Głośne popychacze hydrauliczne zaworów

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Głośne popychacze hydrauliczne zaworów

Postprzez buziol12 » 8 gru 2011, o 23:33

Witam
W silniku już od jakiegoś czasu coś klekocze (coś podobnego jak w dieselu).
Opiszę ten dźwięk:
- jak go odpalam rano po nocy to na samym początku przez jakąś 1 sekundę słychać taki głośniejszy klekot, a później jest już cichszy;
- jak silnik jest już rozgrzany to też słuchać ten klekot ale jest cichszy niż na zimnym silniku;
- jak odpalam silnik to musi troszkę dłużej pokręcić rozrusznikiem (z 2-3 sekundy) żeby zapalił, niezależnie czy silnik jest zimy czy ciepły, natomiast jak go odpalę chwilkę po zgaszeniu to pali od razu.

Podejrzewam, że są to popychacze zaworów, czy mam racje :?:

Czy przez to silnik będzie palił więcej paliwa :?: czy zmniejszy się jego moc :?: oraz czy to ma wpływ na te długie odpalanie silnika :?:

Z góry dziękuję za pomoc :-)
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Głośne popychacze hydrauliczne zaworów

 

Postprzez Diesel88David » 9 gru 2011, o 00:39

Może ustaw luz na zaworach lub lepiej zleć to mechanikowi.
Diesel88David
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 lip 2011, o 22:14
Lokalizacja: Kwidzyn / Bydgoszcz

Postprzez prezesik » 9 gru 2011, o 03:15

Diesel88David napisał(a):Może ustaw luz na zaworach lub lepiej zleć to mechanikowi.

w silnikach VW nie reguluje się luzu zaworów, od tego są popychacze hydrauliczne.
buziol12 napisał(a):Podejrzewam, że są to popychacze zaworów, czy mam racje :?:

owszem masz rację, to stukają popychacze, ale z wymianą się nie spiesz.
buziol12 napisał(a):Czy przez to silnik będzie palił więcej paliwa :?: czy zmniejszy się jego moc :?: oraz czy to ma wpływ na te długie odpalanie silnika :?:

tak jest, jeżeli popychacz nie reguluje luzu zaworów, wtedy zawory mogą się niedomykać lub zbyt późno otwierać.
buziol12 napisał(a):jak odpalam silnik to musi troszkę dłużej pokręcić rozrusznikiem (z 2-3 sekundy) żeby zapalił, niezależnie czy silnik jest zimy czy ciepły, natomiast jak go odpalę chwilkę po zgaszeniu to pali od razu.

a jak dawno zmieniane były elementy układu zapłonowego ( kopułka, palec, świece i kable WN )?
Przyczyn dłuższego odpalania oraz większego apetytu na paliwo może być wiele:
- stare elementy układu zapłonowego - wyżej wspomniane
- przypchany filtr paliwa
- brudny filtr powietrza
- uszkodzony czujnik temperatury płynu ( reguluje dawkę paliwa w zależności od temp. płynu )
- przestawiony kąt zapłonu
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez buziol12 » 9 gru 2011, o 08:25

prezesik25 napisał(a):owszem masz racje, to stukaja popychacze, ale z wymiana sie nie spiesz.

Dlaczego z wymiana mam sie nie spieszyc :?: Czy jazda z takimi popychaczami nie szkodzi silnikowi :?:
prezesik25 napisał(a):Przyczyn dluzszego odpalania oraz wiekszego apetytu na paliwo moze byc wiele:
- stare elementy ukladu zaplonowego
- przypchany filtr paliwa
- brudny filtr powietrza
- uszkodzony czujnik temperatury plynu
- przestawiony kat zaplonu

Wszystkie te czesci sa nowe i niedawno wymieniane. A przestawiony kat zaplonu to raczej nie, poniewaz nic nie bylo robione co mogloby go przestawic.
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez suchy1979 » 9 gru 2011, o 14:56

Stukanie zaworów po odpaleniu to raczej rzecz normalna - przez sekundę, dwie wyrównuje się ciśnienie oleju w komorach zaworów. Osłuchaj dokłądnie silnik, skąd wydobywa się stukanie. U mnie delikatnie cyka wtrysk i jest to raczej normalna rzecz w starszych silnikach. Tak jak napisał kolega powyżej luzy na zaworach regulują się automatycznie.
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez buziol12 » 12 gru 2011, o 16:36

Przysłuchałem się silnikowi i się okazało, że to jednak wtryskiwacz jest taki głośny. Przy okazji zajrzałem pod korek wlewu oleju i było tam pełno "masła" i mam pytanie.. czy te "masło" może jakoś mieć wpływ na pracę silnika ?
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 12 gru 2011, o 18:02

buziol12 napisał(a):Przy okazji zajrzałem pod korek wlewu oleju i było tam pełno "masła" i mam pytanie.. czy te "masło" może jakoś mieć wpływ na pracę silnika ?
Jak zimą silnik niedogrzeany ( małe odcinki robi ) to zawsze ono będzie. Jest to emulsja tworząca się ze skroplonej pary wodnej i oleju. Raz w tygodniu przegonisz auto na ok. 20-30 km i masło zniknie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez buziol12 » 13 gru 2011, o 15:47

Przejechalem ponad 60 km i "maslo" jest dalej tylko troszke mniej go jest :(
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jarekddz » 14 gru 2011, o 00:39

Nie przejmuj się tym masłem ;] Też go miałem w zimę, na wiosnę wszystko wróci do normy
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 14 gru 2011, o 07:54

Gorzej, jakby masło pojawiło się również w zbiorniczku wyrównawczy, wtedy ewidentna wina uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Ostatnio edytowano 14 gru 2011, o 16:05 przez prezesik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez buziol12 » 14 gru 2011, o 15:22

Na szczęście w zbiorniczku nie ma tego masła :)
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - bielizna męska



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 32 gości