głowica z AEE do ABU

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

głowica z AEE do ABU

Postprzez fgrubass » 30 lis 2010, o 13:30

da rade do bloku ABU wrzucic głowice z AEE??? kolektory by zostaly od ABU i pewnie jak by dalo rade to pokrywa zaworów. czy to wogole wykonalne? jesli tak to czy sa jakies haczyki (np co z paskiem rozrzadu i ustawieniem)?
z gory dzieki za podpowiedzi.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

głowica z AEE do ABU

 

Postprzez prezesik » 30 lis 2010, o 22:25

1) od razu piszę ci o tym, że kolektory ABU nie podejdą do głowicy AEE - AEE to wielopunktowy wtrysk, a ABU jednopunkt.
2) pokrywa zaworów od ABU też nie będzie pasować do głowicy AEE - AEE ma aluminiową pokrywę zupełnie inaczej wyprofilowaną.
3) poszukaj głowicy od ABU i będziesz miał z głowy, lu zregeneruj swoją

Ja przy 315 tys.km zmieniłem głowicę i założyłem od silnika z przebiegiem 110 tys. - całkiem inna cichsza praca, tylko mój błąd, bo jak miałem głowicę na stole to nie zmieniłem uszczelniaczy trzonków zaworowych i teraz głowica mi chla 0,7 litra oleju na 1000 km - w tej nowej głowicy cą twarde i sparciałe uszczelniacze trzonków zaworów.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez fgrubass » 8 gru 2010, o 23:00

dzieki za odp. widze ze czeka mnie szukanie nowego silnika albo remont tego. narazie z kasa bardzo krucho i mam nadzieje ze do nowego roku nie rozkaraczy sie.
dzieki i pzdr

[ Dodano: 2010-12-08, 22:03 ]
a przy okazji to moze ktos sprzedaje silnik "igłę" 1.6 ABU do golfa 3 , moze byc ze skrzynia ale 100% sprawna czyli nie cieknaca nie wyjaca nie haczaca z niewyskakujacymi biegami?
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mani51 » 9 gru 2010, o 00:03

a co z tą Twoją głowicą nie tak że chcesz wymieniać, pęknięta czy jak?
może wystarczy jej regenerację zrobić bo przecież jak kupisz inną to i tak pasuje ją planować, zmienić uszczelniacze i dotrzeć zawory - przynajmniej ja bym tak zrobił
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez fgrubass » 17 gru 2010, o 21:34

mani51 napisał(a):planować, zmienić uszczelniacze i dotrzeć zawory

tez bym tak zrobil a pytam sie o ta zamiane glowic bo remont mojej obawiam sie ze bedzie drozszy. po zmierzeniu cisnienia na poszczegolnych cylindrach wychodzi 10 6,5 6 6. oleju spala mi znikome ilosci. nie wiem czy dobrze kombinuje ale taki spadek cisnienia to dosc powazna sprawa. swojej glowicy jeszcze nie zrzucalem wiec nie wiem jak wyglada sprawa z dolem.
auto ogolnie jest bardzo slabe. zaplon ustawiony, rozrzad nowy (przed wymiana jezdzil tak samo), nowe elementy zaplonu (palec i kopulka bosch, przewody beru, swiece NGK), diagnostyka komputerowa nic nie wykazala. myslalem tez nad "nowym" calym silnikiem ... moj budzet i tak zostal mocno nadszarpniety niedawno przez padnieta skrzynie biegow i jej wymiane.
pzdrawiam
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Furiosus » 17 gru 2010, o 21:49

Wiesz z takim ciśnieniem to stan silnika jest agonalny... i obawiam się, że głowica tu niewiele pomoże. Musisz poderwać czapę i zobaczyć co się tam wyprawia. Obstawiam, że pierścionki powiedziały papa... co najmniej "ruski remont" (czapa, pierścienie i uszczelki)

no albo nie wiem - w ogóle nie masz uszczelki :-P :-P :-P
Piłem w Spale. Spałem w Pile.
Furiosus
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 21:24
Lokalizacja: lublin

Postprzez prezesik » 18 gru 2010, o 05:43

fgrubass napisał(a):po zmierzeniu cisnienia na poszczegolnych cylindrach wychodzi 10 6,5 6 6. oleju spala mi znikome ilosci.
to nie znaczy, że już pierścienie są do wymiany. Jakby były pierścienie do wymiany to na wszystkich cylindrach byłby spadek ciśnienia.
U mnie na starej głowicy było 6-10-10-7 - okazała się głowica, która nie trzymała szczelności na zaworach (przebieg 315 tys.km). Kupiłem głowicę z przebiegiem 110 tys.km, założyłem i teraz silnik pracuje równiutko, ciśnienie 4 x 10.
Koszt głowicy 250 zł, wymiana samodzielna.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mani51 » 18 gru 2010, o 09:35

jaka by głowica nie była (chyba że całkiem nowa) to ja przed założeniem zrobiłbym remont dla pewności więc jak tylko stara nie jest popękana to na stół i zmienić uszczelnienia, prowadnice, doszlifować zawory (to ona najczęściej odpowiadają za spadek kompresji) a już obowiązkowo planowanie więc po co dawać kasą za głowicę z niewiadomym przebiegiem (chyba że 100% jesteśmy jej pewni).

A jak już ktoś mierzy ciśnienie na garach to jaki problem zrobić próbę olejową która jednoznacznie daje odpowiedź na pytanie w jakim stanie są pierścienie.

[ Dodano: 2010-12-18, 08:40 ]
Furiosus napisał(a):Wiesz z takim ciśnieniem to stan silnika jest agonalny


tak masz rację tylko że z takimi tekstami to stan Twojej wiedzy na temat silników jest minimalny :-)

widzę że kolejny jasnowidz na forum nam sie objawił :padam:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez fgrubass » 20 gru 2010, o 19:23

mani51 napisał(a):chyba że 100% jesteśmy jej pewni

no wlasnie tej glowicy jestem pewny bo wiem jak na niej auto chodzilo. tylko czy bedzie pasowac? bo tego nadal nie wiem (chyba ze prezesik25 ma racje - moglby ktos potwierdzic?) a docieranie gniazd i wymiana uszczelniaczy to i tak bedzie z jaka glowica bym nie kombinowal :-|
prezesik25 a po wymianie glowicy to co bylo z ta stara ze az taki spadek cisnienia? luzy na trzonkach, szklanki, czy moze gniazda wypalone czy duzo nagaru i sie nie domykaly? co bylo?
na poczatku stycznia podjade na probe olejowa jak pisal mani51 to sie moze duzo wyjasni.
ale wolalbym zeby to byla sama glowica :luka: choc przy takim spadku cisnienia to pewnie czeka mnie wymiana prowadnic, moze jakichs zaworow i oby nie szklanek (o walku rozrzadu nie wspomne) bo cos mi cyka silnik przy roznej temp. a juz wogole to boje sie wymiany panewek czy innych rzeczy na korbach :szok:
pozdrawiam
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 20 gru 2010, o 22:26

Zawory na 2 i 3 cylindrze były wypalone. 1 i 4 zawory były pokrzywione bo zbyt cienką uszczelkę pod głowice dałem. Dociągnąłem głowice i tłoki 1 i 4 sklinowały się z zaworami krzywiąc je.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 27 gości