapachu oleju wewnątrz to miałem kiedyś problem z odmą jak zamarzła i olej poszedł bagnetem to właśnie we wnętrzu auta było czuć zapach oleju.
Piszczenie było bo stan oleju był za niski, jak mówiłem- padła mi odma to właśnie kontrolka poinformowała że wyciekło tyle oleju że jest go zwyczajnie za mało.

Ja stawiam na uszczelkę pod głowicą.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez martinfp » 16 mar 2015, o 23:28

sciągając głowice nie warto bawić się w silikon nowa uszczelka planowanie głowicy i nowy rozrząd
martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

Postprzez WSZ » 16 mar 2015, o 23:37

O tym piszczeniu to właśnie wiem, dlatego dolałem chociaż 2l, bo na bagnecie było grubo minimum.

Rozrząd konieczny do wymiany uszczelki ?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez martinfp » 16 mar 2015, o 23:39

musisz zdjac glowice a co za tym idzie rozrzad a nie zakłada sie 2 raz tego samego
martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

Postprzez WSZ » 16 mar 2015, o 23:39

To baja, 1k jak nic :dontgetit: :dontgetit: :dontgetit: :dontgetit:


Z racji tego, że jeżdżę z rocznym Dzieckiem, chciałbym jak najszybciej rozwiązać ten problem, przy jak najmniejszym nakładzie finansowym.
:-?
Ostatnio edytowano 16 mar 2015, o 23:41 przez WSZ, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez martinfp » 16 mar 2015, o 23:41

ja sie zmiesciłem w 500zł
martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

Postprzez WSZ » 16 mar 2015, o 23:41

Ja w poprzednim silniku za sam rozrząd + wymiana ( 630 zł )


Załamałem się wymianą tego rozrządu.
Yhhhhhh.
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości